וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבאר שבע עד אום כולתום: תחנות חייה של דיקלה

23.8.2017 / 0:24

הזמרת והיוצרת תופיע לראשונה באמפי קיסריה בחודש הבא, אחרי שלוש שנים רצופות כ"זמרת השנה". רגע לפני שהיא כובשת את המוסד היוקרתי במוזיקה הישראלית, ביקשנו ממנה לחזור לתחנות, האנשים והשירים שעיצבו את דמותה

אלבום שאהבתי להאזין לו כנערה

אתי אנקרי - "רואה לך בעיניים". האלבום הזה מאוד השפיע עליי. הפשטות שלו, הטקסטים העמוקים שהשאירו בי חותם עד היום. גם כשאני יוצרת את החומרים שלי האלבום הזה עדיין מהדהד בתוכי.

ההופעה הראשונה שלי

אה, זה קל. זיכרון שתמיד הולך איתי: מועדון פאנץ' ליין בבאר שבע – עליתי לשיר את "נערת רוק" של ריקי גל בשיא האומץ. זאת הייתה חוויה מסעירה, הרגשתי באמת כמו נערת רוק כשעליתי על במה והעזתי להופיע מול קהל, קפצתי לבריכה ולא טבעתי! זאת הופעה שלא אשכח אף פעם.

באר שבע

בבאר שבע בה גדלתי היה לי שכן שנהג לשבת כל היום מתחת לבלוק על ספסל ישן, עם טייפ קסטות, ולהאזין למוזיקה - מנותק מהעולם עם אוזניות. הוא הקשיב להמון סגנונות מוזיקליים שונים ומשונים, משהו בו חיבר אותי אליו. הייתי מתיישבת לצידו על הספסל ונשארת שם. מהצד, החיבור הזה היה לא מובן לאנשים סביבי, אבל אני הבנתי אותו וזה הספיק. באלבום האחרון שלי הקדשתי לו שיר שנקרא "כבישים פתוחים".

האמנית שהשפיעה עליי

האמנית שהכי ריגשה אותי בכל המובנים וההיבטים היא חברתי האהובה רונית אלקבץ ז"ל. היא תמיד הצליחה להוציא את הטוב ביותר שבי. השיחות שלנו, האסתטיקה שלה, העוצמה שלה רק בעצם נוכחותה, תמיד היו משאירות אותי חסרת מילים לידה. היא מאוד חסרה לי בכל יום ויום.

רונית אלקבץ על השטיח האדום. GettyImages
בלתי נשכחת. רונית אלקבץ/GettyImages

ספר

הסיפור המקורי המופתי האחד ויחיד שהסופר שלו הוא בורא עולם. סיפור שרלוונטי לכל עת ולכל אחד. זו המתנה שהוא נתן לעולם. מערכת סיפורים סבוכה עם משלים ונמשלים שרק על ידי חקר מעמיק מבינים שחכמת העולם היא הספר הזה. הציוויליזציה אינה יכלה להתפתח ללא ספר זה, שנכתב עוד לפני בריאת העולם - משמע העולם התאים את הליכותיו על פי הכתובים. פלא שאין מופלא ממנו?

מסתבר שאנחנו מפיקים מהתורה מהלכים שמחיים אותה בכל רגע. על היהודים להעמיק ולחקור את הספר כחיזור אחר אבידה. סוד הספר הוא הבנת מבנה העולם ונפש האדם ובמיוחד ההבנה שבעל הבירה הנו הרשות היחידה. עלינו היהודים להעמיק ולחקור בכדי להודות על האמת, כי המודה על האמת אף פעם לא לבד.

Бог истории. ShutterStock
Бог истории/ShutterStock

השיר שהכי השפיע עלי

"אינתא עומרי" של אום כולתום, כמובן. שיר בעל טקסט פיוטי, ניגון ארוך עד בלי סוף, מלודיה מתקתקה-דביקה שמחברים אותי לגעגוע האמיתי שלי - הבית!

גם היום הגעגוע קיים ומלווה אותי, ולכן אני משלבת את השיר האדיר הזה במופע החדש שלי. זה מכניס לו ניחוחות של בית בכל מקום בארץ אליו אני מגיעה - וככה הבית תמיד איתי.

הדמות המרכזית בחיי

עמוד התווך שלי זה אבא שלי. האיש השקט, הפשוט, הקול שלו כשהוא מתפלל והחיבור הישיר לאלוהים. כל אלו מלווים אותי כל חיי, גם ביום-יום וגם בתהליך היצירה שלי, ומזכירים לי תמיד תמיד את השורש החזק שלי.

seperator

דיקלה תופיע באמפי קיסריה במוצ"ש, 16 בספטמבר. לרכישת כרטיסים.

  • עוד באותו נושא:
  • דיקלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully