וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר כריס קורנל הלך לעולמו במפתיע בגיל 52

18.5.2017 / 10:32

אבדה גדולה לעולם המוזיקה: זמר הרוק האמריקני, סולן להקת סאונדגרדן, מת אמש. סוכנו מסר כי מותו היה "פתאומי ולא צפוי" והתקבל בהלם אצל אשתו ומשפחתו. דיווח בחדשות בדטרויט טוען כי מדובר בהתאבדות

זמר הרוק האמריקני כריס קורנל, סולן להקות סאונדגארדן אודיוסלייב וטמפל אוף דה דוג, מת במפתיע בגיל 52. על פי הודעה מטעם סוכנו, בראיין במברי, קורנל מת בליל רביעי כששהה בדטרויט יחד עם חברי להקת סאונדגארגן, שם הופיעו באותו ערב ב-Fox Theater. צפו בקטע מההופעה למעלה.

על פי WXYZ Detroit, ערוץ חדשות מקומי, משטרת דטרויט טוענת כי מדובר ככל הנראה בהתאבדות. "מקורות מאשרים כי קורנל מת ב-MGM גרנד דטרויט אחרי הופעה ב'פוקס ת'יאטר'", אמרו. "משטרת דטרויט אומרת כי נראה שהוא מת בהתאבדות. המשטרה אומרת כי רעייתו של קורנל התקשרה לחבר של המשפחה וביקשה ממנו לבדוק את שלומו. החבר פרץ פנימה בכוח ומצא את קורנל על רצפת השירותים, על פי המשטרה. נאמר לנו כי קורנל הוכרז כמת בזירה".

על פי ההודעה הרשמית, מותו של קורנל היה "פתאומי ולא צפוי", והתקבל בהלם אצל אשתו ומשפחתו. בשלב זה לא ברורות נסיבות המוות, כשחוקר רפואי מונה להתחקות אחריהן. משפחתו ביקשה לכבד את פרטיותה ולאפשר לה ללמוד על נסיבות מותו.

קורנל, ווקאליסט, כותב וגיטריסט, נחשב לאחר מחלוצי הגראנג' בשנות התשעים המוקדמות. הוא שחרר ארבעה אלבומים כזמר סולו, הוכתר לגיטריסט הטוב בהיסטוריה על ידי מגזין "Guitar World", והגיע תשיעי ברשימת הסולנים הגדולים אי פעם של מגזין רולינג סטון.

כריס קורנל. AP
הופיע רבות בישראל. קורנל/AP

תחילת דרכו בתעשיית המוזיקה הייתה ב-1984, אז ייסד את להקת סאונדגארדן עם קים ת'איל והירו ימאמוטו. במקור שימש קורנל כמתופף וסולן. בשנות התשעים הפכה הלהקה לאחת החשובות והמשפיעות שיצאו מסיאטל, לצד נירוונה פרל ג'ם ואליס אין צ'יינס. ב-1991 עלתה הלהקה לתודעה כשרשת MTV החליטה להסיר את הקליפ לשיר השנוי במחלוקת "Jesus Christ Pose". האלבום ממנו לקוח השיר, "Badmotorfinger" זכה למועמדות לגראמי.

אלבום הפריצה של הלהקה "Superunknown" שוחרר ב-1994, וטיפס לראש מצעד בילבורד. האלבום כלל מספר להיטים שהפכו למזוהים ביותר עם הלהקה, ובהם "Black Hole Sun" ו"Spoonman". האלבום זכה להצלחה עצומה גם מחוץ לגבולות ארה"ב, בין היתר בקנדה, שבדיה, בריטניה והולנד. שני השירים זכו בפרסי גראמי והקליפ ל"Black Hole Sun" זכה בפרס בטקס פרסי MTV.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלוצי הגראנג' בסיאטל. סאונדגארדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הצלחת האלבום, יצאה הלהקה לראשונה לסיבוב הופעות עולמי שבו חיממה את גאנז נ' רוזס. לאחר מכן המשיכה הלהקה לסיבוב הופעות עצמאי באירופה. אלבומיה הבאים של הלהקה לא הצליחו לשחזר את ההצלחה המקורית, ב-1998 התחיל קורנל לעבוד לראשונה על אלבום עצמאי. ב-2010 התאחדה הלהקה, תרמה שיר לפסקול "הנוקמים" בשם "Live To Rise" וב-2012 שחררה את אלבומה השישי "King Animal" שזכה לביקורות נלהבות.

ב-17 ביוני 2009, הופיע כריס קורנל לראשונה בישראל. ב-2012 חזר קורנל לשתי הופעות בישראל. ב-2014, חזר קורנל לישראל, הפעם עם להקת סאונדגארדן, להופעה באצטדיון בלומפילד. ב-2016 הופיע שוב בישראל, בהופעה אקוסטית מיוחדת.

Chris Cornell - Black Hole Sun

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully