וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הכס" עונה 7 פרק 1: כל כלב בא יומו

17.7.2017 / 16:48

כפי שמתבקש בפתח שתי העונות האחרונות, דברים מתחילים להתכנס שוב פנימה, דמויות סוף סוף מתקדמות, לומדות דברים חדשים על עצמן ומתמודדות עם ההשלכות של מעשיהן, אח ניצב מול אחות וסאם מנקה חרא. ספוילרים לפרק פתיחת העונה השביעית של "משחקי הכס"

באדיבות HOT

אוקיי, הנה אנחנו. בשיא החום חזרנו אל החורף, עומדים לפני שתי עונות אחרונות (וקצרות) בסאגה אפית שהייתה עבורנו ועבור הדמויות שלה רכבת הרים מטלטלת. המון עליות, המון ירידות ותחושות הבחילה שבאות עם זה (אוקיי, הבנו, סאם מנקה חרא). כדרכן של ישורות אחרונות, דברים מתחילים להתכנס שוב פנימה, ויש להניח שעבור צופים רבים זו הסיבה שבכלל התייצבו גם הפעם מול המסך. הגענו עד לכאן, 13 פרקים אחרונים, לא נסגור עניין? וכך דמויות שכילו המון זמן בדרכים עושות את הדרך בחזרה, לפעמים עוברות באותם מקומות שבהם היו בעבר, בין אם ראינו את זה (קלגיין) ובין אם לא (דאינריז), ההיסטוריה והגיאוגרפיה של ווסטרוז עומדות בהיכון - שתי המלכות היריבות עומדות מעל מפות ווסטרוז - ויותר מאי פעם נדמה שמוצגים בפנינו רמזים דקים ועבים למה שכנראה עתיד להגיע.

זה מגיע כבר בדקות הראשונות והמתעתעות, המתבררות כהמשכו של מסע הנקם. שבועיים אחרי המשתה שבסופו הרגה את ארכיטקט החתונה האדומה, אריה עורכת משתה נוסף ובמסגרתו קוטלת בבת אחת את יתר השותפים לטבח. היא עושה זאת בחזותו של וולדר פריי עצמו, כולל כרס וגובה שנישא כמה וכמה סנטימטרים מזה שלה - מה רבו מעשיך האל מרובה הפנים - ואגב כך מתברר כי הרשימה ששיננה מדי ערב לפני השינה הייתה בעצם חלקית. כשאמרה שוב ושוב "וולדר פריי" התכוונה גם ליתר בני המשפחה שהיו חלק מזה.

משחקי הכס עונה 7 פרק 1, מייזי וויליאמס, אריה. הלן סלואן,
הנוקמת בפריים. אריה סטארק/הלן סלואן

עצם הפתיחה הזו נראית כהצהרת כוונות של מה שהולך להגיע בהמשך: נקמה סטארקית. זה מה שהאחיות במשפחה מחפשות כרגע, כל אחת בדרכה. אם אריה הולכת וקוטלת את אנשי הרשימה שלה, אצל סאנסה מדובר בקשיחות מאוד סבירה והגיונית - מבחינתה אין מחילה למי שבגד. נדמה כי עמדותיהם של ג'ון וסאנסה משקפות הן את עברם והן את עתידם. ג'ון, שגדל כממזר וכשק החבטות של קייטלין סטארק, מסרב להעניש את הילדים על פשעי הוריהם - הלך מחשבה שוודאי יהיה שימושי כאשר יפגוש בעתיד הקרוב את דודתו, בתו של המלך המשוגע. לעומתו סאנסה הוכתה, נאנסה וספגה התעללויות רגשיות, ואת כל שנות ההתבגרות וההתפכחות שלה עשתה בקן הנחשים הקרוי מעלה מלך, המקום שבו אלה שידם על העליונה הם תככנים קרי לב כמו בייליש ואכזרים נטולי לב כמו סרסיי. "נשמע כאילו את כמעט מעריצה אותה", אומר ג'ון לסאנסה. האם אחותו תלך בדרכה של האחות לאניסטר? ואם כן, עד לאיזה שלב?

כי לפי שעה נראה שסרסיי שוגה באשליות. "אני מלכת שבע הממלכות", היא אומרת. אך כמו בווינטרפל, גם כאן עומדים שני אחים שלכל אחד מהם נקודת מבט שונה בתכלית. ג'יימי מיד מתקן אותה: "שלוש לכל היותר". הבוגדים צרים עליהם, צריך לחסל את כולם, אבל שוב ג'יימי מבהיר לאחותו - אין להם בני ברית. במקרה הזה ההתנגשות בין השניים נראית בלתי נמנעת. "אתה מפחד ממני?", סרסיי שואלת אותו. "אני אמור לפחד?", הוא עונה. אנחנו כל כך רגילים שידה של סרסיי היא לבסוף על העליונה - אפילו אחרי שהיא מושפלת לעיני כל ולאורך פרקים ארוכים ומייסרים מכל הסיבות הלא נכונות - עד שקשה לפסול אותה למרות הכל, אף על פי שהסדרה עצמה לימדה אותנו ששוטים ומדמיינים אינם מאריכים ימים. אולם כל זמן שההר לצדה, סרסיי עודנה כוח שיש להתחשב בו.

עוד באותו נושא

צפו: וולדר פריי ורוב סטארק מתגברים על החתונה האדומה ב"מדיצ'י"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריך לפחד ממנה? ג'ימי וסרסיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכעת יש לה את יורון גרייג'וי, אחת הדמויות הלקויות בסדרה וסמל לקושי שלה לטוות סיפורים יציבים בעונות המאוחרות. כבר בעונה הקודמת, כשהורה לאנשיו לחטוב כל עץ ולבנות עבורו אלף ספינות, זה היה מטופש להפליא. היכן בדיוק על האיים הללו ש"אין בהם דבר מלבד סלעים וחרא של ציפורים", כדבריו של יורון עצמו - יימצאו מספיק עצים כדי לבנות כל כך הרבה ספינות? גם במקום כזה המתמחה בספנות, בניית אוניה בטכנולוגיה של ימי הביניים נמשכת במקרה הטוב שנה, וזה בנדיבות רבתי. אפילו אם נניח שישנם מספיק עצים ואנשים באיי הברזל שיירתמו למאמצים ויבנו את כל אלף הספינות במקביל מהשלבים הראשונים ביותר של התהליך - התוצאה של כמות ספינות כזו המוכנה תוך זמן כל כך קצר וכבר מגיעה למעלה מלך - מרחק שיט שדורש להקיף חצי מהיבשת - היא מגוחכת. עדות נוספת לכך שכל קו העלילה של יורון גרייג'וי הוא משהו שנעשה כלאחר יד.

עתה כשהוא מול סרסיי וג'יימי, יורון נראה בעיקר כמו גרסת פאנק-רוקר-עם-מסקרה של אוברין מארטל הי"ד - רברבן, מתגרה ובטוח בעצמו. עם זאת, יש הבדל מהותי בין השניים - המנוח תיעב את הלאניסטרים וביקש לנקום בהם, ואילו החדש והחפוז רק מבקש לשאת חן בעיניה של המלכה ואף מבטיח לחזור למעלה מלך עם מתנה שלא תסולא בפז. סביר להניח כי המטרה שהוא מסמן היא טיריון, ואם כך, תיאורטית קו העלילה הזה נעשה אפילו עוד יותר מייגע.

העניין הוא שבשלב הזה, כל משחקי הכס הבלתי פוסקים האלה נראים שוליים ופעוטים במיוחד. צודק ג'ון כשהוא מסרב להתרגש מהם או מדרישתה של סרסיי כלפיו. הוא ראה וחווה את מה קורה מעבר לחומה, וזה עוד בלי שידע שצבא המתים הזה מונה גם שלושה ענקים. יש עניינים גדולים יותר על סדר היום. ואחרי משפט שווה נפש כמו שאומר המייסטר לסאם על כך שלאורך אלפי שנים "החומה עמדה מבעד לכל מה שקרה", קל במיוחד לראות אותה קורסת בעיני רוחנו. אם מלך הלילה הצליח לחדור למאורה של העורב בעל שלוש העיניים מבעד לקסם של ילדי היער (ללא ספק המשפט הכי מוזר שכתבתי מעודי), סביר להניח שיוכל לעשות זאת גם מבעד לקסם של החומה. הסיבה היא אותה סיבה: הוא נגע בבראן, הותיר סימן בפרק ידו ועכשיו פשוט יכול לחתור אליו. יופי, בראן.

משחקי הכס עונה 7 פרק 1, יורון גרייג'וי. הלן סלואן,
הוא גם דומה לפייסי מ"דוסון קריק". יורון גרייג'וי/הלן סלואן

"אתה החרא הכי גדול בשבע הממלכות"

בין הצבת הכלים והתזכורת למאזני הכוחות, היו שתי סצנות אנושיות ויפות בפרק, בכל אחת מהן כיכב אחד מהשותפים-לדרך לשעבר - אריה וכלב הציד. המפגש שלה עם חיילי צבא לאניסטר הזכיר שלא מדובר רק בפיונים אלא בבני אדם, ואף טובים למדי, כאלה שמציעים אוכל לנערה זרה בלי כוונות נסתרות - שינוי מרענן מחיבת האונס הידועה לשמצה של "משחקי הכס". מאחר שהסצנה הייתה קצת תלושה, והחיילים דיברו בכזו הרחבה על חייהם האישיים, על פי מה שהטלוויזיה והקולנוע לימדו אותנו עליהם למות מעט אחרי כן, אולי אף מידיה של אריה; אבל הם היו נחמדים, והיא כנראה התגברה על הצורך לקטול רק על סמך השתייכותו של אדם, ואפשר שבפרק הבא אד שירן ינגן את "נגעה בשמיים".

המקרה של סנדור קלגיין שונה ודומה בה בעת. "כן, הוא הכניס אותנו לביתו. הוא אדם טוב, והבת שלו עושה נזיד נחמד", הוא אמר לאריה פעם, כשעשו את דרכם בכיוון ההפוך, "ושניהם יהיו מתים עד החורף". לחרדתה של אריה, למרות הכנסת האורחים של הזקן, קלגיין היכה ושדד אותו. עכשיו, מספר שנים אחרי כן, קלגיין הוא איש שונה. עדיין מריר, עדיין ציני ולמוד תלאות, אך מכה על חטא. הוא היסס אפילו להיכנס לבית, ללא ספק זיהה אותו מאז. לאחר מכן המראה של הבת בחיק האב היה גלעד שובר לב לדרכיו הרעות. הוא קבר אותם במין סגירת מעגל שבוודאי גם היא לא תשכך את אשמתו. "אני מצטער שאתם מתים. הגיע לכם יותר מזה".

משחקי הכס עונה 7 פרק 1, כלב הציד, סנדור קלגיין, ההאונד. הלן סלואן,
מנסה לקבור את אשמתו. כלב הציד/הלן סלואן

קטנות:

סאם שולח לג'ון את הבשורות על זכוכית דרקון הקבורה בדרגונסטון - אבל לאן הוא שולח את העורב? האם הוא בכלל יודע שג'ון כבר לא במשמר הלילה אלא בווינטרפל? האם הוא יודע שמת וקם לתחייה? נשמע לא סביר. יש לזכור שכאשר סאם הגיע למצודה, ברשומות שלהם עצמם עוד נכתב שג'אור מורמונט הוא מפקד משמר הלילה, כך שהם לא בהכרח מעודכנים במהירות בכל שינוי. מצד שני, שליט בווינטרפל ומלך חדש בצפון נשמעים כמו מידע שיופץ אל קצוות תבל ביתר יעילות, כך שאולי בכל זאת יודעים על כך באולדטאון. תהייה נוספת: מאיפה לשוליה זוטרה כמו סאם יש בכלל נגישות לעורב במצודה?

בפעם האחרונה שבה ראינו את ג'ורה, דאינריז הורתה לו למצוא מזור לקשקשת האפורה שנדבק בה. מתברר שהוא עשה את המעשה ההגיוני ושם פעמיו אל מעוז המידע - המצודה. מדובר בחתיכת מרחק, הם היו ממזרח לים הצר, ואילו אולדטאון ממוקמת בדרום-מערב ווסטרוז - היה עליו לחצות את הים ואז את היבשת לכל רוחבה. כעת הוא כלוא בתא - האם זה כדי לבודד אותו מאחרים כדי שלא יידבקו? כי קשה לומר שזה נראה סטרילי במיוחד.

בין הענקים בצבא המתים בחזונו של בראן יש אחד שנראה כמו וון וון, אותו אחד שלחם לצד ג'ון והיתר בהארדהום כנגד צבא המתים, ומאוחר יותר גם היה לצדו במלחמת נגד רמזי עד שפרץ את שער ווינטרפל ונפל מידי חציו של רמזי. עכשיו איך, איך, איך למען השם הגיע הענק וון וון אל מעבר לחומה, לצבא המתים? הוא מת מידיו של רמזי ואנשיו בווינטרפל, חץ אחר חץ, רגע לפני מפלתו של הממזר לבית בולטון. ואז מה - הוא קם לתחייה שם, עשה את כל הדרך צפונה כמהלך לבן בלי להתגלות, הצליח איכשהו לעבור את החומה, חבר אל צבא המתים ועשה אחורה פנה דרומה? ואם סתם ליהקו את אותו שחקן כענק אחר - ובכן, זה דבילי כמעט באותה מידה.

ליאנה מורמונט, אל תעזבי אותנו לעולם.

טורמונד לא באמת הולך לאייש את המבצר בלי שהמתח המיני העצום בינו ובין בריאן יטופל, נכון?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישארי. ליאנה מורמונט/מערכת וואלה!, צילום מסך
משחקי הכס עונה 7 פרק 1. הלן סלואן,
אל דאגה, החומה לא תיפול/הלן סלואן
משחקי הכס עונה 7 פרק 1, מייזי וויליאמס, אריה. הלן סלואן,
יש גם אנשים טובים/הלן סלואן

"משחקי הכס" משודרת מדי יום שני במקביל לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully