וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפוס את הקול: תערוכה חדשה תציג את מה שכולנו יכולים רק לשמוע

28.6.2017 / 10:34

איך מנגנים על בננה? האם חירשים יכולים ליהנות ממוזיקה? כיצד נראה רדיו לפני 60 שנה? תערוכה חדשה במוזיאון העיצוב בחולון בנושא "קול", תנסה לענות על השאלות

דיטר ראמס והנס גוגלוט, פונוספר, 1960. המוזיאון לעיצוב בברצלונה, מערכת וואלה! NEWS
"פונוספר", 1960, דיטר ראמס והנס גוגלוט/מערכת וואלה! NEWS, המוזיאון לעיצוב בברצלונה

בקיץ הקרוב תוכלו לגעת בקול. זה קורה במוזיאון העיצוב בחולון בתערוכה אינטרקטיבית לכל המשפחה העוסקת בנושא "סאונד". מבקרי המוזיאון יוכלו להתרשם ממאה רמקולים שהוצמדו לבניין ומנגנים צלילים ב-16 ערוצים שונים. כמו כן יוצגו מערכות סאונד לאורך ההיסטוריה, עיצובים אייקונים משנות ה-60 ועוד פטנטים חדשניים: רדיו-פטיפון של דיטר ראמס מ-1960, לצד עבודות של מעצבים עכשוויים כמו רמקול MUO האלחוטי של רוס לאבגרוב. עוד בתערוכה יוכלו המבקרים ליהנות מפרויקטים אינטראקטיביים המאפשרים לייצר סאונד מחפצים בלתי שגרתיים: אבני לגו, כוס, בננה ואפילו חולצה.

בנוסף, התערוכה תייחד חלקים ממנה למבקרים בעלי לקויות שונות. כך למשל מבקרים בעלי לקויות שמיעה יוכלו למצוא צמד רמקולים המתרגמים קולות למרקמים ויזואליים וויברציות המועברים דרך רצפה, ומורגשים דרך כפות הרגליים. פלטפורמה נוספת העונה לשם "סנכרון" תראה להורים לילדים אוטיסטיים כיצד לפתח ערוץ תקשורת באמצעות אימפרוביזציה מוזיקלית. לצד אלה המבקרים יוכלו להתרשם מתערוכת תכשיטים בעיצובים מיוחדים העשויים מרשתות רמקולים, או מאלמנטים המזוהים עם עולם המוסיקה והסאונד כמו חזרתיות ומקצב.

מתי? 29/6-28/10

איפה? מוזיאון העיצוב חולון

"ארכיטקטורה של סאונד" צילום: שי בן אפריים. צילום: שי בן אפריים, מערכת וואלה! NEWS
מאה רמקולים המוצמדים לקירות המבנה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שי בן אפריים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully