וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבמאי שקרא לרדיוהד לבטל את הופעתם בארץ הוא צבוע?

15.7.2017 / 17:28

הבמאי קן לואץ' תקף את רדיוהד בשל הופעתה בישראל וטען כי בכך הלהקה תומכת באפרטהייד, זאת בזמן שלואץ' מוכר את סרטיו מזה שנים להפצה בארץ. מפיקתו אמרה לגרדיאן כי סרטו האחרון "אני, דניאל בלייק" נמכר לישראל "בטעות". מנכ"ל רשת לב מסר כי הטענה הזאת היא "אבסורד"

במאי הקולנוע קן לואץ' בפסטיבל קאן, מאי 2012. AP
קן לואץ'/AP

הבמאי קן לואץ' הואשם בכך שהוא רואה את עצמו כפטור מהחרם התרבותי על ישראל שבו הוא תומך, לאחר שאיפשר לסרטיו להיות מופצים בארץ ללא התנגדות. לואץ' גינה בחריפות אמנים שהופיעו בישראל בטענה שהם תומכים ב"משטר האפרטהייד". מפיקתו טענה שזאת היתה "טעות" שסרטו "אני, דניאל בלייק" נמכר להפצה אצלנו.

הסוגיה המתמשכת של הקרנת סרטיו של לואץ' בישראל צצה שוב, לאחר שהבמאי באחרונה העביר ביקורת על להקת רדיוהד בשל הופעתה בפארק הירקון בתל אביב בשבוע הבא. לואץ' האשים את הלהקה בהתעלמות מהפלסטינים ובתמיכה באפרטהייד בכך שלא נענו לקריאות לחרם התרבותי על ישראל.

רבקה אובראיין, מפיקתו של לואץ', טענה שחברת ההפצה "Wild Bunch" ביצעה את העסקה עם ישראל "בטעות", וללא ידיעתם של לואץ' או של חברת ההפקה שלו, "Sixteen Films". "ביקשנו קודם מחברת ההפצה לא למכור לישראל", צוטטה אובראין בגרדיאן, "אבל מה שקרה הפעם – ומה שקרה בעבר – שבמהלך פסטיבל קאן דברים קורים מאוד מהר, וחבר זוטר בחברה הלך ומכר לישראל בלהט הרגע, ושכח שביקשו לא למכור לשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "אני, דניאל בלייק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בענף הקולנוע אומרים לוואלה! תרבות כי ההסבר של המפיקה נשמע תמוה בלשון המעטה, לאור העובדה שעסקאות רכש הן עניין סבוך שלא נעשה כלאחר יד, ולאור העובדה שמרבית סרטיו של לואץ' הופצו בישראל. בנוסף, לואץ' התראיין מספר פעמים לתקשורת הישראלית.

גיא שני, מנכ"ל ומבעלי רשת קולנוע לב, אמר לגרדיאן כי הטענה שזכויות ההפצה נמכרו לישראל "בטעות" היא "אבסורד". לדבריו, הוא מכיר את לואץ' ואת מפיקתו במשך שנים, משלם להם כסף "בכל שנה", ומעולם לא שמע כל התנגדות. שני אמר שמאז 1993 הוא רכש את כל סרטיו, למעט שניים, שמעולם לא ניצב בפני בעיה בקניה ושהקהל של רשת לב מאמין בחופש דיבור. עוד אמר לגרדיאן כי הסרט "אני, דניאל בלייק" זוכה להצלחה רבה בישראל, עד כדי כך שהוצג בפניי עובדי מוסדות ממשלתיים באירועים פרטיים. "נראה שקן לואץ' רואה את עצמו כפטור מהחרם התרבותי", אמר.

בעבר לואץ' סרב שסרטו יציג בפסטיבל הסרטים באדינבורו, משום שהסרט הישראלי "סרוגייט", שנתמך על ידי השגרירות הישראלית, הופיע בו.

  • עוד באותו נושא:
  • קן לואץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully