וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הכס: זה מה שקרה בפרק סיום העונה השביעית

28.8.2017 / 8:49

"הדרקון והזאב", הפרק השביעי והאחרון בעונה השביעית של "משחקי הכס" היה גם הארוך בתולדות הסדרה וגדוש באירועים. הנה כל מה שהתרחש במהלכו. הכתבה מכילה ספוילרים משמעותיים

צילום מסך

עונה סוערת ומלאה בתהפוכות, במפגשים ובקרבות ענק הסתיימה לה הבוקר (שני) עם "הדרקון והזאב", הפרק השביעי בעונה השביעית של "משחקי הכס". רובו של הפרק עסק במפגש בין ראשי הבתים של ווסטרוז, אבל בהמשך כלל גם אירועים מרכזיים שהתרחשו בחומת הצפון ובווינטרפל. אם טרם צפיתם בפרק, זה הזמן לחזור לאחור. ספויילרים משמעותיים בהמשך.

הביקורת המלאה על הפרק האחרון תגיע בהמשך היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעלה מלך

ג'ון, טיריון, סנדור קלגיין, דאבוס, ג'ורה, תיאון ובריאן עושים את דרכם בספינות אל מעלה מלך, שם כבר ממתין להם הצבא העצום של הבלתי טמאים והדותראקים, שנערך מחוץ לחומות העיר. החבורה מגיעה למפגש פסגה שאורגן על ידי טיריון, במטרה לשכנע את סרסיי בסכנה הממשית של המהלכים הלבנים וצבא המתים.

פוד נרגש לפגוש שוב את טיריון, בעוד בריאן וקלגיין מתוודעים מחדש זה לזו לאחר המפגש האחרון ביניהם, בו קלגיין כמעט איבד את חייו בקרב מולה. הם מסכימים ביניהם שאריה, עליה ניסו שניהם להגן, לא זקוקה עוד להגנתו של איש, ויהיה זה עדיף לא לעמוד בדרכה. בינתיים, במבצר האדום, סרסיי פוקדת על ההר להרוג את דאינריז, טיריון וג'ון, אם משהו ישתבש בפגישה ביניהם. גם טיריון וברון מתאחדים למפגש קצר, בו מנסה טיריון להעביר אותו לשורותיה של דאינריז, אך ברון מסרב.

החבורה כולה מתכנסת ב"בור הדרקון", המקום בו נכלאו בעבר הדרקונים של בית טארגאריין, בעת ששלט בשבע הממלכות. כשהמשתתפים בפגישה עושים את דרכם למקומם, מתנהלים מספר חילופי מבטים בין דמויות בעלי עבר משותף (ג'יימי ובריאן, טיריון וסרסיי, יורון ותיאון). כשסרסיי תוהה היכן דאינריז, נשמע קולו של דרקון מרחוק. דרוגון מנחית את דאני, תוך שהוא רושף לעבר הנוכחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קטע מתוך "משחקי הכס" עונה 7 פרק 7.
קטע מתוך "משחקי הכס" עונה 7 פרק 7

טיריון פונה אל סרסיי ומסביר שאין לו יומרות שאהבה תצמח מהמפגש. ג'ון מצטרף אליו ומזהיר שלאויב המתקרב מצפון אין גנרל שאיתו ניתן לשאת ולתת, והצבא שלו אינו משאיר גופות מאחוריו בשדה הקרב. דאינריז מתחייבת בפני סרסיי שאם תסכים לשביתת נשק, מעלה מלך תהיה בטוחה עד שהאיום מצפון יטופל. סרסיי לא מסתפקת בהתחייבות הזו, וממשיכה לחשוד במזימה שנועדה לחזק את צבא טארגאריין ולהחליש את צבאה. סנדור קלגיין מציב במרכז המתחם ארגז, מתוכו מגיח החייל מצבא המתים שנתפס בפרק הקודם. הוא רץ היישר לעברה של סרסיי, ורק שלשלאות הברזל הקשורות לצווארו מונעות ממנו להגיע אליה. היא נראית מבועתת.

קלגיין מבתר את המת לשניים, אבל חלקיו השונים ממשיכים לנוע. ג'ון מבהיר כי ניתן להשמיד את חיילי צבא המתים באמצעות אש או זכוכית דרקון בלבד. הוא מסביר לסרסיי שאם לא יתקיים איחוד, עתידם להפוך לחיילים כאלה בדיוק. יורון המבועת אף הוא תוהה אם המהלכים יכולים לשחות. כשהוא מקבל תשובה שלילית, הוא מודיע שהוא עוזב מכיוון שמדובר בדבר היחיד בחייו שהפחיד אותו.

סרסיי מסכימה להפסקת האש בתנאי שג'ון יסכים לברית עמה. ג'ון מסרב בטענה שאינו יכול לשרת שתי מלכות, וכבר נשבע אמונים לדאינריז. סרסיי מכריזה ששביתת הנשק מבוטלת, ונוטשת את המפגש. טיריון ודאני מבקרים את ג'ון על כך שהיה חייב להיות אמין כל כך, ולא יכול היה לשקר לסרסיי לטובת הכלל. כשנראה שהכל אבוד, טיריון מציע ללכת לשוחח עם אחותו לבדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהשניים נמצאים בחדרה של סרסיי, עם ההר שמלווה את טיריון מקרוב, חוזרת סרסיי על ההאשמות שאחיה הביא לחורבן בית לאניסטר ולהרס משפחתה. הוא מציע לה בתגובה לתת את הפקודה להרוג אותו, אך סרסיי לא מצליחה לעשות זאת. סרסיי טוענת כי דבר לא חשוב לה מלבד משפחתה, וכשהיא נוגעת בבטנה, טיריון מבין שהיא בהיריון.

בינתיים, בבור הדרקון, מספרת דאינריז לג'ון כי אינה יכולה להביא ילדים לעולם. כשהוא שואל אותה כיצד היא יודעת זאת, היא מסבירה שהמכשפה שהצילה את חייו של דרוגו אמרה לה זאת. ג'ון מטיל ספק באמינות הנבואה הזאת, ובכך פותח את הדלת לקשר בין השניים, שנבנה לאורך כל העונה. סרסיי וטיריון יוצאים חזרה אל הבור, וסרסיי מצהירה כי תצעיד את צבאה אל הצפון כדי להצטרף למלחמה מול צבא המתים.

לאחר שהמפגש מסתיים וג'יימי עושה את ההכנות לצאת לכיוון הצפון, מבהירה סרסיי ששיקרה ומעולם לא התכוונה לסייע במאבק מול המהלכים הלבנים. ג'יימי מנסה להסביר שהלאניסטרים אינם מסוגלים להתמודד עם צבא המתים או עם צבאה של דאינריז, אולם סרסיי טוענת שהיעדרו של אחד הדרקונים מצביע על נקודת תורפה. היא אף חושפת שיורון לא ברח, אלא הפליג לאסוס כדי לאסוף צבא שכירי חרב עצום שהעמיד לרשותה בנק הברזל. ג'יימי זועם וטוען שלא יפר את מילתו, כשההר מתקרב אליו הוא מתרה בסרסיי להרוג אותו. היא כמעט מאשרת את הפקודה, אך מהססת ברגע האחרון. ג'יימי עוזב את מעלה מלך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ווינטרפל

סאנסה מקבלת מסר באמצעות עורב, לפיו ג'ון כרע ברך בפני דאינריז והצהיר לה אמונים. היא כועסת מאחר שהצעד נעשה ללא התייעצות איתה. בייליש משער שהשניים עומדים להינשא כדי להפוך לכוח משמעותי יחד, ומציע לסאנסה לבטל את מינויו של ג'ון למלך הצפון. כשהיא טוענת שאריה לא תאפשר זאת, מעלה בייליש את הסברה שאחותה חזרה לווינטרפל על מנת להרוג את סאנסה ולהפוך בעצמה לגבירת הצפון. "צעדיה האחרונים", שכללו איומים על סאנסה ומציאת הפתק שכתבה לאחיה וביקשה ממנו להיכנע, משמשים אותו כהוכחות לכך.

סאנסה מנחה להביא את אחותה אל האולם הגדול. אריה עומדת במרכזו, כשמולה יושבים סאנסה ובראן. בייליש עומד בצד ומשקיף על המתרחש. סאנסה נושאת נאום ולפיו כבוד משפחתה דורש שתגן עליה מפני מי שמנסים לפגוע בה. היא מביטה על אחותה כשהיא מצהירה על חשד לרצח ובגידה, אבל ברגע האחרון מסיטה את מבטה לבייליש ושואלת כיצד הוא משיב להאשמות אלו. כשבייליש ההמום מבקש הסברים, מעלה סאנסה את רצח דודתה ליסה ואת הרעלתו של ג'ון ארין, וכן את הבגידה של בייליש בנד סטארק. כשהנאשם מבקש הוכחות לכך, מצטט בראן את מילותיו לנד מהעונה הראשונה: "אמרתי לך לא לסמוך עליי".

בייליש נופל על ברכיו ומתחנן לחרמים. סאנסה מודה לו על כל השיעורים שלימד אותה, ואריה משספת את גרונו עם אותו פיגיון שניסה להפליל בו את טיריון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאם חוזר לווינטרפל ומגיע לחדרו של בראן. השניים משוחחים על היותו העורב בעל שלוש העיניים, לפני שבראן מבהיר כי הגיע הזמן לספר לג'ון את האמת על מקורותיו. הוא מסביר לסאם שג'ון הוא בנם של ליאנה סטארק ורייגאר טארגאריין, ומכיוון שנולד כממזר מחוץ לנישואים במגדל האושר, שמו הוא ג'ון חול. סאם מתקן אותו ומספר שנתקל ביומנו הפרטי של הספטון העליון שביטל את נישואיו של רייגאר, לפני שנישא לליאנה. בראן חוזר בזמן אל מגדל האושר ושומע את ליאנה אומרת לנד סטארק הצעיר ששמו האמיתי של בנה הוא אאיגון טארגאריין, לפני שהיא משביעה אותו לשמור עליו.

בדיוק באותו הזמן בדרגונסטון, שוכבים דאני וג'ון מבלי לדעת שהוא בן אחיה, ולמעשה היורש החוקי לכס הברזל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חומת הצפון

בראן צופה בחיזיון המתרחש באותו הזמן בחומת הצפון. טורמונד ובריק דונדריון עומדים בפסגת החומה ומשקיפים מטה על צבא המתים שמתמקם מול מצפה המזרח. הצבא נעצר מולה, מאחר וכוחותיה של החומה מונעים ממנו לחצות. באותו הרגע מגיח ויסריון, הדרקון המת-חי של דאינריז, כשעליו רכוב מלך הלילה. ויסריון פולט להבה כחולה עצומה שמשמידה חלק נכבד מתוך החומה וגורמת לו לקרוס, ובכך פותחת מעבר המאפשר לצבא המתים להתקדם אל תוך ווסטרוז.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully