וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל, מותח וההמשך יבוא: הסרט שמחזיר לחיים את תהילת העבר

11.6.2017 / 7:17

סצנת אקשן בגובה 25 אלף רגל, שני מגה סטארים ואישה אחת שעושה היסטוריה קטנה: 85 שנים אחרי, "המומיה" של יוניברסל חוזרת בגדול ואם לשפוט על סמך העבר, האולפן הזה יודע לייצר סרטי פעולה מבריקים. כשג'וני דפ וחאבייר ברדאם כבר חתומים לככב בסרטי המשך, יש למה לצפות

פעולה, הרפתקאות, מתח וכיף טהור. "המומיה" גרסת 2017, בכיכובם של המועמד לשלושה אוסקרים טום קרוז, זוכה האוסקר (ומועמד לשניים נוספים) ראסל קרואו והרקדנית/דוגמנית/שחקנית ממוצא אלג'יראי, סופיה בוטלה, שתהיה "המומיה" הנשית הראשונה בתולדות יוניברסל (אך לא הראשונה בקולנוע בכלל), הוא הסרט הראשון בתוך ה"דארק יוניברס", העולם האפל החדש שיוניברסל סטודיוס יצרו. בדומה למגמה החדשה בהוליווד, מתוך העולם הזה צפויים לצאת עוד ועוד סרטים, כאשר בכל פעם הדמות המרכזית תשתנה, אך הדמויות האחרות יבואו "להגיד שלום" ויקיימו איזשהו קשר ביניהן.

כך למשל, הדמות של ראסל קרואו נקראת "הנרי ג'קיל", הלא הוא ד"ר ג'קיל מהסיפור המוכר ועלילת אחד מהסרטים הבאים אמורה להתבסס עליו. מלבד שני המגה סטארים שמופיעים ב"מומיה" החדשה, גם ג'וני דפ ("האיש הבלתי נראה") וחאבייר ברדאם ("המפלצת של פרנקנשטיין") חתומים לככב בסרטי המשך. במילים אחרות, יש עוד המון למה לצפות.

המומייה תוכש.
פעולה, הרפתקאות, מתח וכיף טהור

בהפקה דאגו להבהיר שהסרט לא מכיל "סצנת פוסט סיום", סצנה שנכנסה לנורמה בסרטים המתקיימים בתוך עולמות מסוג זה ובה מוצגת טעימה לקראת הסרט הבא. פשוט תיאלצו להמתין בסבלנות עד שיתברר מה הצעד החדש של "דארק יוניברס". כנראה שזה לא ייקח יותר מדי זמן, עם ההצלחה הצפויה ל"מומיה". הסרט כבר שובר קופות במזרח אסיה בה קיבל ביקורות מצוינות, כשבדרום קוריאה הוא עשה היסטוריה כסרט עם ההכנסות הגבוהות ביותר בערב הבכורה עם 6.6 מיליון דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המומייה תוכש.
סופיה בוטלה היא "המומיה" הנשית הראשונה בתולדות יוניברסל

כדי לחזק את הקשר לעבר המפואר של יוניברסל, לסרט החדש אפילו נבחר המוטו "ברוכים הבאים לעולם חדש של אלים ומפלצות", משפט שאומר אותו בוריס קרלוף ב"כלתו של פרנקנשטיין", סרט מיתולוגי נוסף של יוניברסל, שיצא ב-1935. על מלאכת הבימוי המורכבת אחראי הפעם אלכס קורצמן, בעבודתו השנייה כבמאי. עד היום הוא היה בעיקר תסריטאי בהוליווד וכתב בין היתר את "משימה בלתי אפשרית" האחרון של טום קרוז. לתפקיד הבמאי הוא נבחר אחרי ששניים, לס וויסמן ואנדרס מוסקייטי, נאלצו לעזוב במהלך הפקת הסרט בשל סיבות כאלה ואחרות.

"המומיה" בגרסתה החדשה והסוחפת מהווה המשך ישיר לקו של אולפני יוניברסל. בשנות ה-30 הקסומות התגבשו בהוליווד שבעת האולפנים הגדולים וביניהם, יוניברסל סטודיוס, שדווקא היה אחד הצנועים מבין אותה שביעייה וחיפש את הדרך שלו למעלה, אל התהילה. עוד בעידן הסרטים האילמים, ביוניברסל הצטיינו בהפקת סרטים שהם יותר מסרט דרמה רגיל, וכאשר הקולנוע התקדם וב-1927 נוסף לסרטים אלמנט הקול, האולפן התפתח בהתאם לאותו חזון. ב-1931, בלה לוגסי כבש את העולם בתפקיד דרקולה ובאותה שנה הוציאו ביוניברסל גם את פרנקנשטיין.

המומייה תוכש.
המומיה הוא הוא הסרט הראשון בתוך ה"דארק יוניברס", העולם האפל החדש שיוניברסל סטודיוס יצרו

שנה חלפה וכוכב התגלה - בוריס קרלוף קראו לו והוא הבריק בתפקיד הראשי בסרט "המומיה" (של הבמאי/צלם הגרמני הנפלא, קרל פרוינד, שלימים היה הצלם המפורסם של "אני אוהב את לוסי") והמשיך לשורת תפקידים בלתי נשכחים בהוליווד הקלאסית. כעת, 85 שנים אחרי, "המומיה" של יוניברסל חוזרת בגדול והפעם כסרט פעולה.


אז איזו סצנה אסור לכם להחמיץ? את סצנת התרסקות המטוס. מבלי לחשוף ספוילרים חס וחלילה, אפשר רק לספר שבמהלך צילומה מעל שמי צרפת, בגובה 25 אלף רגל, השחקנים והצוות היו במשך 22 שניות חסרי כוח כבידה. הסצנה צולמה במטוס מיוחד המדמה "אפס כוח כבידה" ועל פי הסיפורים מאתר הצילומים, רוב חברי צוות ההפקה סבלו מבחילות וחלקם אף הקיאו, בעוד שני השחקנים הראשיים דווקא התגאו מאוד ביכולת שלהם לשרוד את הסצנה ולספק את הסחורה מול המצלמה. בכלל, לאורך השנים התגאה טום קרוז ביכולת הפעלולים המדהימה שלו (זכורה בעיקר הסצנה שלו נתלה מחוץ למטוס ב"משימה בלתי אפשרית - אומת הנוכלים" שכתב קורצמן) וגם הפעם נראה שהוא עושה עבודה טובה מאוד.

המומייה תוכש.
מתוך עולם הדארק יוניברס צפויים לצאת עוד ועוד סרטים, כאשר בכל פעם הדמות המרכזית תשתנה, אך הדמויות האחרות יבואו "להגיד שלום" ויקיימו איזשהו קשר ביניהן.

הפרמיירה החגיגית נערכה ב-22 במאי בסידני שבאוסטרליה, קרוב לבית עבור ראסל קרואו הניו זילנדי, והוכתרה כהצלחה. בארצות הברית וקנדה ייצא הסרט ב-9 ביוני ומשם יתחיל להיות מופץ ברחבי העולם, כאשר ניתן יהיה לצפות בו גם בצורה רגילה, אולם גם בטכנולוגיית התלת-מימד והתלת-מימד IMAX, בבתי הקולנוע המותאמים לכך. בישראל הסרט יעלה לאקרנים ב-15 ביוני, ויבשר את תחילת עונת קיץ בבתי הקולנוע.

המומייה תוכש.
לאורך השנים התגאה טום קרוז ביכולת הפעלולים המדהימה שלו
וואלה! NEWS בשיתוף גלובוס מקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully