וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Slowdive בוחרים את האלבומים שהשפיעו עליהם

13.8.2017 / 9:15

להקת השוגייז המוערכת מגיעה לראשונה לישראל, להופעה אחת בלבד. רגע לפני שהם עולים על הבמה, ביקשנו מחבר הלהקה, כריסטיאן סאביל, לספר על האלבומים ששימשו לו להשראה. האזינו לבחירות

The Smiths - This Charming Man

טופ אוף דה פופס היה פעם מוסד לאומי. כל יום חמישי בערב משפחות היו צופות בזה יחד. מדי פעם להקה חדשה הייתה צצה שכולם היו אח"כ מדברים עליה. הסמית'ס היו אחת הלהקות הללו. אני זוכר את אבא שלי נאנח "מה זה השטויות הללו?" בעוד לנו זו הייתה תגלית ששינתה את הכל.

The Jesus and Mary Chain - In My Hole

הסמית'ס גרמנו לנו לרצות להקים להקה אבל הג'יזס אנד מארי צ'יין גרמה לנו להאמין שבאמת נוכל להיות להקה. הם היו אנשים דחויים ושונים שנראו כאילו הם לא יודעים לנגן בכלים שלהם, אבל גם לא נראה שהיה איכפת להם. מתחת לכל הפידבק הייתה להקת פופ מדהימה. Psychocandy היה מאד חשוב עבורנו.

The Cocteau Twins - Pearly Dewdrops' Drops

חוץ מטופ אוף דה פופס, היו גם "The Tube" ו-"Old Grey Whistle" כדי להכיר להקות חדשות מעניינות. הקוקטו טווינס לא נשמעו כמו שום דבר ששמענו קודם. התקליטים היו יפיפיים וכך גם הלהקה.

My Bloody Valentine - You Made Me Realise

היינו מעריצי ענק של מיי בלאדי וולנטיין הרבה לפני "You Made Me Realise", אבל האי פי הזה היה מאסיבי עבורנו. תקופה מסוימת היה נשמע שכל להקת אינדי חדשה ניסתה להישמע ככה, וגם אנחנו. הם גם לימדו אותנו להמשיך ולנסות דברים חדשים, ולמצוא את הזהות שלנו.

Sonic Youth - Teenage Riot

סוניק יות' היו מאד חשובים לנו גם. אני מניח שהתחלנו להקשיב להם בערך כש "Sister" יצא, אבל כשהם שחררו את "Daydream Nation" יצא לנו לראות אותם בלייב בלונדון. הכיוונים המשונים שלהם היוו השראה לנו לנסות כיוונים בעצמנו, וזה שינה את הסאונד שלנו. אחרי ההופעה הזו בלונדון כל ילד ברידינג לבש חולצת "Daydream Nation".

The Velvet Underground - Sister Ray

הדבר הראשון ששמעתי של ניל ורייצ'ל לפני סלואודייב היה קאבר שלהם ל"Stephanie Says". הייתי אז רק בקטע של להקות מחורעות אבל הקאבר שלהם ממש היה מדהים. הם יכלו לנגן ולשיר מאוד טוב. לא יכלתי להאמין כשהם רצו שאנגן איתם. הוולווט גם נשמעו הרבה פעמים מחורעים, אבל שלא כמו הלהקות המוקדמות שלי, היו להם שירים מדהימים בתוך כל הכאוס.

David Bowie - A New Career In A New Town

כולנו גדלנו על דיויד בואי. החשיפה הראשונה שלי לבואי הייתי Ashes to Ashes - הקליפ שלו בטופ אוף דה פופס. זה היה משהו קצת מטריד לילד בן 10 לראות. אני חושב שתקופת ברלין שלו מאד השפיעה עלינו. זה פתח אותנו לבריאן אינו, ולכל הלהקות הגרמניות של שנות ה-70 עם הסאונדים החלליים שלהן.

Talk Talk - Runeii

אני זוכר שניל השמיע לי את "Laughing Stock" של טוק טוק בוואן בטור. היינו שומעים את זה הרבה אז. אני חושב שבזמנו די התלוננו על האלבום באוטו. אבל האלבום הזה היה השראה גדולה לניל ואפשר לשמוע את זה מאד באלבום שלנו Pygmalion.

seperator

Slowdive יופיעו בישראל ב-7 בספטמבר, 22:00, בבארבי ת"א. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • Slowdive

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully