וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורית גלרון חושפת את הסודות מאחורי השירים הגדולים שלה

נורית גלרון

10.8.2017 / 6:25

לרגל 30 שנה לצאת אלבומה "משהו בלבבה", חוזרת נורית גלרון אל שירי האלבום וחושפת בפני גולשי וואלה! תרבות את הסיפורים מאחורי הקלעים שהולידו את השירים

יח"צ - חד פעמי

בימים אלו מציינת הזמרת נורית גלרון 30 שנה לצאת האלבום "משהו בלבבה". "משהו בלבבה" הוא האלבום הנמכר ביותר של נורית גלרון הנחשב גם לאחד מאלבומיה האהובים. שירים רבים מתוכו הפכו להיטים גדולים, בהם : "נפרדנו כך", "אתה הרי יודע", "שיר אהבה" (משהו בלבבה) ו-"זה הגשם".

"האלבום "משהו בלבבה" היווה פריצת דרך מבחינתי", סיפרה נורית גלרון לוואלה! תרבות. "זה האלבום שהוציא ממני רגשות חבויים וביטויים שעד אז היו מאד מבוישים בי. האלבום הזה נתן מקום לכוח, להחצנת רגשות, והשילוב בין שירי משוררים ורוקנרול היה ועודנו מרתק".

ביקשנו מגלרון לספר את הסיפורים מאחורי הקלעים של השירים הגדולים באלבום:

נפרדנו כך

"הטקסט של לאה גולדברג ישב אצלי במגירה ימים רבים. יום אחד דפקו אצלי בדלת שני חיילים: גילי קצנלנבוגן, שהיה שכן שלי, ומירון מינסטר. שניהם שירתו בלהקה צבאית. מירון נתן לי קסטה עם שירים שהלחין וחשבתי שמתאים לתת לו את הטקסט המופלא הזה של גולדברג, שיר פרידה מלא כאב וניכור - "היטב היטב חרה לי... הערפל בינינו כחומה" - עם סיום של השלמה ואפילו שמץ אופטימיות זהירה באשר לנפש האדם. "מאין בליבי חדוה חוגגת אולי בכל זאת זו הייתה דמעה".

אתה הרי יודע

"זה שיר אהוב עלי במיוחד. מהטקסטים הראשונים שאני עצמי כתבתי. השיר נכתב בהשפעת הספר "פעמון הזכוכית" של סילביה פלאת', שהשפיע עלי עמוקות. מי שהלחין הוא אילן וירצברג שיודע כל כך טוב לפרש טקסט למוסיקה".

זה הגשם

"זה שיר של ניגודים שכתבה יונה וולך עם הרבה חוכמה ותחכום מילולי, שמשאיר הרבה חומר למחשבה. בשנים האחרונות אני מבצעת את השיר בהופעות בעיבוד חדש ומדליק של עמית הראל, שמתכתב עם הסגנון המוזיקלי של Dire Straits".

משהו בלבבה

"זה טקסט מאוד מעניין של נתן זך, שלא היה בנוי לפזמון של שירה מוסיקלית. היו בו שורות ארוכות ללא מבנה של בית ופזמון. הגדולה של אילן וירצברג הייתה לקחת טקסט כל כך פילוסופי, עמוק ורגיש - ולהנגיש אותו לרוקנרול".

כי אתך

"היום, כשהמודעות לאלימות נגד נשים כל כך גברה, כשישנה הבנה והכרה בתופעה הנוראית הזו, מדהים לראות שכבר אז השכילה יונה וולך לתמצת את כל התובנה הזו בארבע שורות קצרות וחכמות - ארבע שורות שאומרות הכול".

קשר השתיקה

"זה השיר הראשון שכתבתי. השיר נכתב כשהפכתי לאמא, על החרדות והפחדים שנלווים למעבר הזה בחיים ועל הצורך לפעמים ליד של אמא שלי שתיקח ותראה לי איך לתפקד. היום, 30 שנה אחרי, הילד ששרתי לו אז הפך אותי לפני שנה וחצי לסבתא".

רוח חמה

"זה שיר שמעולם לא פורסם. זו סקיצה שנקטעה באמצע. במקור הייתה מנגינה של אילן וירצברג ולא היו לה מילים, נכנסנו לאולפן ההקלטות והמצאתי את המילים הללו תוך כדי שירה".

להאזנה לשיר - צפו בווידאו בראש הכתבה

seperator

המופעים הבאים של נורית גלרון בסיבוב "30 שנה למשהו בלבבה"

יום שישי 1.9 זאפה חיפה
יום שישי 8.9 גריי יהוד
יום חמישי 14.9 זאפה תל אביב
יום ראשון 8.10 (חוה"מ סוכות) - פסטיבל המוזות, המשכן לאמנויות הבמה שוהם
יום חמישי 26.10 זאפה כרם ברקן
יום שישי 27.10 ברל'ה להבות חביבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully