וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מיוחד: מהי הקומדיה הטובה אי פעם?

22.8.2017 / 12:08

המשאל השנתי של ה-BBC בקרב מבקרים ומבקרות מרחבי תבל קבע הפעם מהו הסרט הקומי הטוב אי פעם. בצמרת: וודי אלן, בילי ווילדר, נבואת זעם על טראמפ ומעט קלאסיקות מודרניות. וואלה! תרבות, שהשתתפה גם כן בסקר, העדיפה את "חגיגה בסנוקר"

עריכת וידאו: ניר חן

כמדי שנה, גם הקיץ ערך ה-BBC סקר בין מבקרות ומבקרי קולנוע ברחבי העולם. הפעם, נושא המשאל היה – מהי הקומדיה הטובה ביותר אי פעם?

לאחר שהתקבלו תשובות של 253 משתתפים ומשתתפות, ובהם גם נציג וואלה! תרבות, הושגה הכרעה צפויה למדי: "חמים וטעים" הקלאסי של בילי ווילדר הגיע למקום הראשון.

את המקום השני תופס "ד"ר סטריינג'לאב" של סטנלי קובריק, ואין ספק שהדמיון בין הקבינט המטורלל המתואר בו לבין ממשל טראמפ סייע לו להגיע לצמרת. "הרומן שלי עם אנני" של וודי אלן הגיע למקום השלישי, וגם זו לא הפתעה גדולה. ואת החמישייה משלימים "לקום אתמול בבוקר" שבמקום הרביעי, שהוא גם הסרט העכשווי ביותר בפסגה (שנת 1993) , ומיד אחריו "מרק ברווז" של האחים מרקס משנות השלושים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחריהם, התברגו "בריאן כוכב עליון" של מונטי פייתון במקום השישי, "טיסה נעימה!" במקום השביעי, "פליטיים" של ז'אק טאטי במקום השמיני, "ספיינל טייפ" במקום התשיעי ו"הגנרל" של באסטר קיטון במקום העשירי.

צ'רלי צ'פלין, למרבה ההפתעה, נעדר מן העשירייה הראשונה, אולי כי קולות המצביעים התפלגו בין הקלאסיקות הרבות שלו. האהודה שבהן התגלתה כ"זמנים מודרניים" שבמקום ה-12.

מעניין לציין כי כרגיל, המבקרים והמבקרות העדיפו את הסרטים העתיקים יותר, ואין כמעט מקום לקלאסיקות עכשוויות. חוץ מ"לקום אתמול בבוקר", הרי שבין 25 הסרטים הראשונים יש רק עוד אחד שנעשה משנות התשעים והלאה: "ביג לבבוסקי" של האחים כהן שבמקום ה-11. עוד להיטים מודרניים יחסית שהשתבצו גבוה: "אנקורמן" במקום ה-33 ו"קלולס" במקום ה-34.

אשר לקומדיות הכחולות-לבנות, גם מקומן של אלה נפקד מחוץ לרוב הרשימות של המבקרים והמבקרות שאינם מישראל. רק "הערת שוליים" של יוסף סידר זכה לאזכור אחד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ולסיכום, למי שמתעניין, אלה היו הבחירות של וואלה! תרבות, שהוזמנה גם כן להשתתף בסקר היוקרתי:

1. אידיוט מושלם
2. מונטי פייתון: טעם החיים
3. לילה באופרה
4. החבר'ה האחרים
5. האיש בחליפה הלבנה
6. ג'קאס 3D
7. מסיבת רווקות
8. המיניונים
9. חגיגה בסנוקר
10. הקדילק הלבן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully