וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לבנון: מדינה ערבית נוספת מחרימה את "וונדר וומן"

7.6.2017 / 18:07

אחרי לבנון, גם תוניסיה הודיעה כי "וונדר וומן" לא יופץ במדינה. סיבת החרם היא כמובן הכוכבת הראשית גל גדות אשר "תמכה בצבא הציוני שהשתתף במלחמה על עזה". אחד ממובילי החרם: "אסור שילדינו יצפו בסרט. זה שווה ערך לנירמול היחסים עם ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שווה ערך לנירמול היחסים". וונדר וומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי לבנון - מדינה ערבית נוספת מחליטה להחרים את הסרט "וונדר וומן". תוניסיה הודיעה היום (רביעי) כי הסרט לא יופץ במדינה. סיבת החרם היא כמובן הכוכבת הראשית גל גדות. לדברי גורמים במדינה, ההחלטה לבטל את הקרנת הסרט במדינה התקבלה בתגובה לתמיכתה של גדות "בצבא הציוני שלקח חלק במלחמה על עזה בשנת 2014"

נשיא התאחדות עורכי הדין במדינה סיפר: "איננו יכולים להרשות שילדינו יצפו בסרט הזה - דבר זה יהיה שווה ערך לנירמול היחסים עם ישראל". מפיץ הסרט בתוניסיה, לסאד ג'ובאנטיני, אישר את דבר החלטת הרשויות אך הביע את מורת רוחו מההחלטה: "ההחלטה להחרים את הסרט בתוניסיה נובעת מהאשמות לא מבוססות".

וונדר וומן.
גם בלבנון מוחרמת. וונדר וומן

כאמור, תוניסיה איננה המדינה הראשונה שמחרימה את הסרט. שעות בלבד לפני הפצתו המסחרית בלבנון ולאחר שנראה היה כי יוצג שם כמתוכנן, הוחלט רשמית להחרים אותו במדינה. סיבת החרם, כמובן: העובדה כי גל גדות, כוכבת פנטזיית הקומיקס, היא ישראלית.

את תנועת החרם הוביל ארגון בשם Campaign to Boycott Supporters of Israel. אף ש"וונדר וומן" הוא הפקה הוליוודית לחלוטין, בלי שום מעורבות של גוף ישראלי רשמי כמובן, הפעילים קראו להדיר אותו מן המסכים בלבנון בשל העובדה שגדות שירתה בצבא והביעה בעבר תמיכה בפעולות צה"ל.

את ההחלטה על החרם קיבלה ועדה מיוחדת של משרד הכלכלה, שבעבר אישרה את הקרנת "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" למרות השתתפותה של גדות ולמרות מחאות דומות. כמו כן, הם אישרו גם הקרנת טרום-בכורה מיוחדת של "וונדר וומן" בשלישי בערב, אך בסופו של דבר החליטו לבטל את ההפצה הרחבה.

למרות החרמות, הסרט בכיכובה של גל גדות זוכה להצלחה גדולה בעולם. נישא על גבי הביקורות הטובות והתגובות המעולות של הקהל, הוא הכניס בימים הראשונים כ-223 מיליון דולר ברחבי העולם – הפתיחה הטובה אי פעם לסרט שביימה אישה, כך שבהוליווד כבר מתחילים לתהות מתי יגיע ההמשכון שלו.

עוד באותו נושא

יש נביאה בעירה: "וונדר וומן" שובר שיאים גם בישראל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תמכה בצבא הציוני". גדות כוונדר וומן/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully