וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת בריטני, ביץ': 10 השירים שהפכו את בריטני ספירס לקאלט

28.5.2017 / 11:00

לקראת ההופעה של בריטני ספירס בישראל, עשרה שירים שהגדירו את בריטני ואת הקריירה שלה: מן הבתוליות הקתולית, דרך התשובה שלה להאשמות של ג'סטין טימברלייק וההתגברות על התמוטטות העצבים, וכלה בקוליות כובשת

1998, Baby One More Time

השיר שדחק את הבוי-בנדז לשוליים, שהזניק את הקריירה של בריטני, ושנחשב עד היום כוויתור הכי גורלי ומר שעשתה להקת TLC (השיר הוצע להן במקור, הן סירבו). בגיל 17, בריטני ספירס שינתה את תרבות הפופ של שנות ה-90 במבט קתולי וטיזינג שהתחיל בלואיזיאנה ונגמר באובדן מוחלט של הפוריטניות הלבנה.

2003, Toxic

הוא אמנם לא היה מטאורי כמו "Baby One More Time", אבל כן חלחל והגיע למעמד איקוני משל עצמו. הווידאו, שעלות ההפקה שלו עמדה על מיליון דולר, היה בין הקליפים המושקעים ביותר של שנות ה-2000 והפר לחלוטין את שלוות המונוגמיה הבדויה של אותן שנים.

2000, Oops!… I Did It Again

הסינגל הראשון מתוך אלבומה השני של בריטני עקב בדיוק אחרי הצעדים המושכלים שנעשו קודם לכן, והגיע גם הוא למעמד איקוני. בריטני הבטיחה לעצמה אריכות ימים ופקידי בנק שמריירים על חליפות PVC אדומות.

1999, Sometimes

מי לא זוכר את הקליפ הלבן על המזח, בו בריטני - עדיין נסיכת דיסני תמה - יושבת על המדרגות, יושבת על אספלט, יושבת על שמיכת פיקניק ושרה לאהוב הראשון בשרשרת הבנים החתיכים שעוד תגיע. "Sometimes" הוא החותמת הראשונה לכך שספירס יכולה לרגש, אפילו אם זה במסגרת וידאו שלימים ייראה כמו פארודיה SNLית.

2007, Piece Of Me

הסינגל השני מתוך "Blackout" הוא התרסה מוזיקלית ראשונה מצדה של בריטני, שעשתה קאמבק מופתי לתודעה הציבורית אחרי שהתמוטטה מול תיעוד אובססיבי של צלמי הפפראצי. לפחות למראית עין, השליטה חזרה אליה.

2007, Gimme More

מצבה הנפשי של בריטני נמצא מחוץ למים הטריטוריאליים שלנו, ו-"Gimme More" הוא המשך מכוון לתזה הזאת, שכבר עברה בלי הנחות ב-"Piece Of Me". ה"בייבי" הוחלף ב"ביץ'" והתשוקה הוחלפה בחרמנות מפלצתית. בריטני מעולם לא היתה קולית יותר מאשר ב-2007.

2004, Everytime

הבלדה הראשונה שבריטני כתבה בעצמה היא תגובה כנה ל-"Cry Me A River" של ג'סטין טימברלייק, ולא במקרה זאת גם הבלדה הטובה ביותר בקריירה שלה. "Everytime" הוא שיר פרידה לא נקמני עם תפקיד מזערי, רפטטיבי ומדבק לקלידים. טם טם טם.

1999, Crazy

חלפו 18 שנים, אבל "Crazy" נשאר הממריץ היעיל ביותר של הרחבות. ילדי שנות ה-2000 נולדו עם המילים שגורות בפיהם וילדי שנות התשעים בחיים לא יוותרו על זעקת ה-"STOP!" ברגע הנכון. הדאנס פופ לא יודע שובע מהשיר הזה.

2001, I'm a Slave 4 U

מי ידע להתמודד עם כל הסקס הזה ב-2001? חשבנו שזה פורנוגרפי, זול ופורעני - אבל יותר מכל חלמנו להשתתף באורגיה המיוזעת הזאת שמעולם לא ראינו כמותה. ביי ביי מועדון מיקי מאוס.

2001, I'm Not a Girl, Not Yet a Woman

בכל הסקס הזה היו גם מסרים פסיכולוגיים ומכנסיים בגזרה שחותכת את המפשעות. לכאורה שיר בנות, אבל בעצם המנון התבגרות אמריקני שאין דומה לו. שומעים? זה בכי התמרורים של דור ה-Y.

האזינו ברצף לפלייליסט המלא, שכולל עוד כמה שירים אהובים.

בריטני ספירס תגיע להופעה ב-3 ביולי בפארק הירקון, כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully