וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופרה בפארק: 32 אלף איש הגיעו לחגיגת מוזיקה בתל אביב

11.8.2017 / 6:32

אלפי בני אדם צפו אמש באופרה "טוסקה" שהוצגה בפארק הירקון. ראש העירייה רון חולדאי, שהנחה את האופרה, הקדיש אותה למנהלת אגף התרבות והעיתונאית לשעבר איריס מור שהלכה השבוע לעולמה. הנה הצצה למה שקרה אתמול בפארק

יח"צ - חד פעמי

כ-32 אלף בני אדם הגיעו אמש (חמישי) לצפות באופרה "טוסקה" שהוצגה בפארק הירקון לקהל הרחב ללא תשלום. הערב, שהפך למסורת שנתית, מופק על ידי עיריית תל אביב-יפו והאופרה הישראלית. ראש העירייה רון חולדאי, שהנחה את האופרה, הקדיש את הערב לזכרה של מנהלת אגף התרבות בעירייה, העיתונאית לשעבר איריס מור, שהלכה השבוע לעולמה.

על תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית ראשון לציון - ניצח השנה המנצח ישי שטקלר, את ההפקה שנוצרה במיוחד עבור הפארק ביים גדי שכטר, על מקהלת האופרה הישראלית ניצח איתן שמייסר, בהשתתפות מקהלת הילדים בת קול וסולני האופרה הישראלית.

אופרה בפארק. מאיה אילטוס,
האופרה/מאיה אילטוס

האופרה "טוסקה" מאת ג'קומו פוצ'יני, מספרת סיפור טארגי על בגידות, שקרים, קנאה ואהבה מטורפת עטוף במוסיקה המצמררת של פוצ'יני. האופרה הוצגה לראשונה בשנת 1900 כשהיא מבוססת על המחזה "לה טוסקה" מאת המחזאי הצרפתי סרדו.

סיפור העלילה מתרחש בשנת 1800 ברומא ובמרכז העלילה ניסיונותיו החוזרים ונשנים של מפקד המשטרה המושחת, הברון סקרפיה, לבלות ליל אהבים סוער עם זמרת האופרה הנודעת פלוריה טוסקה. טוסקה אינה נענית לחיזורים של סקרפיה שאינו מוותר. כאשר מריו קוורדוסי, הצייר בעל הנטיות הפוליטיות ואהובה של טוסקה, נעצר, מואשם בבגידה ועומד לעלות לגרדום, סקרפיה מציע לטוסקה להציל את חיי אהובה במחיר לילה אחד במיטתו. טוסקה נענית להצעה לאחר שסקרפיה מבטיח שהוא ידאג להוצאה להורג עם כדורי סרק כדי שמריו יינצל. לאחר שהוא כותב לטוסקה ולמריו תעודת מעבר המבטיחה את החופש שלהם היא רוצחת את סקרפיה במשרדו. טוסקה ממהרת לבית הסוהר כדי לבשר למריו על ההוצאה המדומה להורג, אך מגלה כעבור זמן קצר כי סקרפיה רימה אותה וכי ההוצאה להורג הייתה אמיתית. כאשר שוטריו של סקרפיה מגלים שטוסקה רצחה אותו ורודפים אחריה, היא קופצת אל מותה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אופרה בפארק. מאיה אילטוס,
האופרה/מאיה אילטוס
אופרה בפארק. מאיה אילטוס,
אופרה בפארק: הצצה/מאיה אילטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully