וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיי פייב ועד האח הגדול: הרגעים הבלתי נשכחים של אמיר פרישר גוטמן

23.7.2017 / 16:57

אמיר פרישר גוטמן היה הרבה יותר מזמר: הוא היה מוזיקאי, שחקן, כוריאוגרף, מנחה ובמאי תיאטרון. מתוך שלל הדברים שעשה ושהותירו חותם על התרבות בארץ, הנה הבולטים שבהם

אמיר פיי גוטמן, בוחן פתע. דייב שחר
יהי זכרו ברוך. אמיר פרישר גוטמן/דייב שחר

נדמה שבחייו הקצרים הצליח אמיר פרישר גוטמן להמציא עצמו בכל פעם מחדש, בתעשייה הקשוחה של עולם התרבות והבידור. הוא פרץ לתודעה כצלע בלהקת היי פייב, ועם התפרקותה פיתח קריירת סולו שחלשה על עולם התיאטרון, המוזיקה, הטלוויזיה ובשנים האחרונות אף מיצב עצמו כדמות בולטת בקהילה הגאה. ליקטנו תחנות משמעותיות בחייו.

בשנת 1997 פרצה להקת היי פייב לתודעה שלנו וכבשה את מצעדי הלהיטים. אלבומם הראשון, "היי פייב", זכה למעמד של זהב, בתוכו הסינגל "אני" שכתב והלחין אמיר פיי גוטמן, כפי שהיה אז שמו. מסע יחסי הציבור המשומן של הלהקה לא פסח על אף תוכנית פופולרית של אותן השנים.

"אני". מילים ולחן: אמיר פרישר גוטמן. מתוך התכנית "הראשון בבידור", ערוץ 2

להקת היי-פייב החזיקה ארבע שנים, במהלכן הוציאה חמישה אלבומים וזכתה לפופולריות אדירה בעיקר בקרב בני-נוער. חברי הלהקה השתתפו בשלושה פסטיגלים וזכו במספר פרסים. השיר "קטן זה הכי כיף בעולם", קטף את המקום הראשון בפסטיגל 1998. פיי גוטמן כתב אותו יחד עם עידן יסקין והלחין אותו יחד עם אייל שחר.

"קטן זה הכי כיף בעולם". פסטיגל 1998

לתדהמת המעריצות, בשנת 2000 להקת היי פייב התפרקה ופיי גוטמן יצא לדרך עצמאית והוציא את אלבום הבכורה, "מנטרה". בשנת 2007 יצא האלבום השני שלו, "דבש בכוורות", ובו הסינגל "מרגיש". פיי גוטמן הלחין את השיר וכתב את המילים יחד עם אייל שוהם. במסגרת יחסי הציבור לאלבום העניק ראיון נרחב שבמסגרתו יצא מהארון. שנתיים מאוחר יותר נישא לבן זוגו ינאי פרישר בחתונה מתוקשרת. במעמד החופה נכחה השחקנית גילה אלמגור שהשיאה את השניים.

"מרגיש". מתוך האלבום "דבש בכוורות"

בין שלל הדברים שעשה, פרישר גוטמן גם השתתף במספר מחזות זמר: "הברווזון המכוער", "עמי ותמי", "פיטר פן" ועוד. בשנת 2002 לוהק לצד יעל בר זוהר לתפקיד גבריאל במחזמר "מרי לו", המבוסס על שיריו של צביקה פיק. ההפקה רצה בתיאטרון "הבימה" בהצלחה רבה. ארבע שנים מאוחר יותר השתתף במחזמר "הלהקה", המבוסס על סרטו של אבי נשר, בתפקיד דני.

"דמדומים", מתוך המחזמר "מרי לו", תיאטרון "הבימה", 2002

פרישר גוטמן המשיך להשתתף בפסטיגלים גם לא במסגרת להקה. בשנת 2007 קטף את המקום הראשון עם השיר "אל תוותר", שלו כתב את המילים והלחין יחד עם טל פורר.

"אל תוותר" פסטיגל 2007

במקביל לקריירת השירה, פרישר גוטמן כתב והלחין לאחרים ואף ביים ויצר כוריאוגרפיות למופעים שונים. כך למשל בשנת 2010 השתתף בפסטיגל עם השיר "לנצח נשאר", אותו כתב יחד עם נועה ברנר והלחין. הוא לא זכה אמנם כמבצע, אבל שני הזוכים במקומות הראשונים היו שירים שהלחין: "נגמרו לי המילים" בביצוע רוני דלומי במקום השני, ובמקום הראשון "שיר אהבה צרפתי" בביצוע טל מוסרי ורוני דואני. במסגרת קריירת הבימוי שלו היה אחראי לקליפ "הוא" של מירי מסיקה, למחזמר "על גגות תל אביב" של להקת צופי תל אביב (יחד עם נועה ברנר), לפסטיגל 2012 ועוד.

"לנצח נשאר". פסטיגל 2010

לצד הקריירה המוזיקלית השתתף פרישר גוטמן במספר לא מבוטל של תוכניות טלוויזיה לאורך השנים: הוא הנחה את "זאפ לראשון" בערוץ 1, את "אבק כוכבים" בערוץ 10, היה חלק מפאנל השופטים בעונה החמישית של "רוקדים עם כוכבים", וב-2009 אף לקח חלק ב"האח הגדול VIP". לפני כשנה אושפז בבית החולים לאחר שאובחנה אצלו בשוגג מחלת הסרטן. עם התאוששותו הצטרף לעונה השמינית של הדוקו-ריאליטי "מחוברים", שצולמה לאחרונה.

"אבק כוכבים" בהנחייתו

לפני כארבע שנים נולד לפרישר ובן זוגו בנם הבכור מפונדקאות. מאז הריאיון שבו יצא מהארון הוא מיצב את עצמו כדמות מרכזית בקהילה הגאה. כך למשל ב-2008 הופיע באחת המסיבות המרכזיות של אירועי הגאווה באמסטרדם, ב-2010 השתתף במופע המרכזי של האולימפיאדה הגאה שנערכה בעיר קלן בגרמניה, וב-2015 נבחר לשיר את השיר הרשמי של אירועי הגאווה בתל אביב. לאחרונה פרישר גוטמן אף היה אחד הפנים הבולטים של המאבק נגד התנגדות המדינה לאימוץ ילדים על ידי זוגות להט"ביים.

"Things Can Only Get Better" השיר הרשמי של ארועי הגאווה 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully