וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מותו של כריס קורנל: הזמר התאבד בתלייה

18.5.2017 / 20:56

זמר הרוק האמריקני כריס קורנל, סולן להקת סאונדגארדן, התאבד בתלייה - כך נמסר הערב מהמכון המשפטי שניתח את גופתו. גופתו נמצאה במלון בדטרויט לאחר הופעתו בעיר

כריס קורנל בהופעה בישראל. נמרוד סונדרס
התאבד. כריס קורנל/נמרוד סונדרס

כעת זה רשמי: מותו של המוזיקאי כריס קורנל, סולן להקת סאונדגארדן, נגרם כתוצאה מהתאבדות בתלייה - כך נמסר מהמכון המשפטי שניתח את גופתו. לפי ההודעה, קורנל תלה את עצמו בבית המלון לאחר הופעתו בדטרויט.

מוקדם יותר דיווח ערוץ חדשות מקומי בדטרויט כי המשטרה המקומית טוענת כי מדובר בהתאבדות. "המשטרה אומרת כי רעייתו של קורנל התקשרה לחבר של המשפחה וביקשה ממנו לבדוק את שלומו. החבר פרץ פנימה בכוח ומצא את קורנל על רצפת השירותים, על פי המשטרה. נאמר לנו כי קורנל הוכרז כמת בזירה".

כריס קורנל. נמרוד סונדרס
פורץ דרך. קורנל/נמרוד סונדרס

קורנל, ווקאליסט, כותב וגיטריסט, נחשב לאחר מחלוצי הגראנג' בשנות התשעים המוקדמות במסגרת להקת סאונדגארדן. אחריה המשיך בקריירת סולו וכן ייסד את הסופרגרופ אודיוסלייב יחד עם חברים מרייג' אגיינסט דה מאשין, עד שהתאחד שוב עם חבריו לסאונדגארדן בשנים האחרונות. קולו המובחן נחשב לאחד הטובים ברוק, והוא אף הגיע תשיעי ברשימת הסולנים הגדולים אי פעם של מגזין רולינג סטון.

תחילת דרכו בתעשיית המוזיקה הייתה ב-1984, אז ייסד את להקת סאונדגארדן עם קים ת'איל והירו ימאמוטו. במקור שימש קורנל כמתופף וסולן. בשנות התשעים הפכה הלהקה לאחת החשובות והמשפיעות שיצאו מסיאטל, לצד נירוונה פרל ג'ם ואליס אין צ'יינס. ב-1991 עלתה הלהקה לתודעה כשרשת MTV החליטה להסיר את הקליפ לשיר השנוי במחלוקת "Jesus Christ Pose". האלבום ממנו לקוח השיר, "Badmotorfinger" זכה למועמדות לגראמי.

אלבום הפריצה של הלהקה "Superunknown" שוחרר ב-1994, וטיפס לראש מצעד בילבורד. האלבום כלל מספר להיטים שהפכו למזוהים ביותר עם הלהקה, ובהם "Black Hole Sun" ו"Spoonman". האלבום זכה להצלחה עצומה גם מחוץ לגבולות ארה"ב, בין היתר בקנדה, שבדיה, בריטניה והולנד. שני השירים זכו בפרסי גראמי והקליפ ל"Black Hole Sun" זכה בפרס בטקס פרסי MTV.

בעקבות הצלחת האלבום, יצאה הלהקה לראשונה לסיבוב הופעות עולמי שבו חיממה את גאנז נ' רוזס. לאחר מכן המשיכה הלהקה לסיבוב הופעות עצמאי באירופה. אלבומיה הבאים של הלהקה לא הצליחו לשחזר את ההצלחה המקורית, ב-1998 התחיל קורנל לעבוד לראשונה על אלבום עצמאי. ב-2010 התאחדה הלהקה, תרמה שיר לפסקול "הנוקמים" בשם "Live To Rise" וב-2012 שחררה את אלבומה השישי "King Animal" שזכה לביקורות נלהבות.

ב-17 ביוני 2009, הופיע כריס קורנל לראשונה בישראל. ב-2012 חזר קורנל לשתי הופעות בישראל. ב-2014, חזר קורנל לישראל, הפעם עם להקת סאונדגארדן, להופעה באצטדיון בלומפילד. ב-2016 הופיע שוב בישראל, בהופעה אקוסטית מיוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully