וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה עצוב בהוליווד: ג'ורג' רומרו ומרטין לנדאו הלכו לעולמם

17.7.2017 / 9:26

שתי אגדות הוליוודיות נקטפו מאיתנו: ג'ורג' רומרו, האבא של סרטי הזומבים, ומרטין לנדאו, שחקן האופי הנהדר הזכור לטובה מ"אד ווד" ו"פשעים ועבירות קלות"

בוקר עצוב: שתי אגדות הוליוודיות הלכו לעולמן. הבמאי ג'ורג' רומרו נפרד מאיתנו בגיל 77, והשחקן מרטין לנדאו מת בגיל 89.

רומרו נודע כמי שהמציא את ז'אנר סרטי הזומבים המודרני, וכאב הרוחני של כל מת מהלך. הוא עשה זאת ב-1968, עם "ליל המתים החיים", סרט אימה דל תקציב ועתיר ביקורת חברתית שהפך לקלאסיקת פולחן והוליד שלל המשכונים, המפורסם שבהם "שחר המתים" מסוף שנות השבעים.

כמו כן, היה חתום רומרו על סרטי אימה רבים נוספים, לא כולם מז'אנר הזומבים, למשל "אבירי האתמול". בשנים האחרונות הקדיש את מרצו לקרב נגד סרטן הריאות, לו הפסיד בסופו של דבר למרבה הצער.

מותו של רומרו עורר כמובן צער רב בהוליווד. אדגר רייט, במאי הלהיט הטרי "בייבי דרייבר", ספד לו במאמר ארוך בו כתב בין השאר: "כמו רבים אחרים, לא הייתי מגיע לאן שהגעתי בלי ההשראה שלו. רואים בו יוצר של סרטי אימה, אבל למעשה הוא היה סאטיריקן. סרטי הזומבים שלו עמוסים מטאפורות פוליטיות וחברתיות, ומשקפים את הזמן והמקום בו נעשו טוב יותר מרוב הדרמות".

הבמאי ג'ורג רומרו. Amy Sancetta, AP
"ראו בו יוצר סרטי אימה, אך בעצם הוא היה סאטיריקן". ג'ורג' רומרו/AP, Amy Sancetta

מרטין לנדאו נולד ב-1928 כבן למשפחה ברוקלינאית יהודית. אחד מתפקידיו הראשונים היה הופעה קצרה ב"מזימות בינלאומיות" של אלפרד היצ'קוק באמצע שנות החמישים, ואז התקשה למצוא תפקידים נוספים ומשמעותיים יותר בקולנוע, וכיכב בסדרה "משימה בלתי אפשרית" במהלך הסיקסטיז. שנות השבעים היו קשות מבחינתו, והפריצה האמיתית הגיעה רק בשלהי האייטיז, כשכבר היה בשנות השישים לחייו, עת הצטיין ב"טאקר: האיש והחלום" של פרנסיס פורד קופולה וב"פשעים ועבירות קלות" של וודי אלן.

על שני תפקידים אלה היה מועמד לאוסקר, אך לא זכה בפרס. הזכייה הגיעה באמצע שנות התשעים, הודות לתפקיד חייו ב"אד ווד" של טים ברטון, בו גילם את דמותו של כוכב האימה הדועך בלה לוגוסי. בהמשך הדרך שוב התקשה למצוא תפקידים ראויים, אך המשיך לעבוד ללא הפסקה ואף הספיק להצטלם לכמה סרטים שלמרבה הצער, ייצאו כבר לאחר מותו. יהי זכרו ברוך.

מרטין לנדאו. Evan Agostini AP, AP
קריירה רבת תהפוכות. מרטין לנדאו/AP, Evan Agostini AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully