וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן התורן: קולין טרוורו, במאי "מלחמת הכוכבים 9", פוטר על ידי דיסני

6.9.2017 / 7:50

טרוורו הפך לבמאי השלישי בתוך שנתיים, שעוזב סרט ביקום "מלחמת הכוכבים". בהודעה מטעם דיסני נטען גם הפעם כי הסיבה לפרידה היא "חילוקי דעות יצירתיים". חודש לפני ההודעה, הונחת תסריטאי שהתבקש לשכתב את התסריט שכתב טרוורו

קולין טרוורו. GettyImages
הבמאי השלישי שעוזב בתוך שנתיים. קולין טרוורו/GettyImages

אם למישהו היה עדיין ספק באשר ליחסי הכוחות מאחורי מותג הסרטים החזק בעולם, הבוקר (רביעי) התקבלה הוכחה נוספת. בהודעה רשמית לתקשורת מטעם אולפני דיסני ולוקאס פילם, נחשף כי הבמאי קולין טרוורו לא ישמש עוד כבמאי של הסרט הבא בטרילוגיה החדשה של "מלחמת הכוכבים".

טרוורו, שביים בהצלחה את "עולם היורה" ואת דרמת האינדי חביבת המבקרים "Safety not Guaranteed", מונה לתפקיד באוגוסט 2015, חודשים ספורים לפני יציאתו לאקרנים של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", שהוציא לדרך את הטרילוגיה החדשה. ריאן ג'ונסון נבחר לביים את "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי", שיגיע לאקרנים בדצמבר הקרוב, כשסרטו של טרוורו אמור היה לנעול את הטרילוגיה בעוד שנתיים.

הסיבה לפרידה, על פי הודעת דיסני, היא חילוקי דעות יצירתיים בין ראשי האולפנים לבין הבמאי. "קולין היה שותף נפלא לאורך תהליך הפיתוח כולו, אבל הגענו למסקנה שהחזונות שלנו שונים אלה מאלה. אנחנו מאחלים לקולין הרבה הצלחה ונפרסם בקרוב מידע נוסף לגבי הסרט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יהיה האיש שיסכים לעבוד תחת הפיקוח המחמיר של דיסני?/מערכת וואלה!, צילום מסך

סימנים מוקדמים לצעד הדרסטי הזה הגיעו כבר בחודש שעבר, כשדיסני שכרה את התסריטאי ג'ק ת'ורן כדי לשכתב את התסריט שכתבו טרוורו ושותפו, דרק קונלי. הבעת אי האמון הזו בחזון של הבמאי האיצה בוודאי את ההחלטה של הצדדים להיפרד.

עזיבתו של טרוורו היא האחרונה בשרשרת ארוכה של סכסוכים ופרידות מאחורי הקלעים של "מלחמת הכוכבים" המודרנית. ביוני האחרון הודיעו פיל לורד וכריסטופר מילר על עזיבתם את סרט הספין אוף של האן סולו, ותלו את החלטתם באותו מושג מעורפל של "חילוקי דעות יצירתיים". את מקומם תפס כעבור מספר שבועות הבמאי רון הווארד. ב-2015 נפרדה דיסני מבמאי נוסף, ג'וש טרנק, שהיה אמור לביים את "רוג אחת". את מקומו תפס לבסוף גארת אדוארדס.

האישה החזקה בלוקאס פילם, הנשיאה קתלין קנדי, מובילה את הקו הקשוח וחסר הפשרות של דיסני, שמעוניין להכתיב את הטון והסגנון של המותג השווה מיליארדים. העובדה שהבמאים שנבחרו הם צעירים מוערכים ויצירתיים, הופכת את ההתנגשויות מאחורי הקלעים לחריפות הרבה יותר ומעלות הרבה סימני שאלה על סוג הקולנוענים שיהיו מוכנים לעבוד עם האולפן בעתיד.

"מלחמת הכוכבים 9" עדיין לא זכה לשם רשמי. הוא צפוי להגיע לאקרנים במאי, 2019.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קתלין קנדי. GettyImages
האישה החזקה מאחורי הקלעים. קתלין קנדי עם ג'ורג' לוקאס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully