וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ, עצבות והשמנה: הצד הלא מוכר של הליצן הכי מפורסם בארץ

16.5.2017 / 6:15

המשקל העודף ("אם משהו היה נופל לי, הייתי חושב פעמים אם להרים אותו"), הפחד מהמוות ("הרגשתי שזה מחכה בפינה") וההחלטה להשתנות ("פרוז'קטור ענק בפרצוף"): איציק הליצן החליט לעשות מהפכה בחייו והוא מספר על כך בריאיון חושפני ללא איפור וללא מסכות

צילום מסך
איציק הליצן בתכנית ריסטארט בערוץ 10. צילום מסך
איציק הליצן מתוך "Restart"/צילום מסך

בשבת בבוקר, בזמן שרובנו עסוקים בשינה או בבילוי בים, קיבל איציק הליצן טלפון שבו התבקש להגיע לבית החולים שניידר כדי לשמח ילד חולה. איציק הליצן - הלא הוא איציק עוזרי - התייצב בבית החולים ושימח עוד ילד. איציק לא מרוויח דבר מהביקורים הללו והוא עושה את זה על חשבון הזמן הפרטי שלו כבר למעלה מ-25 שנה.

כולנו רגילים לראות את דמותו העגלגלה של איציק אלא שהמשקל העודף - שכה מתאים לדמותו כליצן שמח - הכביד על הלב ועל הבריאות. אם מוסיפים לכך את הסיגרים, את האוכל הלא-בריא ואת הלחץ המתמיד שבו הוא נמצא, מקבלים אדם צעיר בגוף חלש.

השנה, לראשונה בחיי של איציק הליצן (53, נשוי ואב לשלושה), הוא עצר לרגע את מרוץ חייו כדי להשקיע גם בעצמו. הערב בשעה 21:00 תעלה בערוץ 10 "Restart", תכנית חדשה שתעקוב מקרוב אחר 12 משתתפים שהחליטו בפעם הראשונה בחייהם לעשות שינוי ולהיפטר מהרגלים רעים. בין המשתתפים גם איציק הליצן, שאל דמותו המורכבת אנחנו נחשפים לראשונה: אדם המכור לאוכל שמן, מכור לסיגריות, שמזניח את הגוף, שמתקשה להתכופף ולנשום. במהלך הצילומים הוא אף איבד את שני הוריו. לאחר שקם מהשבעה על אביו, הוא חזר הביתה, גילח את הזקן, מרח על עצמו איפור, לבש את בגד הליצן והלך לשמח אנשים.

איציק הליצן Restart. סמי פארג' ז"ל, באדיבות המצולמים
"אין לי יומרה להיות מיליונר". איציק הליצן/באדיבות המצולמים, סמי פארג' ז"ל

מה בעצם דחף אותך בתהליך השינוי?

"הפחד שיגיע היום שלא אוכל למרוח את האיפור על הפנים ולשמח אנשים. זה הפחד הכי גדול שלי בחיים. השליחות שלי היא לשמח אנשים ואני יודע שזו השליחות. קיבלתי את התובנה הזו שזה הייעוד שלי. כל אחד שואל את עצמו האם זה מה שאני צריך לעשות בחיים".

איך מסתדר לך דימוי הליצן עם החשיפה של הצדדים הפחות שמחים בחייך?

"בכל התכניות שהשתתפתי בהן ראו אותי כאיציק הליצן, הליצן הלאומי של מדינת ישראל. החלטתי לחשוב על הבריאות שלי, ולמרות שאני עסוק ואין לי רגע דל, אני עדיין מוצא את הזמן לעצמי, ואם זה ייתן למישהו את המוטיבציה לעשות ריסטארט בחייו, עשיתי את שלי. אני רואה את זה כשליחות. אני לא חושש שזה יפגע לי בדימוי. בתכנית אנשים רואים את איציק שבתוך הליצן. בדרך כלל הם לא יודעים מה קורה מאחורי
המסכה, וכאן הם יגלו שמאחורי האיפור מסתתר אדם כמו כל אחד אחר שיש לו רגעים שמחים ועצובים, רגעים טובים ופחות טובים, משפחה וילדים, שמחות ואבל, אדם שחווה כל מיני סיטואציות בחיים בעקבותיהן עולה השאלה מאיפה הכוח להמשיך ולתת הלאה".

בתום צילומים של חצי שנה איציק ירד משמעותית במשקל. הוא לא מוכן לספר כמה ומבקש להשאיר הפתעות לצופים, אבל הוא מוכן לספר שאורח החיים שלו השתנה דרמטית.

לא פחדת שבתהליך הזה תאבד את הקסם שלך כליצן?

"אני יכול להיות ליצן מצחיק בלי להיות שמן. לא הלכתי לניתוח קיצור קיבה, ואני עדיין מעט מלא, אבל אני בריא יותר, שומר על משקל טוב ובעיקר מסוגל לשמח ולעמוד במטלות. אני בן 53, זה גיל מסוכן. במשפחה שלי יש סוכרת, סבא שלי נפטר מסוכרת ואני לוקח כדורים נגד לחץ דם, אבא שלי עבר אירוע מוחי שהרס לו את החיים, אני לא רוצה להיות שם. אני רוצה לחיות חיים רגילים ונורמאליים, בלי זריקות אינסולין ובלי התקפות לב, והרגשתי שזה מחכה בפינה, שהגוף שלי מאותת. לא מדובר כאן על נורה אדומה, אלא פרוז'קטור ענק בפרצוף שאומר לי קח את עצמך בידיים. אני מרגיש שאני יכול לשמח אנשים עוד לפחות 30 שנה ואני מאוד רוצה להיות שם. אם לא אעשה שינוי זה יהיה מאוחר. היום אני מרגיש נפלא, אני ישן טוב בלילה, פחות נוחר, אני יכול להתכופף. פעם למשל אם משהו היה נופל לי, הייתי חושב פעמים אם להרים אותו. אני קליל יותר, ערני יותר, זה משמעותי".

איציק הליצן Restart. סמי פארג' ז"ל, באדיבות המצולמים
"המצלמה הייתה החברה שלי". איציק הליצן/באדיבות המצולמים, סמי פארג' ז"ל

ממה בעצם אתה מתפרנס?

"אין לי יומרה להיות מיליונר, זה לא מעניין אותי. הסיכום שלי עם אלוהים הוא שידאג לפלוס שקל בחשבון ואני מאושר. מרוב שאנשים חיים סביב הכסף הם שוכחים את הסביבה ואת עצמם. בשנתיים האחרונות נפרדתי משלושה חברים, בגילאי הארבעים חמישים. כסף היה להם מפה ועד הודעה חדשה. לקבר הם לא לקחו איתם כלום. אני לא מזלזל בכסף, אני עובד קשה, אבל זה לא המהות העיקרית, ואת הפרנסה אני משיג מהופעות ומהרצאות".

איך התמודדת עם המצלמה שליוותה אותך בכל רגע בחיים?

"לקחתי את זה בהומור מלכתחילה. המצלמה הייתה חברה שלי, דיברתי אליה ומאוד נהניתי מזה. הרגשתי שאני עושה שליחות מסוימת".

איציק הליצן Restart. סמי פארג' ז"ל, באדיבות המצולמים
"איציק שבתוך הליצן". איציק עוזרי/באדיבות המצולמים, סמי פארג' ז"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully