וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: תערוכה של האמן הסיני החשוב אי וייויי

14.5.2017 / 15:46

לראשונה תוצג בארץ תערוכה של האמן הסיני המשפיע והחשוב אי וייויי. התערוכה תוצג במוזיאון ישראל בין 2 ביוני ל-28 באוקטובר

אי וייויי. Ai Weiwei Studio,
מהחשובים בעולם. וייויי/Ai Weiwei Studio

לראשונה בישראל תוצג תערוכה של האמן הסיני אי וייויי, מהמשפיעים והמוערכים בעולם האמנות. התערוכה תוצג במוזיאון ישראל בירושלים בין 2 ביוני ל-28 באוקטובר. במסגרת התערוכה הגיעו לישראל 23 טון של גרעיני חמנייה עשויים מפורצלן שנצבעו אחד-אחד בעבודת יד, עצי ברזל המתנשאים לגובה של 7 מטרים ויוצגו על רקע כיפת היכל הספר, ושטיח המחקה אחד לאחד 969 אריחי שיש.

האמן והאקטיביסט אי וייויי נולד בבייג'ינג ב-1957. בגיל שנה הוגלה יחד עם משפחתו למחנה עבודה לצורך "חינוך מחדש" לאחר שאביו נחשד על ידי השלטון בסין כאויב ומקור לסכנה משום דעותיו הפלורליסטיות. ב-1976 הורשתה משפחתו לשוב לבייג'ינג. הוא למד אמנות ובשנות ה-80 טס לארה"ב ללמוד ולבסס את דרכו האמנותית. ב-1993 חזר לסין עקב מצבו הרפואי של אביו והיה לאמן המשפיע ביותר בסין ולאמן בינלאומי מהחשובים בימינו.

אי וייויי. Ai Weiwei Studio,
23 טון גרעינים שחורים. עבודתו של וייויי/Ai Weiwei Studio

מתחילת דרכו יזם תערוכות ופעולות אמנותיות שהתריסו כנגד השלטון הקומוניסטי בסין. על פעולות אלו שילם מחירים כבדים כאשר המשמעותי ביותר ארע ב-2011 כשנאסר על ידי הרשויות בסין ללא משפט למשך 81 יום. הוא שוחרר לאחר שאמנים רבים התגייסו לטובת מאבק ציבורי לשחרורו. ממשלת סין אפשרה לו לחזור לביתו בבייג'ינג, אך החזיקה בדרכונו וכך הוא היה מוגבל בחופש התנועה שלו לעוד שנתיים שלמות. כיום הוא פועל מברלין, אך מגיע מדי פעם לסין.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אי וייויי. Ai Weiwei Studio,
עצי ברזל. עבודתו של וייויי/Ai Weiwei Studio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully