וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולן REM עומד לצד רדיוהד: "תומך בהחלטתם להופיע בישראל"

17.7.2017 / 9:54

מייקל סטייפ פרסם הודעה בעמוד האינסטגרם שלו, שבה גיבה את החלטת רדיוהד להופיע בישראל למרות הקריאות לחרם: "בואו נקווה שיימשך הדיאלוג, ושהוא יצליח להוביל להסרת הכיבוש וליצירת פתרון של שלום"

עריכת וידאו:ניר חן

לאחר שסולן רדיוהד תום יורק דחה בכעס את קריאתו הפומבית של המוזיקאי רוג'ר ווטרס לבטל את הופעת הלהקה בישראל ביום רביעי הקרוב, ואף הניף אצבע משולשת לעבר מפגינים פרו-פלסטינים במהלך הופעה, זוכה יורק לגיבוי מצדו של סולן להקת REM מייקל סטייפ. אתמול בערב פרסם סטייפ הודעה בעמוד האינסטגרם שלו, שבה שכתב: "אני עומד לצד רדיוהד ולצד החלטתם להופיע. בואו נקווה שיימשך הדיאלוג, ושהוא יצליח להוביל להסרת הכיבוש וליצירת פתרון של שלום".

ביום שלישי פרסם העיתון "אינדיפנדנט" מאמר של הבמאי קן לואץ' שבו התייחס שוב לעובדה שרדיוהד שוברת את החרם התרבותי על ישראל. תום יורק לא נשאר חייב והגיב לו בציוץ: "הופעה במדינה מסוימת אינה שוות ערך לנתינת חסות לממשלה שלה", כתב. "ניגנו בישראל במשך מעל 20 שנה במקביל לרצף של ממשלות, חלקן ליברליות יותר מאחרות. כשם שעשינו באמריקה. אנחנו לא תומכים בנתניהו, בדיוק כמו שאנחנו לא תומכים בטראמפ, אבל אנחנו עדיין מנגנים באמריקה. מוזיקה, אמנות ואקדמיה עוסקות בחציית גבולות ולא בבנייתם, בראשים פתוחים ולא בסגורים, בשיתוף של הומניות, דו שיח וחופש ביטוי. אני מקווה שזה מבהיר את זה, קן".

תום יורק. Matt Cardy, GettyImages
קיבל תמיכה. יורק/GettyImages, Matt Cardy

לפני כשבוע וחצי, מהלך הופעה של רדיוהד בפסטיבל "טרנסמיט" בגלזגו – ההופעה האחרונה של הלהקה לפני הגעתה לישראל, הניפו פעילים פרו-פלסטינים דגלים ושלטים במחאה על הגעת חברי הלהקה לישראל. עשרות המפגינים קראו ללהקה להחרים את הביקור בישראל כאות הזדהות עם הפלסטינים. תום יורק התרגז ויצא קצת מאיזון לנוכח המפגינים. הוא סינן מספר פעמים "אנשים מזוינים", הפגין עצבנות והניף אצבע משולשת כלפי המפגינים במהלך אחד השירים.

בריאיון נרחב שהעניק למגזין "רולינג סטון" בחודש שעבר דיבר יורק באריכות על ניסיונותיה של תנועת החרם למנוע את הופעת הלהקה בישראל. "אהיה איתך כן לגמרי: זה מאוד מבאס", אמר. "יש המון אנשים שלא מסכימים עם תנועת ה-BDS אני לא מסכים עם חרם תרבותי בכלל, וכך גם ג'יי קיי רולינג, נועם חומסקי ורשימה ארוכה של אחרים".

"יש אנשים שאני מעריץ כמו קן לואץ' (בין החתומים על הקריאה לחרם שהופנתה לרדיוהד) שלעולם לא אעלה על דעתי להגיד להם איפה לעבוד או מה לחשוב. סוג הדיאלוג שהם רוצים להשית הוא כזה של שחור או לבן. יש לי בעיה עם זה. זה מאוד מצער שהם בוחרים לזרוק עלינו חרא בפומבי במקום לפנות אלינו באופן אישי. זה כל כך חסר נימוס להניח שאנחנו בורים או שאנחנו כל כך מפגרים עד שאנחנו לא יכולים להחליט עבור עצמנו. לדעתי זה מתנשא באופן קיצוני. זה מעליב ואני פשוט לא מצליח להבין למה ללכת לנגן בהופעת רוק או ללכת להרצות באוניברסיטה זה בעיה מבחינתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מייקל סטייפ. AP
תומך. מייקל סטייפ/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תום יורק מתרגז כשפרו-פלסטינים מפגינים מולו לפני שבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully