וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישרדות": הגיע הזמן שנתי יתעורר על עצמו

20.8.2017 / 9:19

שוב ושוב נתי מסתמן כנספח בלתי נלאה. גם כשהוא מתלבט בין שתי דרכים כמו שעשה עכשיו, זה תמיד כהיגררות אחרי אחרים ולא משהו שהוא מנסה להוביל בעצמו. אם יתעשת אולי יבין שהמיקום שלו בקרקעית אינו גזרת גורל, ושיש מישהו אחר שאפשר להסיט אליו את האש: רז זהבי

צילום מסך

עוד שבוע של "הישרדות", עוד גרזף הונף על שלישית שגיא-מעיין-יוסי. יפה לראות כיצד האחרון מביא את כישוריו המקצועיים מהעולם שבחוץ - מכירות. אלמנט משמעותי במקצוע הזה הוא להבהיר את התועלת של המוצר ללקוח, במקרה הזה נתי; באופן מבריק מנהל יוסי ליד מיכל את השיחה הכאילו-היפותטית בנוגע להמשך ההדחות במשחק, ומאלץ אותה ואת נתי לקחת את הדיון הזה לפסים פרקטיים שמבהירים בענק היכן הדברים עומדים. מעבר לזה שבמידה רבה הצדק היה עמו ונתי ללא ספק צריך לעשות מהלך שישפר את עמדתו (ע"ע הפרומו לפרק הבא), הדחה של יוסי ומעיין משאירה במשחק את הדמויות היותר משעממות.

למרבה הצער, זה לא עזר. כמו שנתי אמר ליוסי ואז למעיין, בואו נראה מה קורה במשימת הווטו ואז נחליט. מהרגע שהבחירה הייתה בידיים שלו, ברור היה לאן זה יוביל. שוב ושוב נתי מסתמן כנספח בלתי נלאה, האיש שאפשר לסמוך עליו שישאיר הכל במקום. גם כשהוא מתלבט בין שתי דרכים כמו שעשה עכשיו, זה תמיד כהיגררות אחרי אחרים ולא משהו שהוא מנסה ליזום בעצמו. "האופציה שיוסי נתן לי", "תצביעו נגדי או לא" - רבאק, למה תמיד בגוף שני ושלישי? תחשוב פעם עצמאית.

מאחר שהוא עצמו לא ניחן בחשיבה אסטרטגית כהוא זה, הנה הסיבה לכך שהדילמה שעמד בפניה הייתה מעניינת: האופציה הראשונה הייתה לחבור ליוסי ומעיין, ואז מיכל הייתה מודחת והיו נשארים שלושה מול שלושה. יוסי ומעיין אמנם לא אמינים במיוחד, אבל גם הם צריכים אדם שלישי כדי שיהיה להם איזשהו משקל, כך שבמקרה הנוכחי אפשר לסמוך על זה. השבועות הבאים היו הופכים מרתקים במיוחד ומציבים את שני החברים הקרובים נתי וורד משני עברי המתרס, ומתברר שאולי גם את מעיין וענבר. האופציה השנייה, זו שנתי אכן בחר בה בסופו של דבר - ממשיכה להציב אותו בתחתית שרשרת המזון. אולי יזכה לגל אהדה מסוים לנוכח הבחירה שלו בצמיד הווטו, אבל קרוב לוודאי שבעיקר ייאלץ להילחם בקביעות על שרשרת חסינות ובשעה טובה ליזום איזה מהלך. חבל שיוסי לא ניצח במשימת הווטו - אולי זה היה מאלץ את נתי לעשות בחירה הרבה פחות מובנת מאליה והיינו זוכים לראות עוד כמה מבטים שבורים שלו.

הקטע הוא שהמיקום של נתי בקרקעית אינו גזרת גורל. מלבד מעיין, המועמדת הטבעית הבאה להדחה, אפשר לסמן בקלות את זהבי. אם נתי עוד מקפיד להילחם תמיד על מקומו בדיבורים ובמשימות, הפאסיביות של זהבי לא פחות ממדהימה. מה שעוד יותר מעורר השתאות זה עד כמה כולם מאפשרים לו אותה ועיוורים למעשיו, כלומר לחוסר מעשיו, וזה כולל גם את יוסי ומעיין. כזכור, במבחן הסוציומטרי לפני מספר שבועות הוא סומן על ידי הרוב המכריע כמועמד הטבעי לניצחון של העונה (!) (!!!!) (!!!!!!!!!!!).

אם בעבר היה מדובר בעיקר בהיתלות באחרים שעזרה לו להתנער משיחות בנושא עם יריבים ("מה שענבר תחליט אני מצביע" וכאלה) - פרקטיקה שעוד אפשר לטעון שהיא נבונה ומהווה אסטרטגיה בפני עצמה - נדמה שבזמן האחרון הוא פורק כל עול. כאשר בפרק הקודם הוא ומעיין הלכו למשימה עם הקלושים, כלמודת ניסיון היא אמרה לו שבדרך כלל הראשון הוא הקשה במיוחד, ובלי להתבלבל הוא פשוט ניגש אל השני ואמר "אז את תעשי אותו". ואילו הפעם כשהוא מדבר עם ענבר ומיכל על הנחיצות בפסלון החסינות, הוא אומר בפירוש "תמצאו את הפסלון". לא "בואו נמצא" אלא "תמצאו". כל זה בנוסף לכך שהצהיר בעבר כי מעולם לא הביא מים מהבאר, לא פתח קוקוס או הדליק אש. תכל'ס, האיש מבריק. סדנת הרזיה, בטן-גב ולשלוח אנשים לדבר עם אנשים אחרים.

אם נתי לא היה נסחב מטבעו, ניסיון להסיט את האש אל זהבי היה הפעולה הראשונה שעליו לעשות. הבעיה היא שכל החבורה הזו שנשארת מורכבת מאנשים ש"פועלים עם הלב ולא עם המוח" ו"רוצים להביט בעצמם במראה ולראות שמרו על הערכים שלהם", ושאומרים ברצינות משפטים כמו "אם מה שחשוב לך זה להגיע לגמר בכל מחיר", כאילו באו לשם כדי לרכוש חברים ובשביל החוויה. אם עד עכשיו אף אחד מהם לא קרא תיגר על ההתנהלות של זהבי, סיכוי סביר שהם יגישו לו את הגמר ואז את הניצחון על מגש של כסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קטנות

ענבר היא אולי הבחורה הכי נאיבית בכל פלאוון, אבל הבחירה של מנגיסטו בה כעזר כנגדו במשימה יותר מהוכיחה את עצמה, והניבה רגעים מבדחים רבים (גם אם עדיף היה לצפות בהם על מיוט), בכללם החיקוי של זוארץ.

אפרופו, למרות השימוש המופרז במושגים "חברים", "שימו לב" ו"חברים שימו לב", גיא זוארץ מנהל את המשחק בחן, יודע למרוח זמן היטב וללבות יצרים כשצריך.

הקריצה של זהבי כשהציג את ההצבעה שלו למצלמה הייתה הדבר הכי מעושה ומוזר בתוכנית לדורותיה, מה שאומר הרבה.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully