וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבות רווקים בבוקרשט? "אולפן שישי" שכח להזכיר את הדבר הכי חשוב

14.5.2017 / 0:02

"אולפן שישי" שידר כתבה שלמה על מסיבות הרווקים הישראליות בבוקרשט, מבלי להזכיר שרומניה מהווה מקור מרכזי לסחר בנשים ובנערות. אבל למי אכפת? הגבר הישראלי נהנה, המארגן מתעשר, והיי - אפילו החשפניות יודעות כמה מילים בעברית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רומניה רשומה באו"ם כאחת מ-11 המדינות שמהוות את המקור הגדול ביותר לסחר בבני אדם, לפי ההיקפים המדווחים לרשויות. מדי שנה, לפי האו"ם, נמכרות אלפי נשים, נערות וילדות במדינה, מאות מהן מתחת לגיל 13. הן נחטפות, לעתים מיוצאות אל מעבר לים, וחלקן מגיעות אל אחת מהבירות העולמיות של תעשיית המין – בוקרשט.

לא ברור כיצד שודרה ב"אולפן שישי" כתבה שלמה על מסיבות הרווקים הישראליות בעיר, מבלי להזכיר אפילו אחד מהנתונים הללו. כבר עם כניסתו של צוות השידור ללימוזינה, יושבת מולו חשפנית. בהמשך, ירואיין הגבר ש"ארגן אותה", ידברו הגברים על בנות זוגן ש"לא אוהבות את הרעיון" של מסיבת רווקים בבוקרשט, ויסבירו בחיוך סלחני (ספק כלפי הצופים וספק כלפי המצפון שלהם): הנשים כאן, זו מנטליות אחרת, אף אחד מאיתנו לא מכריח אף אחת.

לקראת סוף הכתבה, משתחלת לעבר אחד ממארגני מסיבות הרווקים השאלה לגבי הפן המוסרי של פרנסתו. הוא ממהר להתגונן ולהבהיר ש"בבוקרשט התפיסה לגבי מין היא שונה לגמרי". וזהו. התשובה נותרת ללא כל דיון עובדתי אחריה, על אותה תפיסה מינית בבוקרשט, שהיא אכן שונה – אבל כנראה המקורות שלה הם בנתוני הסחר והזנות, ולא בפמיניזם רדיקלי שמעודד העצמה אישית, נשית ומינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכתבה, באורך 12 דקות, משודרת שעות אחדות לאחר שחזרו אלפי נשים מאירוע "צעדת השרמוטות" בתל אביב, שמתקיים השנה ברקע שלושה מקרים של חשד לאונס קבוצתי של נערות בחודש אחד. לא ברור מה הטריגר להצגת התופעה דווקא עכשיו: מסיבות רווקים בבוקרשט הן עניין מוכר בחברה הישראלית כמעט עשור. רומניה היא יעד מבוקש, בטח אחרי שבשנת 2014 המדינה הפכה את הזנות לכמעט לגמרי חוקית.

גם הבחירה להציג תופעה שעשויה לעניין את הצופה הישראלי הממוצע בלי כל הקשר עוד יכולה להתקבל על הדעת. אלא שבמקרה הזה, לא הוצגה התופעה כשלעצמה. אבן אחר אבן בנה "אולפן שישי" את חומות הלגיטימציה שמעניק לעצמו הגבר הישראלי, דווקא בחודש כזה. הגברים נהנים, המארגנים סופרים את השטרות, הנשים עושות את זה הרי מבחירה – הן אפילו יודעות כמה מילים בעברית, מספרים באולפן שישי בגאווה – וכולם מרוצים. אבל לעתים הצגה של סיפור עלולה להתעוות דווקא בגלל המידע שלא מובא לצופה. עיסוק בחשפנות ובתעשיית המין תוך התעלמות מוחלטת מהנתונים מעוררי החלחלה על הזנות והסחר בבני אדם ברומניה בכלל ובבוקרשט בפרט, חוטא לסיפור ולהצגת התופעה.

הצגה של כלל הנתונים אינה מהווה "תפיסת עמדה" כלשהי, מלבד תפיסתו של הצד הקרוב ביותר לאמת בשטח. ומן הראוי היה שב"אולפן שישי" בכל זאת ינסו לספר סיפור שלם, כמי שאמורים לעשות עיתונות המנסה לתווך את המציאות לעיניו של צרכן המגזין. סיפור על ישראלים שטסים לחגוג דווקא בבוקרשט כי היא אחת מבירות הזנות העולמיות, כי הסרסורים בה לא נתפסים וכי היא אחת מ-11 מוקדי הסחר הגדולים ביותר בבני אדם. בינתיים, "אולפן שישי" בחרו דווקא באינפוט אחר, וסיכמו את הכתבה במשפט: "כולם מסכימים שבוקרשט היא המעוז החדש של הרווק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully