וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביהו פינחסוב בוחר את האלבומים שהשפיעו עליו

23.7.2017 / 6:15

מועדון הקצב של אביהו פנחסוב משיקים את אלבומם השני "ימים יפים" בשיאו של הקיץ. רגע לפני שהם עולים על הבמה, ביקשנו מפנחסוב לספר על האלבומים שהותירו עליו חותם. האזינו לבחירות

The Notorious B.I.G. - Life after Death

האלבום הזה היפנט אותי מהרגע הראשון. כשהייתי ילד ותקלטתי, בכל פעם שניגנתי את "Hypnotize" עברה לי צמרמורת בגוף. וחיכיתי לרגע שאנגן אותו.

Off the Wall - Michael Jackson

אביהו הילד היה רוקד עם האלבום הזה מול המראה, במיוחד ב"דונט סטופ" ו"דיי אנד נייט". ומה שמפתיע שגם היום כשאני שומע את זה, ליד דברים עדכניים כמו מארק רונסון וברונו מארס, האלבום הזה עדיין מושלם, על זמני, מייקל בשיאו שם.

James Brown - Papa's Got a Brand New Bag

אבא שלי חשף אותי לג'יימס בראון. הייתה לי קלטת עם האלבום הזה, והאנרגיה והעוצמה שלו גרמו לי להרגיש בבית. כשראיתי את ג'יימס בראון שר ורוקד ידעתי שככה אני רוצה להיות. האקסטזה הזו שלו ריגשה אותי מאוד.

John Lennon/ Plastic Ono Band

כאדם ששמע את הביטלס ללא הפסקה, אני יכול לומר שג'ון לנון עזר לי בתקופות הכי קשות בחיי. הוא גרם לי להרגיש שאני לא לבד בעולם, האנושיות שבו, הרגשתי שהוא מדבר רק אליי. אני חושב שזו פעם ראשונה שג'ון לנון לא ציני, הוא אמר שם דברים שלא אמר מעולם ונחשף לחלוטין. זה אלבום שהגעתי אליו יחסית מאוחר בחיים, כאדם בוגר. במיוחד השיר מאד'ר, שמרסק אותי ואפילו כתבתי שיר בהשראתו.

זוהר ארגוב - אלינור

את זוהר שמעתי בסתר כי בבית לא שמעו מזרחית. רק יוונית. נחשפתי אליו מחברים בבית הספר, שהכינו לי קלטת שלו. שמעתי את זה ללא הפסקה. המוזיקה שלו מאוד מדברת אליי והשפיעה עליי. הוא זמר נשמה, והאינטואיטיביות שבה הוא הגיש את השירים מאוד מרגשת אותי.

אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב - בדשא אצל אביגדור

אלבום מקסים ואריק במיטבו, משתעשע עם מוזיקה ישראלית וים תיכונית, רוקנ'רול. אני מאוד אוהב את שיר מס' 8 (בו מנגן חיים רומנו). החיבור של אריק ומיקי גבריאלוב מקסים ומיוחד בעיניי. האלבום הזה מייצג חיבור מאוד ישראלי וזה ניכר בכל שיר.

Elvis Presley - Rock 'N' Roll

אלביס הוא הכל. הוא אולי הזמר הראשון שנחשפתי אליו בחיי, וההשפעה הכי גדולה עליי. הייתי הולך לבית הספר עם ג'קט צהוב, מרים את הצווארון ומסדר את השיער כמוהו ועושה הופעות עם מטאטא. אף אחד לא הבין מה אני רוצה בגיל הזה, אבל רציתי להיות כמוהו. המראה, הסטייל, הכריזמה, התנועה. הכל.

David Bowie - Let's Dance

הייתה תקופה ששמעתי רק דיוויד בואי, בעיקר את החומרים המוקדמים. כשהגיע האלבום הזה היה בו משהו מאוד אלביסי, הוא התחיל לשיר נמוך יותר, וזה הפך אותי לגמרי. האלבום הזה מדהים בעיניי כי היא חיבור של נייל רוג'רס ובואי, שניהם היו בצומת דרכים מסויימת, והחיבור ביניהם הוליד אלבום פופ מושלם ומנצח.

ימי שישי, המטבח בבית. סבתא שלי היתה מגיעה עם הקסטות של המוזיקה היוונית והבולגרית. צרחות בקול הבית, טברנה אמיתית, כולם שרים יחד.

seperator

הופעת ההשקה החגיגית של "ימים יפים", האלבום השני של מועדון הקצב ואביהו פינחסוב, תיערך ביום רביעי, 26 ביולי בהאנגר 11, ת"א. אורחים מיוחדים: קרולינה וישראל ברייט מהשמחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully