וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרות החדשות של ABC: "איידול" ו"רוזאן" חוזרות, סדרות אהובות הולכות

שובה של "אמריקן איידול" עשוי להוכיח את עצמו כי היא חוזרת אל אקלים פוליטי מדכדך, "סקנדל" תחזור לעונה אחרונה, "שחור כזה" מקבלת סדרת בת אבל עם טוויסט. חלק שלישי בסיקור המיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה דרלין? הקאסט המאוחד של "רוזאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדי חודש מאי חושפות רשתות הברודקאסט בארה"ב את לוחות השידורים החדשים שלהן לעונה הבאה, כולל הסדרות החדשות ואלה שמבוטלות. סקרנו כבר את NBC ואת FOX, וכעת הגיעה הרשת שנראה כי היא משקפת יותר מכולן את השחיקה הכללית ברייטינג: ABC. אמנם מבין כל הסדרות ברשתות הללו (כל הסדרות!) היחידה שעלתה קצת ברייטינג היא "הרווק" של ABC, כל השאר - מלבד שתיים שנשארו אותו דבר -ירדו. אצל ABC המצב הכי חמור. גם סדרות מבוססות עם רייטינג סולידי קיבלו מכה השנה. "המדריך לרוצח" למשל איבדה 26 אחוז מצופיה, "עד עצם היום הזה" הפסידה 33 אחוז מהצופים, "סקנדל" נפרדה מ-34 אחוז מהצופים ועוד ועוד. השיא הוא אצל הסדרה חביבת המבקרים שמלכתחילה לא ממש היו לה צופים - "פשע אמריקאי", שעונתה השלישית איבדה השנה 53 אחוז מצופיה. עם כל הירידות האלה, וללא זכויות שידור של אירועי ספורט בניגוד למתחרות שלה, זו השנה הרביעית בחמש השנים האחרונות ש-ABC מסיימת במקום הרביעי והאחרון מבין כל הרשתות הגדולות (ה-CW לא ממש נחשבת).

קל אם כן להבין מדוע ABC כל כך רוצה את "אמריקן איידול". כפי שפירטנו בחלק הקודם בסקירה, הרשת הציעה למפיקי "איידול" להחזיר את התוכנית אל המסך בהקדם. עוד לא ברור מתי זה יקרה, בוודאי לא לפני 2018 - הרי צריך עוד לדעת מי בדיוק יהיו השופטים, לפנות את ריאן סיקרסט מאלפי העיסוקים שלו ולערוך אודישנים ברחבי ארה"ב - ובעיקר לא בטוח אם זה בכלל יעבוד. אמנם "איידול" היא מדפסת כסף, לא רק מפאת רייטינג אלא גם בשל חסויות, אבל אפילו כך כבר לא הייתה רווחית עבור FOX בשנותיה האחרונות. האם הקהל הספיק להתגעגע אליה מאז שירדה מהאוויר באפריל 2016? FOX האמינה שלא ולכן ויתרה על החזרתה לחיים, ABC בעליל סבורה שכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישהו מהם יחזור? שופטי ומנחה "אמריקן איידול" בעבר - סטיבן טיילר, ג'ניפר לופז, רנדי ג'קסון וריאן סיקרסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה שאני אוהבת לגביה זה שהיא עוסקת בסיפורים מרגשים ומרוממי רוח של אנשים שמגשימים את חלומותיהם, וזו נקודת החוזק שלנו", אמרה צ'אנינג דאנגי, נשיאת חטיבת הבידור של ABC, בשיחה עם עיתונאים. "מבחינתי התחושה היא שזה הבית המושלם והזמן המושלם". קשה להתווכח עם הסברה שמדובר בזמן מושלם. "איידול" החלה לאבד מכוחה בימי שלטונו של אובמה, אבל עכשיו האקלים הפוליטי עבור אמריקאים רבים מדכדך במיוחד, ואסקפיזם מהסוג הזה עשוי להיות בדיוק הדבר שהם ירצו - די בדומה לשלב שבו עלתה התוכנית לאוויר בשנת 2002.

זה אינו הדבר היחיד ש-ABC משיבה לחיים, אולם במקרה הזה מדובר בסדרה שלה עצמה - "רוזאן". סדרת הלהיט של רוזאן בר חוזרת עם כל הקאסט המקורי (כולל שרה צ'וק שהחליפה את בקי המקורית, ותגלם הפעם דמות אחרת) לאירוע טלוויזיוני בעל מספר פרקים מוגבל שישודר במהלך 2018. הקאסט הגיע לאירוע האפ-פרונטס של ABC לאיחוד ולתמונות ראשונות, אולם העיתונאים והמפרסמים באולם לא בדיוק יצאו מגדרם, על פי הדיווחים. נראה אם הקהל יגיב אחרת כשמשפחת קונור תגיע אל המסך שלו.

עוד באותו נושא

הסדרות החדשות של NBC: "וויל וגרייס" חוזרת, שידורי קשת מככבים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצאת לעולם אחר. יארה שהידי, "קולג' כזה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לקומדיות משפחתיות מעט יותר עדכניות, ABC אוחזת באמתחתה כמה מהמצליחות ו/או המוצלחות בטלוויזיה, בכללן "משפחה מודרנית", "שחור כזה", "הגולדברגים", "חמוץ מתוק" ("Fresh of The Boat"), וגם "ללא מילים" ו-"American Housewife" החדשות. אחת מהסדרות שהיו בפיתוח בחודשים האחרונים וצפויים היו להגיע אל ABC היא הספין-אוף של "שחור כזה", שיתמקד בבת הבכורה קלואי העוברת ללמוד בקולג'. בסופו של דבר הסדרה, שפחות מתאימה למוטיב המשפחתי של ABC, תמצא את מקומה ברשת-הבת שלה פריפורם המיועדת לקהל צעיר יותר. כיאה, היא תיקרא "College-ish".

סיטקום משפחתי אחר דווקא בוטל למרות נתונים טובים ולמרות היותו הקומדיה השנייה הכי מצליחה של ABC: "גבר מי שנשאר אחרון". הביטול הגיע בהפתעה לא רק למעריצים אלא גם לכוכב הסדרה, טים אלן. "בהלם גמור מהרשת שקראתי לה בית בשש השנים האחרונות", צייץ בטוויטר. רבים מצופי הסדרה סבורים שהביטול נעשה בשל דעותיו הפוליטיות של טים אלן הרפובליקן ותומך טראמפ, שחלקן אף מצאו את דרכן אל הסדרה. ABC כמובן מכחישה, ויש יסוד סביר להניח שהיא לא משקרת. הרי זה לא שדעותיו של אלן חדשות. בשיחה עם העיתונאים אמרה נשיאת הרשת דאנגי: "ביטלתי את 'גבר מי שנשאר אחרון' מאותן סיבות עסקיות ושיבוציות שבגללן ביטלתי את 'ד"ר קן', 'תופסת' ו'פשע אמריקאי'. זו הייתה החלטה מאתגרת כי יש לה רייטינג סולידי, אבל כשהחלטנו לא להמשיך עם קומדיות בימי שישי, הגענו לשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהלם גמור. טים אלן, "גבר מי שנשאר אחרון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואכן, ימי שישי של הרשת מתחדשים ומשנים את אופיים. "עד עצם היום הזה", שנפטרה כמעט מכל הכוכבים הראשיים שלה לפני שחודשה לעונה שביעית, הוגלתה מהמשבצת שלה בימי ראשון אל יום שישי החלש יותר. היא תשיק שעתיים של סדרות פנטזיה - אחריה תשודר "Inhumans" החדשה מבית מארוול, ואחרי שיסתיימו שמונת הפרקים שלה תגיע "סוכני שילד" בעונה חדשה מלאה.

בחזיתות אחרות בלוח: "סקנדל", סדרת הלהיט-לשעבר של שונדה ריימס, חודשה לעונה שביעית ואחרונה. היא תסתיים על פי החלטת היוצרת, שהחליטה כי הסיפור כנראה הגיע אל סיומו. זה קורה במקביל לביטולה של "תופסת", אף היא מחברת ההפקות שלה, אבל אל חשש - כבר בלוח החדש תגיע דרמה חדשה בהפקתה, הפעם משפטית: "For The People".

לפני סקירת כל הסדרות המתוסרטות החדשות של ABC, הנה אלה שממשיכות ואלה שנפלו בדרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריך להציל את העולם. ג'ייסון ריטר, "The Gospel of Kevin"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשיכות הלאה

האנטומיה של גריי (משודרת ב-yes)
הגולדברגים (משודרת ב-yes)
המדריך לרוצח (משודרת ב-HOT)
חמוץ מתוק (משודרת ב-yes)
ללא מילים (משודרת ב-yes)
משפחה מודרנית (משודרת ב-yes)
סוכני שילד (משודרת ב-yes)
סקנדל (משודרת ב-HOT)
עד עצם היום הזה (משודרת ב-yes)
קוונטיקו (משודרת בסלקום TV וב-HOT)
שורד מיועד, Designated Survivor (משודרת בנטפליקס ישראל)
שחור כזה (משודרת ב-yes)
American Housewife
The Middle

אינן עמנו עוד

גבר מי שנשאר אחרון (שודרה ב-yes)
סודות ושקרים (שודרה ב-HOT)
פשע אמריקאי (שודרה ב-HOT)
תופסת (שודרה בסלקום TV וב-HOT)
תובעת על עקבים, Conviction (משודרת ב-yes)
Dr. Ken
Imaginary Mary
Notorious
Time After Time
The Real O'Neals

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפרדים ואוהבים. "Splitting Up Together"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully