וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, סמים וירדנה ארזי: הדברים הכי הזויים שנכתבו על הזמרים בוויקיפדיה

3.9.2017 / 6:00

חטיף השוקולד של "הופה היי", הלהקה שהוחלט בכנסת שהיא "ביזיון לישראל ולתרבות" וההחלטה להחליף את ההמנון הלאומי בשיר "הללויה": אספנו את פרטי המידע הכי איזוטריים, מוזרים ומצחיקים שנכתבו בוויקיפדיה על הזמרים הישראלים. התוצאה - לפניכם

חנן בן ארי, שיר בחזרה. מערכת וואלה!
חנן בן ארי/מערכת וואלה!

"אל תכלאוני בשום כלוב, אל תסכמו אותי בוויקיפדיה", מבקש חנן בן ארי בסינגל האחרון שלו, אותו הוא כתב יחד עם קרן פלס, אבל זה לא ממש עזר לו: הקריירה המוזיקלית הקצרה שלו מסוכמת גם היא בכמה פסקאות באנציקלופדיה החופשית, לצד מאות רבות של ערכים על זמרים, זמרות והרכבים מוזיקליים ישראלים אחרים. לצד ציר זמן של עשייה אומנותית, רקע אישי ומידע היסטורי חשוב מציעים עורכי ויקיפדיה לקוראי הערכים על אמני ארצנו גם חלקי מידע מוזר ואיזוטרי שהמקורות שלו אינם ברורים, ניסוחים קלוקלים על גבול ההזיה, פרטים רכילותיים חסרי כל ערך ונתונים שהוכנסו אל הערכים על ידי מעריצים וכנראה שאיש מעולם לא בדק. יצאנו לצלילה עמוקה בערכי הוויקיפדיה של אמני ישראל וחזרנו עם הציטוטים המוזרים והמעניינים ביותר שהצלחנו לדלות ושהפתיעו אפילו אותנו. לא נגענו, נשבעים.

דרגו את המצעד השנתי של גלגלצ ו-וואלה! NEWS

אוף שימחעס

"הלהקה הייתה הראשונה ששילבה מוזיקה חסידית עם מקצבים מודרניים כדאנס, האוס וראפ. כדי להימנע מבעיות שיכולות לנבוע מסתירה בין סגנונות אלו להלכה התייעץ ישי לפידות עם רבנים. אך לא תמיד, כך למשל, הופעתה הראשונה של הלהקה בקדם אירוויזיון הייתה ללא התייעצות עם רב".

21

"הלהקה מזוהה עם אנרכיזם, טבעונות. וגנר וכץ הן טבעוניות, ולפי וגנר אחד משירי הלהקה, "שתי כפיות סוכר", אשר נכתב על ידי כץ, לא בוצע בהופעות מאז שכץ הפכה מצמחונית לטבעונית".

עוד באותו נושא

כינור כלייזמרי ודיבור מרוקאי: הקאבר המופלא של טיפקס ל"טודו בום"

לכתבה המלאה

האחים והאחיות

"למרות שינויי ההרכב הרבים, הוקפד כי מספר חברי הלהקה לא יעלה על ארבעה, שני בנים ("אחים") ושתי בנות ("אחיות"), דבר אשר הוביל לכינוי "להקת אבבא הישראלית". [...] הכינוי "אבבא הישראלית" לא הולם לרוב את סגנונה המוזיקלי של הלהקה".

הגבעטרון

"עלויות ההופעות ממומנות מתוך תקציב קיבוץ גבע ובקיזוז ההכנסות הן מגיעות לאיזון תקציבי".

הגבעטרון. באדיבות המצולמים
איזון תקציבי. הגבעטרון/באדיבות המצולמים

הופה היי

"ל"הופה היי" יצאו ארבעה ספרים, 2 קסטות טייפ, ארבע קלטות וידאו וחטיף שוקולד".

התרנגולים

"להקת התרנגולים התמקמה בתחילת שנות השישים בישראל במקום ייחודי בשילוב המוזיקה והדרמה. מדובר בשילוב ברמת הג'סטה שמושפע מזרמים מחוליים ודרמטיים שונים, שיוצר מבע "תרנגולי" ייחודי".

חדווה ודוד

"ההצלחה המסחרית שלהם הייתה בשנת 1970 כשזכו בפסטיבל הבינלאומי של טוקיו עם שירם של תרצה אתר ודוד קריבושי "אני חולם על נעמי". השיר הגיע למקום השני במצעד הפזמונים של קול ישראל ב-1971. הצמד הקליט גרסה של השיר ביפנית שנמכרה בשנת 1971 ביפן במאות אלפי עותקים".

ג'ודי ניר מוזס. ניר פקין
משימות לאומיות. כוורת/ניר פקין

האחיות יוספי

"בשנת 1990 הוזמנו האחיות להקליט שירים בגרמניה, בהפקת ראלף צאנג. אחד השירים נכתב על ידי הזמרת צ'אקה קאן, והשני היה חידוש לשיר של להקת הקרפנטרז. בפרוץ מלחמת המפרץ, חזרו האחיות לישראל והשירים לא הוקלטו מעולם".

כוורת

"מבחינה טקסטואלית הייתה כוורת בין החלוצות של כתיבה בלשון יחיד, המתייחסת לאדם הפרטי, ולא של כתיבה בלשון רבים העוסקת בענייניו של הציבור או של שליחיו; זאת כהשפעה של מלחמת יום הכיפורים, שיצרה שבר עמוק בחברה הישראלית הן מבחינת האמונה במנהיגי הציבור והן מבחינת ההתגייסות הציבורית למשימות לאומיות כדוגמת מלחמה או התיישבות".

כיף התקווה הטובה

"עקב סכסוכים על רקע אמנותי התפרק ההרכב לאחר שנתיים של עבודה, עוד בטרם החל להופיע ולסיים להקליט את התקליט הראשון".

להקת פיאמנטה

"יוסי פיאמנטה הופיע לעתים בבית ליסין גם ללא הלהקה בערבים שהוקדשו לג'ימי הנדריקס. באחת מהופעותיו קיבל מכת חשמל שהעיפה אותו מהבמה וכמעט הביאה למותו. במקביל החל פיאמנטה בתהליך איטי של חזרה בתשובה."

לימוזינה אקספרס

"ב-2011 הוזמן ההרכב על ידי שוקי וויס להופיע כמופע פותח ללהקת Roxette לפני 18 אלף איש בגני התערוכה. מיי, שהייתה בהריון בחודש התשיעי, הסכימה להופיע וישירות מהבמה נסעה לביה"ח ללדת את בתה."

הופעה של משינה באולפן השקוף. ראובן קסטרו
מכונת הזמן. משינה/ראובן קסטרו

משינה

"שם הלהקה, "משינה", נבחר עוד בטרם ההופעה – כאשר שאלו בנאי וברכה את חברם לחדר בבסיס, עולה חדש מברית המועצות, כיצד אומרים ברוסית "טבלת ייאוש", הוא השיב "משינה ור?מ?נ?י" ("מכונת זמן")".

אינפקטד מאשרום

"אלבומה השביעי של הלהקה, "Legend of the Black Shawarma" [..] מכיוון שתכננו חברי הלהקה ליצור את האלבום כאלבום קונספט בנושא המאכלים האהובים עליהם, חלק ממילות ושמות השירים עוסקים במקומות האכילה המועדפים עליהם".

סקאזי

"לדבריו, הוא סבל מהטרדות מיניות למרות שהוא נמנע ממגע עם מעריצותיו".

הגשש החיוור

"זכור במיוחד ביצוע השיר "מים לדוד המלך" [...] בו השלושה היו לבושים בחצאיות "תנ"כיות" קצרות, וכאשר הרימו את ידיהם במהלך הפזמון, בצבצו תחתיהן תחתוניהם. מספרים שכאשר ראש הממשלה דאז, גולדה מאיר, הייתה אמורה לחזות בהופעתם, ביצעו השלושה את השיר בלי החצאיות, שכן המארגנים סברו שזה לא יהיה מכובד להופיע כך. לאחר ההופעה הביעה גולדה את התפעלותה מהם, רק שאלה: "אבל למה לא הופעתם עם החצאיות?".

טיפקס

"ב-10 במאי 2007 התקיים שלב חצי הגמר בהשתתפות 28 מדינות [...] במהלך שידור השיר נגרמה תקלה טכנית באחד מלווייני השידור להופעת שקופית אדומה למשך 7 שניות. ערעור שהגישו חברי המשלחת הישראלית, ובו טענו כי הדבר יפגע בסיכויי חברי הלהקה לעלות לגמר, נדחה על הסף."

פסטיבל ישראל טיפקס. יואב איתיאל,
תקלה טכנית. טיפקס/יואב איתיאל

מנגו

"הלהקה הוציאה שיר שלא זכה להצלחה אך הושמע במצעד לסיכום שנת 1989 בשם "רון המשפץ" [...] שיר זה, העוסק באהבה לקבלן בניין, חריג משאר שיריה של הלהקה משום שכולל טקסט ארוך מאוד ומילותיו בעלות תוכן מיני. ניתן לראות זאת בשורות כמו "איך שהוא קודח במקדח הרוטט, משהו בתוך תוכי מתחיל להתמוטט".

נוער שוליים

"חברי הלהקה לא הודיעו באופן רשמי על התפרקותה".

פינג פונג

"הלהקה ידועה בעיקר בזכות השיר "שמייח" אותו ביצעה הלהקה באירוויזיון 2000. הלהקה הניפה דגל סורי במהלך החזרות ובוידאו קליפ של השיר לפני התחרות עצמה, דבר שהוביל לאיומים מצד רשות השידור לבטל את השתתפות הלהקה באירוויזיון. חברי הלהקה סירבו לשנות את התוכן מעורר המחלוקת והניפו בדגל הסורי גם בעת השידור החי באירוויזיון עצמו, וזאת לטענתם כדי לעודד את תהליך השלום בין סוריה לישראל שהחל ב-2000. כשחזרה הלהקה לארץ היא התקבלה בבוז גדול, ובנוסף רשות השידור הודיעה כי היא דורשת לקבל החזר על כל הוצאות המשלחת, דבר שלא קרה לבסוף. ועדת החינוך של הכנסת התכנסה במיוחד כדי להכריז כי הלהקה היא "בזיון לישראל ולתרבות הישראלית"."

שוקולד מנטה מסטיק

"בשנת 1977 [...] השתתפו בפרסומת למוצרי עלית ("שוק?ול?ד, מנטה, מסטיק - כולנו של עלית")".

חלב ודבש

"השיר "הללויה" השתתף, כאמור בתחרות האירוויזיון שנערכה באותה שנה בישראל, זכה במקום הראשון לאחר הצבעה מורטת עצבים והפך להצלחה בינלאומית. [..] באותה שנה הודיעו בקול ישראל כי "הללויה" יהפוך להמנון הלאומי "החדש" ויחליף את "התקווה" של נפתלי הרץ אימבר. מאוחר יותר התברר כי מדובר במתיחת אחד באפריל."

לא כדאי לי – דני סנדרסון. צילום: אילן בשור,
הציע לג'וזי - ונדחה/צילום: אילן בשור

גזוז

"תחילה התכוון סנדרסון לצרף כצלע הנשית ללהקה את הזמרת ג'וזי כץ שהייתה באותה תקופה בשיא הצלחתה, אך כץ ויתרה עקב נסיבות אישיות. סנדרסון הציע גם ליהודית רביץ להצטרף אך זו סירבה כיוון שרצתה לשיר חומרים משלה שסנדרסון לא היה מעוניין לכלול. לאחר מכן הועלתה אפשרות לצרף את הזמרת גלי עטרי אך לבסוף הוחלט כי מזי כהן תהיה הזמרת השלישית בהרכב".

המכשפות

"באפריל 1996 יצא מיני-אלבום בשם "המכשפות מתכסות" ובו כל גרסאות הכיסוי שהקליטה הלהקה מתחילת דרכה [...] הלהקה רצתה להוסיף את השיר "Sweet Dreams", אך הוצאתו נאסרה על ידי אנני לנוקס מיוריתמיקס. פרלמוטר, כמחאה, הפיצה את השיר בקלטת מחתרתית שהיא עיצבה את עטיפתה וכתבה בה: "חרא זכויות".

הקליק

"בשנת 1983 [...] יצא אלבומם השני "עולם צפוף" שכלל בין השאר את [...] "היי ילדון" שכתב דותן והלחין אברמוב הוא התייחסות ראשונה להומוסקסואלים במוזיקה הישראלית."

זקני צפת

"הופעותיה של הלהקה כללו ניבולי פה, נגינה ושירה מאולתרות ואגרסיביות, גניבות מוזיקליות מכוונות, וגישה הומוריסטית ומשוחררת שגרמה בין השאר לחיים יבין לתהות בתוכנית ספיישל מפורסמת של "מבט שני" בערוץ הראשון על שמה המשונה של הלהקה ולכנות את סגנונה "טראש", כלומר "זבל"."

מינימל קומפקט

"זכתה להצלחה מסחרית גדולה ולהכרה באירופה, אך בשל העובדה שכשלה בקבלת אשרות עבודה לארצות הברית [...] החליטו חברי הלהקה בשנת 1988 להתפרק."

הצ'רצ'ילים

"הלהקה פעלה גם בחו"ל תחת השם Jericho Jones, זאת כדי שלא לפגוע ברגשות הפטריוטים של הבריטים ובכבוד ראש ממשלתם לשעבר, צ'רצ'יל."

נושאי המגבעת

"פישוף ואוריון נשארו חברים בלהקת הפה והטלפיים ומקפידים להוציא תקליט כל שש שנים, בהתאם ל"קוד" שקבעו לעצמם."

מירית ליבה, לשעבר סולנית להקת שפיות זמנית. צילום מסך
זוכרים אותה? סולנית שפיות זמנית, מירה ליבה/צילום מסך

סטלה מאריס

"הקליפ לשיר "אישתר" מהאלבום הוא הקליפ העברי הראשון ששודר ב-MTV, אך הוא הגיע למקום האחרון בתחרות קליפים של הערוץ."

רעש

"הלהקה נודעה בין היתר בהופעותיה הרועשות, בהתאם לשמה, בהימנעות מריאיונות ומקידום מכירות ובהתנהגות "מוזרה" וילדותית כאשר עיתונאים בכל זאת ניסו לראיין אותה."

שפיות זמנית

"בשנת 1991 השתתפה הלהקה בתחרות "רוק ירוק" שנערכה ברעננה, בה הופיעה עם השיר "הקיץ האחרון", שכתב מקס גת מור. גת מור כתב את השיר בגיל 15, לדבריו בתוך 15 דקות בלבד."

תיסלם

"תיסלם נוסדה באולפני גלי צה"ל, שם שירתו הגיטריסט יזהר אשדות כעורך מוזיקלי, והקלידן יאיר ניצני כטכנאי שידור. השניים [...] כתבו שיר מחאה בשם "תנו לי רוקנ'רול", השיר הוקלט באולפן של גלי צה"ל ללא ידיעת מפקדי התחנה."

תמוז

"באמצע שנת 1976 הציג זילבר בפני הלהקה את השיר "רוצי שמוליק", שכתב שמוליק צ'יזיק. בהצבעה בין חברי הלהקה הוחלט כי השיר אינו מתאים לקו המוזיקלי שלה [...] בשלב זה החליט זילבר לפרוש מהלהקה [...] בהופעות האחרונות של "תמוז" עלה זילבר לבמה עם שקית על ראשו, כמחאה, כדי שלא יראו אותו."

דודו אהרון

"אמו של אהרון עלתה בשידור חי בתוכנית הרדיו ערב ים תיכוני ברדיו לב המדינה ובמהלך השיחה תקפה את זוגתו של אהרון בכך שלטענתה הרחיקה בינו ולבין הוריו. הפרשה קיבלה סיקור רחב בתקשורת וכללה שידור של טקס כישוף שנעשה בבית הוריו של אהרון."

שלמה ארצי

"עם גיוסו לצה"ל עבר את בחינות הקבלה ללהקה הצבאית, אך בשל פרופיל צבאי גבוה נדרש להתגייס ליחידה קרבית והתקבל לשייטת 13 (הקומנדו הימי). אך מכיוון שהיה עליו לעבור קורס צניחה במסגרת ההכשרה ליחידה, התנגש הדבר עם פחדו מגבהים."

שלמה ארצי. בן קלמר
פחד גבהים. שלמה ארצי/בן קלמר

מוש בן ארי

"החל מ-2015, נכנס בן ארי כאחד השותפים באילת בחוף של מוש. ברצועה הזו יש מאהל גדול, על החול פרוסים מרבדים וכריות, ומוזיקה מרגיעה מתנגנת ברקע. אולם אין שירותי הצלה. כל זאת בניסיון לדמות את החוויה בסיני".

עמיר בניון

"את אלבומו הראשון הפיק בין היתר מחסכונותיו מעבודות שיפוצים."

שרית חדד

"בשנת 1996 הקליטה את האלבום "הופעה חיה בצרפת", שלמרות שמו, הוקלט באולפן בישראל וקולות מחיאות הכפיים בו מוקלטים."

ישראל ינון

"ישראל ינון התמוטט על הבמה ונפטר בשעת קונצרט במרכז התרבות והקונגרסים של לוצרן."

רן דנקר

"נולד בשם "חליל", שם שניתן לו על ידי אביו על שם דמות ששיחק במחזה."

גידי גוב

"כילד, סבל גוב ממחלת האסטמה, ומשום כך, בחרה משפחתו לעבור להתגורר באילת, בתקווה שהאקלים שם ייטיב את מצבו."

ישראל גוריון

"גופו הגמיש של גוריון מאפשר לו ביצועים מרשימים בקטעי פנטומימה".

גידי גוב. אילן בשור,
אסטמה. גידי גוב/אילן בשור

יהורם גאון

"בשנת 1976 כשהוא כמעט בן 37, הכיר גאון את אורנה גולדפרב שהייתה אז בת 16 בלבד. לאחר כחצי שנה, במרץ 1977 כשביקשו להינשא, הדבר עורר סערה ציבורית, ובית המשפט המחוזי בחיפה לא התיר להם להינשא עקב גילה הצעיר של גולדפרב [...] השניים התחתנו כחוק ב-26 ביולי 1977 תחת חופה בבית כנסת בירושלים כאשר הרב עובדיה יוסף מקדש אותם".

אבנר גדסי

"בניסיון לפרוץ אל הרדיו, גדסי שכתב את שירו "נפרדנו כך" אצל סמדר שיר ומילות השיר החדשות דמו לשירה של לאה גולדברג "נפרדנו כך". לימים סיפרה סמדר שיר שהשכתוב נעשה בהשראת פרשת האהבים שלה עם דודו טופז."

אילנה אביטל

"ב-1996 הוציאה קלטת וידאו בשם "אשת חיל", קלטת מיועדת לנשים ועוסקת בטיפוח חן, ומדריכה כיצד להפוך לאישה נשית ומושכת ולבצע את מטלות הבית בחדווה."

ירדנה ארזי

"לאחר הטירונות הצטרפה ללהקת הנח"ל אשר הצטלמה באותם ימים לקליפים הראשונים של הטלוויזיה הישראלית. [...] בזמן החזרות לתוכנית התרחש מרד בלהקה ובעקבותיו פרש המנהל המוזיקלי יאיר רוזנבלום והודח מפקד הלהקה. ארזי מונתה למפקדת הלהקה והועלתה לדרגת סמ"ר. הייתה זו הפעם הראשונה בה התמנתה אישה לתפקיד מפקדת להקה צבאית."

רוני דואני

"חידוש לשירו של אדם "סוד" [...] הקליפ לשיר הופק במימון מסחרי, והיה גדוש בפרסומות לשטראוס וחברות אחרות. לאחר התלבטות במועצה לשידורי כבלים ולווין, הוחלט שתצורף שקופית המבהירה כי מדובר בתכנים פרסומיים בלבד."

אורנה דץ

"ב-1981 כשהייתה בת 17 זכתה בתואר "מיס חולון"."

עופרה חזה

"ב-3 בפברואר בשנת 1987 ניצלה מהתרסקות מטוס "צסנה" שהיה אמור להחזיר אותה מהופעה בבסיס חיל האוויר לתל אביב."

גלי עטרי

"למרות הפרסים שקטפה בשלב מוקדם בקריירה שלה, עטרי עדיין לא הייתה משוכנעת שייעודה הוא להיות זמרת והחלה לעבוד כדיילת באל על. במהלך הקמת להקת גזוז הציעו לה דני סנדרסון וגידי גוב להצטרף כקול הנשי. עטרי הסכימה אך התנתה זאת בתיאום זמני החזרות עם עבודתה כדיילת. תוך זמן קצר מאוד ההסכמה לא התממשה כיוון שלא היה לעטרי נוח לשלב בין עבודתה כדיילת לבין עבודה כזמרת."

שרון חזיז

"בשירותה הצבאי שירתה בלהקת הנח"ל, אך מחזור זה של הלהקה, בו היו חברים גם דנה ברגר, תומר שרון, אורי הוכמן, יואב צפיר, מומי לוי, אורן שבו, שרון שחל ושי זורניצר, פורק לאחר שחלק מחבריו הואשמו בעישון חשיש."

דנה אינטרנשיונל

"צילמה הפקת אופנה על רקע הפירמידות. כשהתמונות התפרסמו נפוצו סיפורים בתקשורת המצרית כי דנה היא סוכנת מוסד שתפקידה להשחית את הנוער המצרי."

דנה אינטרנשיונל זום. איתן טל,
סוכנת מוסד. דנה אינטרנשיונל/איתן טל

אילן ואילנית

"הצמד זכה להצלחה גדולה מאוד בשנות השישים בישראל ובעולם [...] רק מאוחר יותר התברר לחנה ששם הבמה שלה "אילנית" הוא שם של צפרדע, אבל זה לא הפריע לה, ובשיא הצלחתם, לפחות תשעה זוגות של תאומים נקראו "אילן ואילנית"."

מוקי

"נולד בשם דניאל נייבורגר."

יואב אליאסי (הצל)

"משפחתו של אליאסי סבלה מקשיים כלכליים והסתבכויות של אב המשפחה, ששיאן היה בניסיון חיסול שלו ב-1996 ובכניסתו לכלא."

אלי לוזון

"ב-1993 היה לוזון מעורב בתגרה שבגללה ישב בכלא שנה וחצי. כשהשתחרר, הוציא את האלבום "אל החופש"."

seperator

אנחנו לא מצליחים להכיל את ההתרגשות: המצעד השנתי של גלגלצ ו-וואלה! NEWS יוצא לדרך! מה יהיה שיר השנה? מי יהיו אנשי השנה במוזיקה? מה תהיה פריצת השנה? רק אתם מחליטים. המצעד בהנחיית דלית רצ'שטר ישודר ב-19 בספטמבר בגלגלצ ובמשדר מיוחד מהאולפן השקוף של וואלה! NEWS. דרגו עכשיו את המצעד ואולי תזכו בפרס מפנק במיוחד – שנה של הופעות חיות, מתנת "זאפה".

לדירוג המצעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully