וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יש לי בחירה בין מירי רגב למירה עווד, מירה היא הנציגה שלי"

13.6.2017 / 11:25

אחרי ששרת התרבות נטשה את טקס פרסי אקו"ם בגלל שיר של מחמוד דרוויש ששרה הזמרת מירה עווד, שוחחנו עם כמה מהזוכים. דודו טסה: "לאמנות אין גבולות". אלון אולארצ'יק: "לא צריך להיות פוליטיים ומחאתיים"

צילום: שי מתניה | עריכה: שניר דבוש

שרת התרבות מירי רגב נטשה אמש (שלישי) את טקס פרסי אקו"ם כמחאה על ההחלטה לאפשר לזמרת מירה עווד לשיר שיר של מחמוד דרוויש. בתגובה לסערה שהתעוררה עוד בטרם הטקס אמר לוואלה! תרבות המוזיקאי אלון אולארצ'יק, שזכה בפרס מפעל חיים, כי הוא לא אוהב את הסערה שנוצרה. "אם יש לי בחירה בין מירי רגב למירה עווד, מירה היא הנציגה שלי. אני לא חושב שצריך להיות פוליטיים ומחאתיים, אבל זו המדינה שלנו ואלו האנשים שמייצגים אותנו".

המוזיקאי דודו טסה, שזכה בפרס על אלבומו "הגולה", הוסיף ואמר כי הוא לא רואה בעיה בנטישה של רגב את המקום: "מי שלא נוח לו, יכול לצאת. מי שסבבה לו, יכול להישאר. זה לגיטימי לגמרי. אני לא רואה בעיה בזה שרגב תצא ותחזור. לי אין בעיה באופן אישי עם השיר הזה. אני לא חושב שלאמנות יש גבולות למרות שלפעמים זה מורכב".

מירה עווד עצמה הביעה שביעות רצון מכך שהסערה "הביאה לתודעה של הציבור שיש דבר כזה שקוראים לו פרס אקו"ם ושיש מוזיקאים שמקבלים כאלה דברים על עשייתם במוזיקה הישראלית". המפיק המוזיקלי של סטטיק ובן אל, ג'ורדי (ירדן פלג), שזכה בפרס ביחד עם הצמד אמר כי הוא חש כבוד גדול לזכות בפרס לצד האנשים הכי חשובים בתעשיית המוזיקה בישראל. "זה כיף שאקו"ם גם מכירים בי כמפיק והחליטו להעניק לי את הפרס בנוסף לסטטיק ובן אל".

טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
אולארצ'יק/ניב אהרונסון

אמש במהלך הטקס תקפה רגב את ההחלטה לאפשר לזמרת מירה עווד לשיר שיר של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. היא זכתה למחיאות כפיים מהקהל - ונטשה את הטקס במחאה.

בנאומה בטקס אמרה רגב כי ההחלטה לאפשר לעווד לשיר שיר של דרוויש היא החלטה פוליטית ולא אמנותית. "מותר לומר ואני אומרת כאן: שירה ערבית אהלן וסהלן, דרוויש - לא. משורר פלסטיני - שקיווה בשירים ובכתבים שלו למותה של המדינה היהודית, רצה לאכול את בשרו של "הכובש" ואף יצא ממחברת שיריו והפך את המילה למעשה כשהצטרף לאש"ף – זה לא. לכן גם הערב אינני מתכוונת להיות קהל לשיריו. חבל שמכל השירה הערבית, החליטה הוועדה לבחור דווקא את הפרובוקציה הזו ולא לכבד את רגשות הציבור, לא לכבד את אקו"ם".

"רוצים שירה ערבית? בבקשה. אני זו שהגדלתי את התקציב של היוצרים הערביים, כפי שלא היה מעולם. יש למוסיקה הערבית מה להציע לתרבות הישראלית והיא אכן מציעה: מגמות ושילובים מעניינים, מנסרין קדרי, לינא מח'ול ועד זמרים יהודים, החולקים כבוד למדינות המוצא של בית אבא".

עוד באותו נושא

מירי רגב תקפה את דרוויש, התקבלה בתשואות - ועזבה

לכתבה המלאה
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
שלמה בר, שקיבל פרס על מפעל חיים, וחברו אהוד בנאי/ניב אהרונסון
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
עומר אדם/ניב אהרונסון
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
דודו טסה/ניב אהרונסון
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
ג'ורדי ג'ורדליש/ניב אהרונסון
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
אביב גדג'/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully