וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקפאת כספי התמיכה: תיאטרון אל-מידאן עתר לבג"ץ נגד מירי רגב

16.8.2017 / 12:12

תיאטרון אל-מידאן עתר שוב לבג"ץ נגד השרה מירי רגב ומשרד התרבות בעקבות הקפאת כספי התמיכה בתיאטרון. "אנו פועלים בכוחותינו האחרונים למנוע את סגירתו הסופית של התיאטרון", מסר יו"ר הועד המנהל, "שרת התרבות פועלת ממניעים פוליטיים"

ערכת וידאו:ניר חן

תיאטרון אל-מידאן עתר (רביעי) לבג"ץ נגד משרד התרבות ונגד שרת התרבות מירי רגב בדרישה למתן צו ביניים שיחייב את משרד התרבות לשלם לתיאטרון את כספי התמיכה לשנים 2016 ו-2017, על סך של יותר משני מיליון שקל. העתירה הוגשה בשל ההקפאה המתמשכת של תקציב התיאטרון על ידי משרד התרבות לשנים אלו, והתיאטרון טען כי זוהי "הפרה בוטה להסכם הפשרה שחתמו הצדדים במרץ 2016, ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי בעניין".

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

העימותים בין התיאטרון למשרד ולשרה הופיעו כבר עם העלאת ההצגה "הזמן המקביל", בעקבותיה הקפיא משרד התרבות את תקציב התיאטרון לשנת 2015. היועץ המשפטי לממשלה קבע כי השרה רגב לא יכולה לערב שיקולי תוכן בקביעת התמיכה הכספית ליצירות תרבות, בשל פגיעה בחופש הביטוי. בעקבות פניה קודמת של התיאטרון לבג"ץ, היועץ המשפטי המליץ אז לצדדים להגיע להסכם, ובמרץ 2016 נחתם הסדר הפשרה.

תיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
תיאטרון אלמידאן/ניב אהרונסון

ההסכם קבע כי משרד התרבות יפעל עם התיאטרון להשבת אל-מידאן לפעילות מלאה בהקדם. לטענת התיאטרון, בפועל מיום חתימת ההסכם "המשרד פועל להפרתו באופן מעשי, ותוך הסתה מתמשכת מצד השרה רגב אשר הצהירה שבכוונתה למוטט את תיאטרון אל-מידאן". בעתירה שהגיש התיאטרון באמצעות עורכי הדין ווליד ומוחמד כבוב, מצויין כי בהסדר הפשרה נקבע כי תקציב התיאטרון לשנים 2015 עד 2017 לא יופחת בגלל הקטנה בפעילות התיאטרון או בגלל אי עמידה בתנאי הסף של מבחני התמיכה. וזאת, לטענת אל-מידאן, בגלל הנזק לפעילותו הסדירה שהינה תוצאה ישירה להקפאה שביצע המשרד.

התיאטרון טוען בעתירה כי עם תום שנת 2016, בחרו במשרד התרבות להתעלם מההסדר, תוך שימוש באמצעים בירוקרטים שונים. במרץ 2017, לאחר פניות חוזרות של התיאטרון, המשרד קיים שימוע בכתב ובעל פה עם הנהלתו. בשימוע, נטען, המשרד נקט בשתיקה מוחלטת מול הראיות והמסמכים שהביאו נציגי אל-מידאן לדיון. התיאטרון מציין עוד כי קיבל אישור לניהול תקין מרשם העמותות, וכן קיבל אישור מהחשב כללי לקבלת כספי התמיכה, אך לטענתו הסחבת נמשכת בתכלית מובהקת להביא לסגירת אל-מידאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'וזף אטרש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו פועלים בכוחותינו האחרונים למנוע את סגירתו הסופית של תיאטרון אל-מידאן", מסר יו"ר הועד המנהל בתיאטרון, ג'וזף אטרש. "שרת התרבות מירי רגב פועלת בשיטת 'הרצחת וגם ירשת', ממשיכה לרדוף את התיאטרון ופועלת ממניעים פוליטיים ומפלגתיים תוך כדי רמיסת כל הכללים והחוקים. השרה רגב מסתתרת מאחורי הפקידים במשרדה ויוצרת הקפאה זוחלת של תקציב התיאטרון, ובכך היא פוגעת בחופש הביטוי וחופש היצירה של התיאטרון ויוצריו. אנו מאמינים שבסופו של יום בג"ץ יחייב את השרה לשלם לתיאטרון את הכספים אשר מגיעים לציבור הערבי כולו, ויבטיח את זכאותו של התיאטרון להמשיך לקבל תמיכה גם בעתיד".

ממשרד התרבות טרם נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully