וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב: "לא מתכוונת לממן מופעי עירום מתקציב המדינה"

30.5.2017 / 16:55

שרת התרבות פנתה למנכ"ל פסטיבל ישראל והביעה התנגדות למימון מופעי עירום מלא בפסטיבל, בטענה שהם "פוגעים בערכי ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". מנכ"ל הפסטיבל: "המופעים אינם מתקיימים במרחב הציבורי הפתוח לכל ואנו מציינים בבירור ובהבלטה בתכנייה שהם כוללים עירום"

פינדורמה. Sammi Landweer,
המופע "פינדורמה" של הכוריאוגרפית הברזילאית ליה רודריגס, שיעלה בפסטיבל ישראל וכולל עירום מלא/Sammi Landweer

שרת התרבות מירי רגב שלחה היום (שלישי) מכתב אל אייל שיר, מנכ"ל פסטיבל ישראל, ובו הביעה התנגדות למימון מצד המשרד של מופעים בפסטיבל שכוללים עירום מלא, משום שמופע מסוג זה לטענתה "מנוגד ופוגע בערכים הבסיסיים של הציבור הישראלי ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וברגשותיהם של אוכלוסיות רחבות". השרה רגב ביקשה להוציא את מופעים אלה מהמסגרת הממומנת של פסטיבל ישראל.

המופעים בפסטיבל שכוללים עירום ואליהם כנראה השרה מתייחסת הם "פינדורמה" של הכוריאוגרפית הברזילאית ליה רודריגס, והמופע "ומה אעשה בחרב הזאת?" של היוצרת הספרדיה אנג'ליקה לידל. יצויין כי בתכניית הפסטיבל כתוב במפורש לצד כל אחד מהם כי הם כוללים קטעי עירום.

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

"הופתעתי לשמוע שגם השנה יתקיימו מופעים בעירום מלא כחלק אינטגרלי מהמופעים המוצעים לציבור הישראלי בפסטיבל ישראל בירושלים", כתבה רגב. "מופע בעירום מלא –גם כשהוא בחסות אמנותית – מנוגד ופוגע בערכים הבסיסיים של הציבור הישראלי ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וברגשותיהם של אוכלוסיות רחבות".

"זכותו של כל יחיד כמובן לנהוג כרצונו, וזכותכם כפסטיבל לבחור את הבחירות האומנותיות שלכם, בכך אינני מתערבת", הוסיפה השרה רגב, "אך תקציב המדינה לא יכול להיות מחולק לפעולות הפוגעות בערכי החברה ובזהותה. כמקובל בחוק האמריקאי ובמדינות נוספות, אין קשר בין חופש ביטוי וחרות היצירה שהינן זכויות חשובות ומוגנות לבין הטלת חובת מימון על המדינה ביחס לכל יצירה אמנותית (...) לכן אבקשך לפעול להוציא אירועים אלו מהמסגרת הממומנת של פסטיבל ישראל ולא להגיש אירועים אלו בבקשת התמיכה של הפסטיבל למשרדי".

בעמוד הפייסבוק שלה הוסיפה השרה: "עוד לא שמעתי על סעיף תקציבי 'מופעי עירום'. לא מתכוונת לממן מופעי עירום מתקציב המדינה".

עוד באותו נושא

מירי רגב לוואלה תרבות: "עם כל הכבוד, יש גבול למה שלאמנים מותר להגיד"

לכתבה המלאה
seperator

אייל שר, מנכ"ל הפסטיבל, מסר בתגובה: "אנחנו מודים לשרת התרבות על הברכות על התפתחותו של הפסטיבל בשנים האחרונות – צוות הפסטיבל עובד קשה להשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו ואני שמח עד מאוד שהתוצאות נראות לעין ומתקבלות בהערכה. תודה מיוחדת למשרד התרבות על התמיכה והסיוע להמשך צמיחתו של הפסטיבל ופריחתו. כפי שהשרה ציינה במכתבה, מופעי הפסטיבל אשר יש בהם מרכיב של עירום הם אכן חלק אינטגרלי מהתכנית האמנותית. נדגיש שהמופעים הללו הנם מופעי אולם מכורטסים, כלומר אינם מתקיימים במרחב הציבורי הפתוח לכל, ואנו מציינים בבירור ובהבלטה בתכנייה שהם כוללים עירום, בדיוק מכיוון שאנו מתחשבים באותו ציבור שאולי אינו מעונין במופעים אלה. ציבור זה מוזמן לבחור מתוך מגוון המופעים המשובחים האחרים שהפסטיבל מציג. מכתב השרה הועבר לוועד המנהל לידיעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully