וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום מעבר לאופק: הסרט שמספר על מהות משחקי המכביה

27.6.2017 / 13:35

המכביה ה-19, כדרכן של המכביות לפניה, הכילה לא מעט סיפורים קטנים שיצרו יחד אירוע גדול ומרגש. הסרט "חלום מעבר לאופק" שיוקרן ב-28 ביוני בשעה 21:00 בערוץ 20, מספק הצצה מראה את הדרך שבה "האולימפיאדה היהודית" מחברת בין ישראל לתפוצות באמצעות הספורט

צילום מסך

פתאום נדמה היה שהזמן חזר לאחור כשמיקי ברקוביץ', מוטי ארואסטי, דורון ג'מצ'י, דורון שפע, בועז ינאי וקרל נברסון עלו לפרקט. מולם עמדה נבחרת הוותיקים של ברזיל בכדורסל. יהודים מהקצה השני של העולם, שבוא לישראל כדי להתחרות באגדות הכדורסל המקומיות. ישראל ניצחה בקושי 51:54, אבל זה מסוג המשחקים שהתוצאה בו לא באמת חשובה אלא החוויה.

המכביה ה-19, כדרכן של המכביות לפניה, הכילה לא מעט סיפורים קטנים ומרגשים שיצרו יחד אירוע גדול ומרגש. דורית נאור בת ה-43, שניצחה בהטלת כידון ושיפרה את שיא המכביה מ-2001 עם 43.54 מטרים, היא סיפור שכזה. 500 הצופים שהגיעו ביום שישי שמשי לכפר הבאפטיסטים כדי לצפות במשחק גמר הבייסבול לנוער בין ארצות הברית לקנדה הם גם סיפור כזה. על הדשא התרוצצו הקנדים בחולצות אדומות ובמכנסיים לבנים, האמריקאים עלו בחולצות כחולות בומכנסיים אפורים, אבל הצבע ששלט באמת הוא כחול-לבן. האווירה ביתית, משפחתית וכמעט כולם מגיעים מאותו רקע - בין קנדה לארצות הברית, עם זיקה לישראל. חלק אורחים, חלק עולים חדשים וכולם יחד נהנים מקצת בייסבול על אדמת הקודש. האמריקאים ניצחו במשחק, אבל כולם ניצחו בזכות החוויה הייחודית.

סיפורים כאלה ואחרים יוצגו בסרט "חלום מעבר לאופק" שהפיק אילן לאווי. הסרט מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של המכביה ה-19, ומראה את הדרך שבה "האולימפיאדה היהודית" מחברת בין ישראל לתפוצות באמצעות הספורט. הסרט יוקרן ביום רביעי, 28 ביוני בשעה 21:00 בערוץ 20 ויאפשר לראות איך נראית המכביה מזוויות שאינם מוכרים לציבור.

וואלה! NEWS בשיתוף המכביה
  • עוד באותו נושא:
  • המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully