וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנו מתנה לחג: האלבומים הישראליים שיוצאים לרגל החגים

24.9.2017 / 0:01

המשבר של ג'ירפות, השמחות של ריטה, הפיות של פורטיס, הגרוב של אסתר רדא, החיים עצמם של אברהם טל, וכמובן - יוני רכטר. קנו לעצמכם מתנה לחג: אלו האלבומים שיוצאים לרגל החגים ושווה לשים אליהם לב. שנה טובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלבומים שיצאו לקראת ראש השנה 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סביבנו", יוני רכטר

רק שנות ההמתנה של יעקב לרחל משתוות לזמן הארוך שבו המתנו בציפייה לאלבום אולפן חדש של רכטר – 14 שנים. האלבום של המוזיקאי, היוצר והפסנתרן הענק, "סביבנו" שמו, כולל את כל המרכיבים המשובחים שמעניקים לו 10 בסולם רכטר. באלבום 12 שירים אותם הלחין רכטר למלים של עלי מוהר, יעקב רוטבליט, יהודה עמיחי, נתן זך, אמיר גלבוע, דן מינסטר, דניאלה לונדון-דקל וברק פלדמן. בכל פעם שיוני רכטר מנגן, משהו עמוק בלבנו מתנגן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "סביבנו" של יוני רכטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"DIFFERENT EYES", אסתר רדא

לאחר שהמבקרים גמרו את ההלל על אלבום הבכורה של אסתר רדא, הוצב רף גבוה למדי באלבומה השני, "DIFFERENT EYES". ובכן, העיניים אולי שונות אבל נראה שאהדת המבקרים דומה. נדב מנוחין, מבקר המוזיקה הישראלית של וואלה! תרבות, קבע לפני מספר שבועות כי האלבום של רדא הוא "אלבום נפלא ששומר על רמה גבוהה בכל הפרמטרים, ומוכיח שלא היה מדובר בהבלחה חד פעמית אלא בנכס למוזיקה הישראלית שכאן כדי להישאר". השירים הגרובים באלבום נעים בין סול, גרוב, אר. אן. בי, ג'אז ומוזיקה אתיופית, תוך לא מעט משיכות מכחול של השפעות מפופ שנות ה-80. אסתר רדא היא אחד המקרים שהבאזז סביבה מוצדק לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "DIFFERENT EYES" של אסתר רדא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מי שלא חולם, כועס", ג'ירפות

אנחנו יודעים מי אתה, אמרו האריה והג'ירפה למיץ פטל. עם זאת, קשה לדעת מיהו באמת מנהיג הג'ירפות, גלעד כהנא. נכונה הטענה שיש בו אניגמטיות רבה. התחושה שעולה בהקשבה לשיריו היא שאתה לא יודע אם מדובר בגאונות או שהוא עובד עליך עם פיוז'ן של מיסתוריות, שנינות וקסם שבו. זה יכול להיות חלום וזה יכול להיות מכעיס. האלבום החמישי, "מי שלא חולם, כועס", מתעסק לא מעט במשברים. דבר אחד ברור לחלוטין: כהנא הוא מוזיקאי נדיר אפילו יותר מהג'ירפה הלבנה שהתגלתה באחרונה. וזה מעניין הרבה יותר מרוב המוזיקה הישראלית, המורכבת מארנבי מיץ פטל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "מי שלא חולם, כועס" של ג'ירפות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדור פיות", רמי פורטיס

רמי פורטיס ספג ביקורות שליליות רבות כשהצטרף ל"אקס פקטור", כשנדמה היה שהוא מיישם את שירו "כסף כסף כסף שורף לי קצה היד". עם זאת, לזכותו ייאמר שההתמסחרות הזאת לא חלחלה ליצירה עצמה. אלבום הרוק החדש שלו, "מדור פיות", מזכיר שפורטיס נשאר נאמן לעצמו ולאמנות בלבד. בהודעה לעיתונות שיצאה לקראת יציאת אלבומו הוגדר פורטיס יפה כ"אקזיסטנציאליסט המפרק ומרכיב עצמו מחדש כל פעם", ולמרבה השמחה – גם הקהל שהתפרק ממנו, עכשיו מתחבר מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "פיות" של רמי פורטיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ניסים שקופים", ריטה

ריטה היתה ונשארה אחת הזמרות הכי גדולות במדינה למרות כל הניסיונות המופרכים והמביכים להספיד אותה. פעם אחר פעם מזכירה לנו ריטה מי באמת הגדולה מכולן - והפעם עם אלבום חדש הנושא את שם אחד משיריו, "ניסים שקופים", אותו כתבה ריטה בעצמה.. לצדה, חתומים ככותבים וכמלחינים באלבום בין השאר צרויה להב, נעם חורב, רחל שפירא ומשי קלינשטיין. בשיר הנושא כותבת ריטה: "בין הדפים של הנוסטלגיה - שנינו שם נשארנו". ובמציאות, כמה טוב שריטה איתנו כאן ועכשיו, ולא רק בנוסטלגיה, וזה הכי קרוב לנס לא שקוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "ניסים שקופים" של ריטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אברהם טל LIVE"

לאברהם טל יש קול ענק ושירים מרגשים - אבל צריך להודות שכריזמה בימתית איננה הצד החזק ביותר שלו. במקרה הזה, קניית אלבום ההופעה הראשון שלו היא פתרון מצוין למי שלא ראה אותו בהופעה חיה. סיבוב ההופעות המוצלח שלו נפתח באפריל 2016 וסימן וי אפילו על קיסריה. באלבום ההופעה להיטים מימיו בשוטי הנבואה ומקריירת הסולו שלו, ובהם גרסת הכיסוי לשיר "אדם צובר זיכרונות", "הזמן עושה את שלו", "תן לי מנגינה" ו"אורות".

אברהם טל. שלומי פינטו, מערכת וואלה! NEWS
אברהם טל/מערכת וואלה! NEWS, שלומי פינטו

"שפל וגאות", נצ'י נצ'

אחרי שנצ'י נצ' נטחן כל כך הרבה בתחנה הצבאית, היא יכולה לעדכן את ססמתה ל"גלי צה"ל כל הזמן הזה". הלהיט "כל הזמן הזה" הוא חלק מארטילריית האלבום החדש והרביעי לאחד הראפרים הבולטים כיום, שאינו מוכר בשמו הקצת יותר חנוני - רביד פלוטניק. הוא הושפע מקנדריק למאר, דמיאן מארלי ואריס סאן, ואתם מוזמנים להיות מושפעים ממנו, מבלי לעודד אתכם כמובן להיות תחת השפעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "שפל וגאות" של נצ'י נצ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עד אמצא מקום", אהרן רזאל

מצד אחד, חבל שלא נכנס לפלייליסט של גלגלצ אף שיר מהאלבום "עד אמצא מקום" של אהרון רזאל, שאהוב על רבים במגזר החילוני, במגזר הדתי ובמגזר החידתי. מצד שני, לא נורא, כי כשנאמר "והגית בו יומם ולילה" ממילא לא התכוונו לפלייליסט של התחנה. היוצר והמוזיקאי המשלב בין אמונה לאמנות מערבב באלבומו ה-11 בלוז, ג'אז ורוק, ומשתף פעולה עם הזמרים החסידיים ישי ריבו, יונתן רזאל ומרדכי בן דוד. המלים נעות מתהילים ועד ביאליק, והרבה יכולים למצוא באלבום את המקום שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "עד אמצא מקום" של אהרן רזאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה שחשוב", ג'יין בורדו

שלושת הדברים שלומדים בבתי ספר לעיתונות הם להיות חשוב, חדש ומעניין. שלושת חברי "ג'יין בורדו" הוציאו לפני כ-3 חודשים את האלבום "מה שחשוב", וגם אם הוא קצת פחות חדש הוא עדיין מעניין. אחרי פרודיה ב"ארץ נהדרת", מיליוני צפיות ביוטיוב, אלבום זהב, הופעות רבות והחרבת חייהן של כל הבחורות ששמן עינב, לאור להיט השנאה לבחורה בשם זה, הלהקה שבה להרטיט את לבנו. אפשר להתאהב בה, אפשר שלא להתאהב בה, אבל קשה להתעלם ממנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "מה שחשוב" של ג'יין בורדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"להתחיל מחדש", שיר לוי

"ופחדתי לחשוב שאני לא מיוחד", מזמר שיר לוי בתחילת השיר "שאריות של עצמי". ובכן, שיר, אתה זמר מצוין. לגבי המיוחד - ובכן זה נושא שנוי במחלוקת. בביקורות נטען שהאלבום החדש מכוון יותר מדי למיינסטרים ומדגיש פחות את ייחודיותו. בוודאי שהוא עדיין לא הגיע לרמת ישי (לוי, האבא) אך אולי זה הזמן להתחיל מחדש את חיפוש הדרך. אנחנו לחלוטין מאמינים בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "להתחיל מחדש" של שיר לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אהיה לך אושר", הראל מויאל

פליט "כוכב נולד" ו"הישרדות" בתקופה זאת אינו כוכב גדול ונראה שלא קלה לו ההישרדות המוזיקלית. לפני זמן קצר הוציא אלבום אי.פי חדש, "אהיה לך אושר". יש לקוות שבאמת הוא יהיה לה (בת זוגו, אני מניח) לאושר, ושיש לקוות גם שמויאל עצמו יהיה מאושר, והכוונה כאן למאושר יותר על ידי ועדת הפלייליסט של גלגלצ, עניין הטעון שיפור. בינתיים הוא יכול להתנחם בצפיות רבות ביוטיוב: שיר הנושא של האלבום, שרוכב על גל הרגאטון הנוכחי, זכה עד כה ליותר מ-2 מיליון צפיות ביוטיוב, "בא למסיבה" זכה ליותר מ-1.1 מיליון צפיות. גם אם הסגנון המוזיקלי שלו לא ממוקד, הוא זמר מוכשר עם נשמה לא קטנה, ואנו מקווים בשבילו שאלת המזל של הקריירה שלו עוד תשאג יום אחד: גבירותי וגבירותי, מהפך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "אהיה לך אושר" של הראל מויאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שורדים אהבה", איתי לוי

ועוד בקטגוריה שורדים בעזרת ריאליטי ושרים על אהבה: איתי לוי עם "שורדים אהבה". זהו אלבומו השלישי של אחד השמות העולים במוזיקה הים תיכונית כעת, בעל קול מרשים ומשתתף בעונה הנוכחית של "מחוברים". האלבום של לוי כולל את הלהיט שביצע עם האולטראס, "מסיבה בחיפה", והוא הושק בחודש שעבר דווקא במסיבה בקיסריה. בעוד מבקר אחד טען שלוי נשמע כמו מנהלו אייל גולן, מבקר אחר כתב שהוא נשמע בכלל כמו אביב גפן. אם משווים את לוי במקביל לשתי דמויות מצליחות ושונות כל כך, גולן וגפן, זה אולי סימן לא רע לכך שהוא בדרך אל לב המיינסטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "שורדים אהבה" של איתי לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רייכל. פסנתר. שירים", עידן רייכל

על רקע טענות המבקרים שבלי הפרויקט שלו עידן רייכל מעניין פחות, חוזר רייכל עם אלבום חדש וכפול, "רייכל. פסנתר. שירים", הכולל הקלטות ממופעיו באמפי שוני. באלבום 36 שירים, שזה פעמיים ח"י, אולי בגלל שזה אלבום של מופע חי, ואולי כדי להזכיר שהוא עוד חי, חי, חי. לצד ביצוע מלהיטיו ומשירים שכתב לאחרים, יש גם קטע אינסטרומנטלי חדש בשם "להישאר", כי תרצו או לא תרצו - הוא כאן בשביל להישאר.

ריאיון עם עידן רייכל לקראת צאת אלבומו "היד החמה". דייב שחר
עידן רייכל/דייב שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully