וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת אופירה יוספי הלכה לעולמה

18.6.2017 / 19:39

המוזיקאית, שהתפרסמה יחד עם אחותה רווית הודות לשיר הקלאסי "לשמוח ולרקוד", הלכה לעולמה והיא בת 53 בלבד. "כזמרת, אופירה היא הפספוס הגדול ביותר במוזיקה הישראלית", ספדה לה חברתה, הזמרת אביבה אבידן

הזמרת אופירה יוספי הלכה היום (ראשון) לעולמה, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

יוספי היתה בת למשפחה מוזיקלית: אחיינית של עפרה חזה ואחותה הבוגרת של רווית יוספי, עמה שיתפה פעולה בצמד "האחיות יוספי". הדואו זכה לפרסום בעיקר הודות ל"לשמוח ולרקוד", שאמנם הגיע למקום השלישי בלבד בקדם אירוויזיון 1989 והפסיד את הבכורה ל"דרך המלך", אך הפך לקלאסיקה.

האחיות יוספי היו חתומות גם על עוד כמה שירים מצוינים, ובראשם "חכה לי", וכן על "מלצרית", "אלוהים", "כל אחד יכול".

ב-1992 התפרק הצמד. אופירה יוספי הוציאה אלבום בכורה "לא שחורה, לא לבנה", בו בין השאר השיר "תבוא עכשיו" שאת מילותיו כתב לא אחר מאשר יאיר לפיד. כמו כן היא השתתפה שוב בקדם האירוויזיון והפעם ב-1991 עם השיר "עולם" שזכה למקום השביעי.

בשנותיה האחרונות עבדה אופירה יוספי בתיאטרון, ובעיני חובבי מוזיקה ישראלית היא נחשבת לאחד הקולות היפים והמשמחים שהיו כאן משנות השמונים והלאה. הלוויתה של המוזיקאית תתקיים מחר, יום שני, בבית העלמין ירקון בשעה 16:00.

"לשמוח ולרקוד"

"אופירה חלתה בסרטן, החלימה לגמרי, והמחלה תקפה אותה שוב", אומרת לוואלה! תרבות חברתה, הזמרת אביבה אבידן. "נפגשתי איתה בפעם האחרונה לפני כשבוע וחצי, בביתה בכפר שלם. הבנתי ממנה שהיא כנראה לא תצא מזה. היא ידעה שהיא הולכת. ישבנו וצחקנו. היא כבר היתה חלשה, אבל מאוד אמיצה. אני הערצתי אותה. לראות איך גם ברגעים הקשים האלה היא עוד יכולה לצחוק. נפרדנו בנשיקה ואהבה".

"אני מכירה אותה 3 וחצי שנים. זה לא קורה הרבה בגילאים שלנו, שמצרפים חברים חדשים. איתה היה לנו קליק. היא אשה מקסימה וטובת לב, מפרגנת, עם שני ילדים מדהימים, אמא למופת. כזמרת, לדעתי היא הפספוס הכי גדול שהיה בישראל. לא היה דבר כמוה בארץ. בשנים האחרונות היא לא רצתה להופיע, היא לא פרטה למה. איבדתי את אבא שלי לפני חודש, ואופירה התקשרה להתנצל שהיא לא יכולה להגיע לנחם אותי בשבעה. גם בשעה שהיה לה קשה היא היתה רגישה ודואגת לסביבתה. קשה לי מאוד עם מותה".

אופירה יוספי. עמוד הפייסבוק של אופירה יוספי ז"ל, צילום מסך
אופירה יוספי/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של אופירה יוספי ז"ל

"אופירה האהובה היתה בשבילי כמו אשה שניה", אומר לוואלה! תרבות אפי, גיסה של אופירה יוספי (הנשוי לאחותה רווית). "אופירה היתה דבוקה לרווית. הן היו צמד לא רק כזמרות. היו מאוד קשורות. זה היה קשר שאי אפשר לתאר אותו. קשר אבסולוטי. כשרווית ואני היינו כמה שנים במקסיקו אופירה באה לבקר אותנו שם. אופירה היתה אשה מאוד חזקה. לאחר שהתגרשה לפני הרבה שנים, היא גידלה את שני ילדיה לבד. היתה אשת חיל".

"היא חלתה ב-2013, עברה טיפולים והתגברה. ולפני כחודשיים המחלה כנראה חזרה אליה. בשבועות האחרונים חלה התדרדרות מאוד מהירה. היא היתה מודעת למצבה. היה קשה מאוד. "אנחנו עדיין בשוק, זו מחלה ארורה. אתה יודע שזה הסוף, אבל הכאב לא נעשה קל יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully