וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיוהד: "האחוזה שבה הוקלט האלבום 'אוקיי קומפיוטר' היתה רדופת רוחות"

1.6.2017 / 16:04

במלאת 20 שנה לאלבום "אוקיי קומפיוטר" של רדיוהד, מותחים חבריה ביקורת על גל הבריטפופ של שנות ה-90. "הוא פאקינג הכעיס אותי", אמר הסולן תום יורק למגזין הרולינג סטון. עוד הוא אומר כי האחוזה שבה הוקלט האלבום המיתולוגי "הייתה רדופת רוחות. קולות דיברו אליי בלילה"

רדיוהד 1997. GettyImages
רדיוהד ב-1997/GettyImages

במלאת 20 שנה לאלבום "אוקיי קומפיוטר" של הלהקה הבריטית רדיוהד, מותחים חבריה ביקורת על גל הבריטפופ של שנות ה-90 בריאיון למגזין רולינג סטון. "עבורנו, הבריטפופ היה רק תחייה של שנות ה-60", אמר גיטריסט הלהקה ג'וני גרינווד. "זה הוביל לחיקוי. זה אתה מקווה שזו היתה תקופה אחרת". הסולן תום יורק היה אף יותר בוטה: "כל עניין הבריטפופ פאקינג הכעיס אותי. שנאתי אותו. זו היתה חזרה לאחור, ולא רציתי להיות חלק מזה".

עוד בריאיון עם הלהקה, שתופיע בישראל ב-19 ביולי בפארק הירקון בתל אביב, יורק אומר כי מיקום ההקלטות היה רדוף רוחות. כפי שיודעים מעריצי רדיוהד, האלבום המיתולוגי הוקלט באחוזה אנגלית כפרית מהמאה ה-16, ששוכנת ליד העיר באת' שהיתה שייכת לשחקנית ג'יין סימור, מקום בו שהו והקליטו בעבר גם ג'וני קאש והקיור. "רוחות דיברו אליי בזמן שישנתי", אומר יורק בהתייחס לשהותו באחוזה בסתיו 1996, כשעבדו על המוזיקה שתתגבש לאלבומה השלישי של הלהקה.

"היה שלב שבו קמתי בבוקר אחרי לילה שבו שמעתי קולות, והחלטתי שעלי לגזור את שיערותי", הוסיף יורק וציין כי השתמש ב"מספריים קטנות של אולר" כדי לבדוק מה ההרגשה. "חתכתי את עצמי כמה פעמים. היה מבולגן. ירדתי למטה, כולם תהו: 'אה, אתה בסדר?', ואני אמרתי 'מה קרה?'". מתופף הלהקה, פיל סלוואי, נחלץ לעבר יורק בעקבות התספורת רדופת הרוחות, וגילח את ראשו של הסולן.

כשנשאל יורק איזו עצה היה משיא לעצמו הצעיר, צחק ואמר, "תהיה פאקינג יותר קליל", מה שאפשר להבין לנוכח אפיזודות מהסוג של התספורת. "נכנסתי למובן של עודף מידע", מסביר יורק על הרוח ששרתה על "אוקיי קומפיוטר". "שזה אירוני, האמת, כי עכשיו זה כל כך הרבה יותר גרוע".

באשר לנבואה של האלבום, שלכאורה חזה את עליית המחשבים והטכנולוגיה, אומר יורק: "הפרנויה שהרגשתי בשעתו הייתה קשורה הרבה יותר לאופן שבו אנשים התחברו זה לזה, אבל השתמשתי בטרמינולוגיה של טכנולוגיה כדי לבטא את זה. כל מה שכתבתי היה למעשה ניסיון להתחבר מחדש עם בני אדם אחרים כשאתה תמיד בתנועה. זה מה שנאלצתי לכתוב עליו כי זה מה שקרה, מה שבפני עצמו החדיר מעין בדידות ותלישות".

"היו לנו הרבה ביטחון עצמי וטיפשות", אומר הבסיסט קולין גרינווד. "טיפשות היא לא המילה נכונה. חוסר ניסיון. כשאתה בן 24 או 25, אתה לא יודע עד כמה אתה יכול לטעות, כי אתה חושב שאתה יכול לעשות הכל. וזה פנטסטי!"

  • עוד באותו נושא:
  • רדיוהד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully