וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב על זכיית "פוקסטרוט": "הסרט נותן רוח גבית ל-BDS"

9.9.2017 / 21:51

שרת התרבות לא בירכה על זכיית הסרט "פוקסטרוט" בפרס חבר השופטים בפסטיבל הסרטים בוונציה: "מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר נגד הצבא המוסרי בעולם, תוך הטחת שקרים". מעוז: "אם אני מבקר את המקום שבו אני חי - אני עושה זאת מתוך דאגה ואהבה"

פוקסטרוט. גיורא ביח,
הסרט 'פוקסטרוט'/גיורא ביח

"זכייתו של הסרט 'פוקסטרוט' בפסטיבל ונציה היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבינו" - כך הגיבה הערב (שבת) שרת התרבות מירי רגב לזכייתו של הסרט בפרס הגדול של חבר השופטים הנחשב לפרס השני בחשיבותו אחרי פרס "אריה הזהב". יצוין כי על אף תגובתה של רגב, משרד התרבות מימן את הסרט.

"למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחייליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מדי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל, פוגעים בשמה ובשם חיילי צה"ל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית. טוב היה שאת התשואות הם היו קוטפים בזכות העשייה האמנותית בלבד.

"אלו הסרטים שנותנים רוח גבית לארגון ה-Bds ולעוכרי ישראל בכל רחבי העולם וזוכים לתשואות של אויבינו", המשיכה רגב. "הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו קל וחומר שהם מחנכים ומגייסים את הדור הצעיר בעולם כנגד מדינת ישראל".

במאי הסרט שמוליק מעוז הגיב לדברי הביקורת של רגב במסיבת עיתונאים שקיים לאחר שקיבל את הפרס. "אנחנו חייבים להכיל ביקורת עצמית. אם נסמן מבקרים כבוגדים נשקע בבוץ ולא נתקדם כחברה. אם אני מבקר את המקום שבו אני חי - אני עושה זאת מתוך דאגה ואהבה. הילדים משלמים על הטעויות של המבוגרים, אנחנו חייבים לבקר את עצמנו".

מירי רגב בפתיחת פסטיבל ישראל. מגד גוזני
"רוח גבית ל-BDS". רגב/מגד גוזני

זוהי הפעם הראשונה בתולדות הפסטיבל שסרט ישראלי זוכה בעיטור היוקרתי הזה. עם הסרטים שזכו בפרס בעשור האחרון נמנים: "אני לא שם" של טוד היינס, "אנומליסה" של צ'רלי קאופמן ו"יצורים ליליים" של טום פורד. הבמאי שמוליק מעוז, שחזר לוונציה כדי לקבל את הפרס, אמר על הבמה: "אני מקדיש את הפרס הזה לכתרי שחורי ראש קרן הקולנוע הישראלי שעמד כמו אריה והגן על חופש הביטוי והטוהר של האמנות".

הפרס של "פוקסטרוט" מצטרף לרשימת עיטורים מפוארת של הקולנוע הישראלי בזירה הבינלאומית בשנים האחרונות: "אור" של קרן ידעיה זכה בפרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים בפסטיבל קאן 2004, ושלוש שנים לאחר מכן "מדוזות" של שירה גפן ואתגר קרת זכה באותו פרס; יוסף סידר זכה בפרס הבימוי על "בופור" בפסטיבל ברלין 2007 ובפרס התסריט על הערת שוליים בפסטיבל קאן 2011; הדס ירון, כוכבת "למלא את החלל" של רמה בורשטיין, זכתה בפרס השחקנית הראשית בפסטיבל ונציה 2012, וזו רק רשימה חלקית.

עוד באותו נושא

הישג ענק: "פוקסטרוט" זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ונציה

לכתבה המלאה
פוקסטרוט זכה בפסטיבל ונציה. AP
הזוכה הגדול. מעוז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully