וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ג'ון ג.אבלידסן ("רוקי", "קראטה קיד") הלך לעולמו

17.6.2017 / 8:36

הקולנוען, שזכה באוסקר על "רוקי" והיה אחראי גם לסדרת "קראטה קיד" ולעוד סרטים מצליחים, מת בגיל 81. "הוא שינה את חיי", הצהיר שותפו המקצועי הוותיק סילבסטר סטאלון

צילום מסך

אבל בהוליווד: הבמאי ג'ון ג.אבלידסן הלך לפנות בוקר (שבת שעון ישראל) לעולמו, והוא בן 81.

אבדליסן נודע בעיקר בזכות הלהיטים שלו, "רוקי" ו"קראטה קיד", אבל התחיל את דרכו בשנות השבעים כיוצר דרמות מוערכות, ובראשן "להציל את הנמר" מ-1973, שבין השאר זיכה את ג'ק למון באוסקר לשחקן הטוב ביותר. שלוש שנים לאחר מכן הגיע החיבור עם סילבסטר סטאלון שהוליד את "רוקי" – זוכה שלושה אוסקרים, כולל לבמאי.

ג'ון אבלידסן. AP
נגע בזהב. ג'ון ג.אבלידסן עם האוסקר שלו ב-1976/AP

להיט האיגרוף המופתי הפך לסדרת סרטים מצליחה, אך אבדליסן לא היה שותף למרבית ההמשכונים שלה וביים רק פרק אחד נוסף בה – דווקא את הסרט החמישי, החלש בסדרה.

בשנות השמונים היה שותף לסדרת סרטים מצליחה נוספת, והפעם ביים בה שלושה פרקים - "קארטה קיד", שהחלק הראשון שלה, מ-1984, היה ונותר מן התוצרים האמריקאים היפים של כל הזמנים.

עוד באותו נושא

השוטר ניסה לשחזר את הסצנה המפורסמת של רוקי - והפך לבדיחה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאסיקה. מתוך "קראטה קיד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשך הקריירה של אבלידסן היה מוצלח פחות. בין עבודותיו האחרונות היו "כוחו של אחד" (1992) דרמה נשכחת למדי על המאבק בגזענות בדרום אפריקה ו"שועל המדבר" (1999) מותחן זניח עם ז'אן קלוד ואן-דאם. שני כתמים נוספים בקריירה שלו: הוא הפסיד את ההזדמנות להיות חלק משתיים מן הקלאסיקות הגדולות של שנות השבעים, "סרפיקו" ו"שיגעון המוזיקה", לאחר שפוטר מכיסא הבמאי שלהן בשל מחלוקות עם המפיקים.

כאות הערכה למורשת העשירה של אבלידסן, בקרוב ייצאו דוקו וספר עיון על עבודתו. כמו כן, ראוי לציין כי הוא ביקר בארץ כמה פעמים בשנים האחרונות – לאחרונה לפני חמש שנים, כאורח פסטיבל הסטודנטים בתל אביב.

ג'ון אבלידסן. GettyImages
נלחם בסרטן עד יומו האחרון. ג'ון ג.אבלידסן בתמונה שצולמה לאחרונה/GettyImages

מאז הידיעה על מותו, מתמלאת הרשת בתגובות כואבות של שותפיו המקצועיים. "אני חייב לו הכל. 'רוקי' נהיה הסרט שהיה בזכות הלב הענק שלו. הוא שינה את חיי ולעד אוקיר לו תודה. אף אחד לא היה עושה זאת טוב יותר ממנו. הוא היה חבר אמת. אתגעגע אליו, בקרוב הוא לבטח יביים להיטים בשמים", הצהיר סילבסטר סטאלון, שכתב את "רוקי" וכיכב בו.


ראלף מאצ'יו, שכיכב ב"קראטה קיד", הכריז אף הוא כי אבלידסן עליו השלום שינה את חייו והוסיף "הוא הציג לכולנו סיפורים מעוררי השראה". יהי זכרו ברוך.

ראלף מאצ'יו נפרד

ג'ון אבלידסן. צילום מסך
בזכות הלב הגדול של הבמאי. מתוך "רוקי"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully