וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריד הספרים הבינלאומי נפתח, סופר נורווגי נודע זכה בפרס ירושלים

11.6.2017 / 20:40

הסופר קרל אובה קנאוסגורד קיבל את הפרס בטקס פתיחת יריד הספרים הבינלאומי בירושלים. בנאומו אמר: "גדלתי על סיפורי התנ"ך והתרגשתי להגיע למקום שבו הכול התחיל"

יריד הספרים הבינלאומי בירושלים. דוד סעד, מערכת וואלה! NEWS
קנאוסגורד וברקת/מערכת וואלה! NEWS, דוד סעד

יריד הספרים הבינלאומי ה-28 נפתח הערב (ראשון) בטקס חגיגי בירושלים, במהלכו העניק ראש העיר ניר ברקת את פרס ירושלים לסופר הנורבגי הנודע, קרל אובה קנאוסגורד.

בנאומו אמר ניר ברקת: "לא בכדי יריד הספרים הבינלאומי מתקיים בירושלים, עיר הספר שבה הכול התחיל. אני גאה ונרגש להעניק את פרס ירושלים לסופר הנורבגי הפופולרי קרל אובה קנאוסגורד. סופר כל כך פופולרי שאחד מכל 10 נורבגים מחזיק ספר שלו. קנאוסגורד נחשב לאחד מעשרת הסופרים הטובים ביותר באירופה בכלל וזהו כבוד גדול".

קרל אובה קנאוסגורד סיפר כי בכיתתו בנורבגיה בבית הספר היסודי היו 3 מפות, האחת של נורבגיה, השנייה של העולם והשלישית של ישראל. הארץ בה הכול התחיל. "הייתי מוקסם בילדותי מסיפורי התנ"ך. גדלתי על סיפורי התנ"ך והתרגשתי להגיע למקום שבו הכול התחיל. אני מודה מאוד לוועדה שבחרה בי, זהו כבוד גדול".

מאז פרסום הרומן הראשון שלו ב-1998 זכתה כתיבתו של קנאוסגורד לפרסים רבים ושבחי הביקורת. ששת ספרי האוטוביוגרפיה שלו "המאבק שלי" היו לרבי מכר ברחבי העולם והפכו את הביוגרפיה האישית והכואבת של קנאוסגורד לסנסציה ספרותית. חבר השופטים לשנת 2017 כלל את פרופ' רות פיין (יו"ר), ד"ר דיאנה ליפטון ויורם מלצר שהחליטו להעניק לקנאוסגורד את הפרס פה אחד. פרס ירושלים ביריד הספרים הבינלאומי הוענק בעבר לרשימה מכובדת של סופרים, ביניהם איאן מקיואן, מריו ורגס יוסה וג'ון מקסוול קוטזי.

יריד הספרים הבינלאומי בירושלים. דוד סעד, מערכת וואלה! NEWS
קנאוסגורד/מערכת וואלה! NEWS, דוד סעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully