וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העורך המוזיקלי שפוטר מגלגלצ ימונה כחבר בגוף המייעץ למירי רגב

17.5.2017 / 9:53

לאחר שפוטר מגלגלצ, הכריזה השרה רגב: "אני מבטיחה, נשיב מלחמה". כעת, השרה ממליצה על שושן כחבר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, כך נודע לוואלה! תרבות. שושן: "זה כבוד גדול עבורי. התיקון החברתי חייב לבוא ברמה לאומית"

אבי שושן. ליאור צור, מערכת וואלה! NEWS
זכה לפיצוי? אבי שושן/מערכת וואלה! NEWS, ליאור צור

לאחר סערת פיטוריו מתפקידו כעורך מוזיקלי בגלגלצ, מסתמן כי אבי שושן ימונה בימים הקרובים כחבר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות - כך נודע לוואלה! תרבות. המועצה, שבראשה עומד יגאל עמדי, היא הגוף המייעץ למשרד התרבות בנושאי תמיכה במוסדות התרבות והאמנות, והינה בעלת השפעה גדולה.

"זה כבוד גדול עבורי ותחושת שליחות עמוקה לקדם את התרבות בישראל בצורה נכונה ומאוזנת", אמר שושן לוואלה! תרבות. "עם היוודע על סיום תפקידי בגלגלצ קיבלת הצעות רבות מכלי תקשורת להשתלב בהם, ושמחתי על פניית משרד התרבות והמלצת השרה כי התיקון החברתי חייב לבוא ברמה לאומית".

שרת הספורט מירי רגב. יותם רונן
כעסה על הפיטורין. שרת התרבות מירי רגב/יותם רונן

שושן שימש בעברו כמבקר המוזיקה הים תיכונית של אתר ynet - וזו הייתה אחת הסיבות שבגללן הוא נבחר לפני מעל לשנה לשמש כעורך מוזיקלי בגלגלצ. כאשר נכנס לתפקידו בגלגלצ אמר מנהל התחנה, נדב רביד: "התרשמתי מאוד מזווית הראייה המקורית והבלתי תלויה שלו, והמנעד המוזיקלי שלו". ואולם לפני כחודשיים, פוטר אבי שושן מהתחנה לאחר שטענו כי לא השתלב בה כראוי.

בתגובה לעזיבתו, שושן כתב אז בעמוד הפייסבוק שלו: "לדברי מנהל התחנה, 'לא התחברתי לקו ולאג'נדה שלה'. ואני מודה, הוא צודק. ברמה האישית, אני עוזב בהקלה גדולה. הגעתי עם תקוות רבות והבטחות לשינוי אבל לצערי, גיליתי תחנה אליטיסטית שאין לה רצון ואומץ להוביל לשינוי אמיתי - כזה שישקף את המוזיקה הישראלית בכללותה וייתן ביטוי ובמה לכולם. הם רצו שם מזרחי שיהיה 'עלה תאנה' אבל סירבו לשמוע את הקול המזרחי".

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
"תקיעת אצבע". בניין גלגלצ ביפו/ניב אהרונסון

שרת התרבות רגב הגיבה אז בכעס לפיטוריו: "ההחלטה היא תקיעת אצבע והכרזת מלחמה על כל מה שנתפס בעיני גל"צ וגלגלצ כתרבות האחרת. אבי שושן נכנס לרשימה ארוכה שהודחה מהפלייליסט, כמו דוד ד'אור, ארקדי דוכין, גידי גוב, מאיה בוסקילה, דודו אהרון ועוד רבים. היום אלה ואחרים צריכים להיות מודאגים. ההחלטה של מפקד גל"צ וגלגל"צ היא אצבע בעין והכרזת מלחמה על כל מה שנתפס בעיניהם כתרבות האחרת. כך נוהגת אליטה מפוחדת. אבי, אני מבטיחה, נשיב מלחמה".

מקור בתחנת גלגלצ אמר לוואלה! תרבות לפני חודשים כי "הפיטורים של אבי שושן אינה קשורים לטעם המוזיקלי שלו אלא להתנהלות האישית והמקצועית שלו. לכל אורך התקופה הוא העמיד את האינטרסים האישיים מעל האינטרסים של הארגון שהזמין אותו לבוא ולעבוד. כל פעם מחדש עשו איתו שיחות ואמרו לו שההתנהלות הזאת לא מקובלת, וזה לא מקצועי. הוא קיבל הזדמנות מאוד מאוד גדולה, במטרה שיעשה בה שימוש בצורה נכונה ולא ישים את עצמו מעל הארגון שמעסיק אותו".

נראה כי "השבת המלחמה" עליה הכריזה רגב מגולמת כעת עם המלצתה על שושן כחבר המועצה לתרבות ואמנות, בבחינת "מי שלא רצה אותו כרמטכ"ל – יקבל אותו כשר ביטחון". מסתמן כי מינוי זה יאושר השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully