וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כנפיים שבורות" זכה בגדול

11.11.2002 / 0:03

סרטו הראשון של הבמאי ניר ברגמן התייצב כזוכה הגדול של טקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וגרף 9 פרסים, בהם הסרט הטוב ביותר, הבמאי, השחקנית, שחקנית המשנה והתסריט

"כנפיים שבורות", סרטו הראשון של הבמאי ניר ברגמן, הוא הזוכה הגדול של טקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע השנה. בטקס שהתקיים אמש ושודר בערוץ 2 זכה "כנפיים שבורות" ב-9 פרסים (מתוך 14 פרסים שחולקו בערב), בהם פרס הסרט הטוב ביותר, הבמאי, השחקנית (אורלי זילברשץ-בנאי), שחקנית המשנה (מאיה מרון), הצילום (ולנטין בלונוגוב) והתסריט (ברגמן). "לס מואה טמה", על הזמר מייק ברנט, זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. זאב רווח זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על הסרט "בית"ר פרובנס".

טקס חלוקת פרסי האקדמיה לקולנוע, האוסקר הישראלי אם תרצו, התקיים הפעם בסימן שנה טובה לבציר הקולנוע הישראלי. 9 סרטים ישראלים עלילתיים התחרו בטקס, ואבי קושניר, שהנחה את הערב, ניצל את ההזדמנות בכדי לפנות לצופי ערוץ 2 בקריאה: "קנו כרטיסים". שר המדע התרבות והספורט לשעבר, מתן וילנאי, קיבל תודה מקושניר בשם תעשיית הקולנוע על חוק הקולנוע, המועצה לקולנוע ונאותות ההפקה בערוץ 2. וילנאי העניק עם זאב רווח פרס על מפעל חיים לשחקן המתוק אריה אליאס, שאמר שהזכיה תמריץ אותו להמשיך ולעבוד בסרטים. מרק רוזנבאום העניק למעצב קולי סנדר פרס מיוחד על הישגים מקצועיים. מעניין לציין כי "המנגליסטים", שהוביל את הערב במועמדויות לפרסים, סיים אותו ללא זכיות.

בין לבין בחלקו האמנותי של הערב: מוני מושונוב הרביץ קטע וירטואוזי, טל פרידמן חשף את בטנו לעולם, אביב גפן עלה עם דניאל סלומון ופעה את "סוף העולם", מיכה שטרית וארקדי דוכין חזרו לשתף פעולה וריקי גל השתעשעה עם "לגור איתו".

"כנפיים שבורות", שזכה בשבוע שעבר בפסטיבל הסרטים הנחשב של טוקיו, יהיה הנציג הישראלי שינסה להסתנן לרשימת הסרטים המועמדים בקטגורית הסרט הזר, בטקס האוסקר האורגינלי, שיתקיים ב-24 במרץ, בלוס אנג'לס.

רשימת הזוכים

הסרט הטוב ביותר – "כנפיים שבורות" (מפיק: אסף אמיר)

הבמאי הטוב ביותר – ניר ברגמן, "כנפיים שבורות"

השחקן הטוב ביותר – זאב רווח, "בית"ר פרובנס"

השחקנית הטובה ביותר – אורלי זילברשץ-בנאי, "כנפיים שבורות"

שחקנית המשנה הטובה – מאיה מרון, "כנפיים שבורות"

שחקן המשנה – איתי תורג'מן, "בית"ר פרובנס"

התסריט הטוב ביותר – ניר ברגמן, "כנפיים שבורות"

העריכה הטובה ביותר – עינת גלזר-זרחין, "כנפיים שבורות"

הצילום הטוב ביותר – ולנטין בלונוגוב, "כנפיים שבורות"

העיצוב האמנותי הטוב ביותר – עידו דולב, "כנפיים שבורות"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר – לאורה שיים- דינולסקו, "קדמה"

הפסקול הטוב ביותר – דוד ליס, גיל תורן, "כנפיים שבורות"

הסרט התיעודי הטוב ביותר – "מייק ברנט – לס מואה טמה", בימוי: ארז לאופר, מפיקים: דליה מגדל, ארז לאופר ובועז פייפר.

המלחין הטוב ביותר - שם-טוב לוי, "בית"ר פרובנס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully