וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד מנשה מקריא מתוך "עלובי החיים" של ויקטור הוגו

11.6.2017 / 0:03

במסגרת פרויקט "מעודדים קריאה ישראלית" של וואלה! תרבות בשיתוף סטימצקי, מקריא עודד מנשה ספר שהוא מתחבר אליו מאוד – עלובי החיים של ויקטור הוגו. צפו

צילום מסך

במסגרת פרויקט "מעודדים קריאה ישראלית" של וואלה! תרבות בשיתוף סטימצקי, מקריא עודד מנשה ספר שהוא מתחבר אליו מאוד – עלובי החיים של ויקטור הוגו. זהו ספר שנחשב לקלאסיקה ועובד לאינסוף סרטים והצגות, אבל הוא קודם כל ספר מרהיב שמגולל את סיפורו של ז'אן ולז'אן במחצית הראשונה של המאה ה-19. זהו ספר שהוא בעיקר ביקורת חברתית נוקבת על יחסם של הצרפתים לעוני ולמסכנות.

ולז'אן, שלאחר שהיה צריך לתמוך באחותו ובילדיה, נתפס גונב כיכר לחם ובשל כך נשלח לחמש שנות מאסר שהופכים במהרה ל-19 שנים. גם כשהוא יוצא מהכלא הוא נחשב למנודה חברתית משום היותו אסיר לשעבר והוא מפתח זעם על האנושות. זעם שאת ניצניו כבר ראה בזמן שהותו בכלא.

לאחר הוא אפילו לא מצליח לישון בפונדק תמורת כסף וזאת משום שהוא אסיר לשעבר, הוא מגיע לביתו של ההגמון הזקן וזה מקבל אותו בצורה יפה ולא חושש ממנו. ולז'אן מקבל את האירוח אך מחליט לגנוב מההגמון כמה כלי כסף ובורח בחשיכה. לאחר יום הוא נתפס ומוחזר להגמון על ידי המשטרה והוא מופתע לגלות שההגמון דווקא מחפה עליו ומוסיף אף שהוא שכח לקחת "חלק מהמתנות".

עודד מנשה מקריא בצורה נפלאה את הפסקה המתארת את הסיטואציה הנ"ל. צפו ואף גלו מדוע בחר עודד מנשה דווקא בספר זה

וואלה! NEWS בשיתוף סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully