וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אשכנזי: "אנחנו צריכים להיות גאים בזכייה, ולא להתעסק בפוליטיקה זולה"

10.9.2017 / 15:40

כוכב "פוקסטרוט", זוכה פרס חבר השופטים הגדול בפסטיבל ונציה, לא רואה צורך להתגונן בפני הביקורת של שרת התרבות. "אנשים הגיבו לסרט בעוצמה. לא ידענו שזה יהיה כל כך משפיע"

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

ביום שאחרי הזכייה המרשימה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ונציה (השני בחשיבותו אחרי "אריה הזהב"), מתחילים כוכבי "פוקסטרוט" לעכל את ההישג הגדול שרשמו באחת מזירות הקולנוע החשובות בעולם.

"האמת שאני כבר כמה וכמה שנים עושה את זה. השתתפתי באמת בכל הפסטיבלים הגדולים, וזה באמת היה פנומנלי", סיפר כוכב הסרט, ליאור אשכנזי, בריאיון למהדורת החדשות של וואלה! NEWS. "התגובות היו באמת יוצאות דופן, זה לא היה רגיל. איכשהו אנשים מגיבים לזה בעוצמה, אנשים נשארים לשבת אחרי ההקרנה. האמת שזה נורא מרגש, אבל גם מוזר. כי לא ידענו שזה יהיה עד כדי כך משפיע וטוב כנראה".

הזכייה אמנם הכתה גלים בתעשיית הקולנוע המקומי, אך לא הפתיעה את מי שקראו את הדיווחים מהפסטיבל, שם נרשם הסרט כפייבוריט כבר אחרי הקרנתו הראשונה. "אחד המבקרים הגדיר את זה לא כסרט אלא כיצירת אמנות, אפילו כיצירת אמנות פילוסופית", מסביר אשכנזי. "יש פה משהו שהוא יוצא דופן לא רק ברמה של הקולנוע שלנו המקומי, אלא בקולנוע העולמי. לא הייתי אומר שיש פה ז'אנר חדש, אבל יש פה יותר מסרט. זה לא סרט במובן של עלילה עם התחלה אמצע וסוף, זה קצת אחר. הוא יותר מורכב".

פוקסטרוט זכה בפסטיבל ונציה. AP
שמוליק מעוז עם הפרס במהלך טקס הנעילה של הפסטיבל/AP

לצד השבחים הרבים מקהילת הקולנוע העולמית והמקומית, נאלצו יוצרי וכוכבי הסרט להתמודד גם עם הביקורת מבית, אותה הובילה שרת התרבות, מירי רגב. השרה יצאה נגד אחת הסצנות בסרט, אותו הגדירה כמכפישה את צה"ל וחייליו, ומסייעת לאויבי ישראל ולארגון ה-BDS.

אשכנזי, אותו תקפה רגב אישית וכינתה אותו מתנשא, לא רואה צורך להתגונן. "אני מזמין את השרה באופן אישי לראות את הסרט. אני בטוח שהיא תחשוב אחרת אחרי שתראה אותו. בכל פעם שהיא מדברת על הסרט היא מתארת אותו לא נכון". אשכנזי הוסיף עוד שהעיסוק בביקורת פוגם בחגיגת ההישג הגדול. "אני עדיין נרגש מאוד ממה שקרה, כל כך התרגשנו ובאמת חבל לקלקל את החגיגה. במקום לדבר על הסרט, על המשמעויות שלו, על הזכייה הגדולה הזאת, אנחנו מתעסקים בפוליטיקה זולה".

"פוקסטרוט", סרטו של שמוליק מעוז, עוסק במשפחה שבנה משרת במחסום מרוחק, ואירוע מכונן מוביל לטלטולה. הקרנות טרום הבכורה של הסרט בישראל ייערכו ב-21 בספטמבר, כאשר שבוע לאחר מכן יזכה הסרט להפצה רחבה. "פוקסטרוט" מחזיק ב-13 מועמדויות בטקס פרסי אופיר, ונחשב לאחד הפייבוריטים לייצג את ישראל בטקס האוסקר הקרוב.

עוד באותו נושא

הישג ענק: "פוקסטרוט" זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ונציה

לכתבה המלאה
פוקסטרוט. גיורא ביח,
מזמין את השרה לצפות בסרט/גיורא ביח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully