וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצמד" 1 פרק 2: ילקוט הכזבים

19.9.2017 / 6:40

החיים ב"דוס" נראים כשכבה דקה ושבירה של הולכת שולל. השוטרים עוצרים את הזונות ללילה כי כך החוק מחייב, לורי כמעט נחטפת על ידי גבר מחופש לבלש, אשלי מפתה בעירום אבל נדרשת להסתיר את הצלקת האלימה, ואפילו הזרע הוא בכלל מרק תפוחי אדמה קר. בלוג "הצמד", הפרק השני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מה"הו' פטרול". השוטר אלסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש משהו נהדר באופן שבו הפרק השני של "הצמד" הוא המשך רעיוני ישיר לבכורה, שלא לומר התגלמות חוזרת ונשנית שלו. הפיילוט הקפיד לכונן עולם שהיה קצת סוטה אבל עדיין ברובו המכריע שכונתי וחביב ולא באמת נורא, עד שהגיעה הסצנה האחרונה המחרידה - סי-סי חותך את אשלי בבית השחי - והבהירה שזו הייתה אחיזת עיניים. היתלו בנו. חיי התחתית האלה יכולים להיות איומים, גם אם הדמויות לא תמיד יודעות את זה.

הפרק החדש כבר ממש משתכשך לכל אורכו בהעמדות הפנים. "תציגו ותוכיחו", הוא נקרא. גם אם יש שקר גמור מאחורי זה, תציגו ותוכיחו והכל יסתדר. זה קרוי על שם מה שקורה ממש בסצנה הראשונה, ה"הו' פטרול" - השוטרים כריס אלסטון ודני פלנגן דורשים מהפרוצות להציג בפניהן את האישורים לכך שנעצרו בפעם הקודמת שבה עשו איסוף ברחוב. הרי זנות עדיין פלילית ואת החוק יש לאכוף, אבל משטרת ניו יורק לא באמת מתכוונת להילחם במציאות. לא בשלב הזה, המערכת לא באמת מסוגלת לעמוד במשימה כזו - הפשעים החמורים הטריים שהסמל ריזי מונה בפני השוטרים לקראת סוף הפרק מבהירים את זה. מה שהם עושים בהוראה מגבוה זה לעצור את הזונות מדגמית למשך לילה ואז להחזיר אותן. אם נעצרתן ב-48 השעות האחרונות תציגו את טופס המעצר, תוכיחו, ובמקרה הנוכחי יפסחו עליכן. הן מפסידות ליל עבודה, אבל המעצר עצמו נראה קצת כמו יום כיף. הן מבלות ביחד, השוטרים עושים איתן טייק אאוט, כולם נראים כמו שחקנים שממלאים את תפקידם במסכת הזו, איש איש והעמדה שלו, ובסך הכל שוב ישנו וייב קהילתי נחמד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משכורות תמורת מזומנים. כריס באוור בתפקיד הגיס בובי דווייר/מערכת וואלה!, צילום מסך
נדמה כי שכבה דקה ושבירה של הולכת שולל מכסה את "הדוס". אטמוספירה סבירה, לפעמים לבבית, אבל כזו שמסתירה תחתיה אמיתות שונות בתכלית, מבעיתות לא פעם

כל הפרק הומה בהצגות כאלה באותה מידה. מיד אחרי הפתיח אנחנו רואים את אשלי עושה פוזות בעירום מול המצלמה כדי לנסות להתקדם אל מתחמי הפורנו, אבל מתבקשת להוריד את הזרוע כדי שלא יראו את הצלקת בבית השחי. בהמשך וינסנט יוצר חזית של הלבנת הון עבור המאפיונר רודי פיפילו; לארי מציג את עצמו בגמלוניות כגבר רגיש כדי לנסות לגייס את קנדי לשורותיו, תוך שממש במקביל הוא מתנהג בגסות מגעילה אל דרלין; לורי נופלת בפח מפחיד במיוחד של גברתן עם תג מזויף, מתעלל בפרוצות בלילה אבל ביום יום מורה אהוב לביולוגיה; והנוזל המושפרץ על פניהן של השחקניות הוא בכלל מרק תפוחי אדמה קר. הכל עניין של מראית עין. כמו פורנו באופן כללי.

מקומות כמו זה של מוני השמן, שמציגים סרטים כחולים בהצצה ומוכרים כאלה, מכונים "חנות שקית נייר חומה", כי המוצרים שם הם כאלה שהלקוחות מעדיפים להסתיר כשהם יוצאים משם והמשטרה לא מפשפשת בהם יותר מדי. לנוכח זה קשה לא להעלות על הדעת את "האמסטרדם", הניסוי של באני קולווין בעונה השלישית של "הסמויה": החוק אוסר לשתות אלכוהול בפומבי, אבל ברגע שמכסים את הבקבוק - יש הבנה שקטה בין המשטרה לאזרחים שזה בסדר. זה מה שבאני עשה עם הסמים וזה גם מה שקורה ב"דוס" עם זנות ופורנוגרפיה קשה.

עוד באותו נושא

"הצמד" עונה 1 פרק 1: ספלאש

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזונות נכנסות, הזונות יוצאות. רודני/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהמשטרה פושטת על החנות של מוני השמן, הוא מטיח בהם שבעוד הם עושים את זה, הסרט "Sex USA" מציג בבית הקולנוע הסמוך ומציג חדירות. מדובר ביצירה של ג'ררד דמיאנו, ששנה אחרי כן ייצור את "גרון עמוק". כפי שהשוטרים השיבו למוני, מדובר בסרט תיעודי ולכן חוק החדירות לא חל עליו. זה בולשיט כמובן - השימוש בז'אנר הזה נעשה בדיוק על מנת לעקוף את החוק, ממש כמו השקיות החומות או איסוף הזונות למעצר.

נדמה כי שכבה דקה ושבירה של הולכת שולל מכסה את "הדוס". אטמוספירה סבירה, לפעמים לבבית, אבל כזו שמסתירה תחתיה אמיתות שונות בתכלית, מבעיתות לא פעם. אפילו רגעים כנים לכאורה בפרק, כאלה שנראו כמשקל נגד לכל הזיוף, מעלים תהיות. הגדולה שבהן הגיעה במהלך השיחה בין סי-סי ללורי אחרי הסקס, חשופים לחלוטין, כנים. זו אינה הפעם הראשונה שבה יש כאן מין "אמיתי" - כזה שאינו בתשלום בפועל - אבל בינות לכל הסקס המלאכותי היה משהו מרענן בקלפים שנפתחים בין השניים. סי-סי שמספר איך הוא רוצה להקים משפחה ועובד קשה לשם כך, ועל כן מי שאיתו צריכה לעבוד קשה אף היא. אלא שגם זה נראה מזויף. כמה מופרך יהיה לתהות אם גם אשלי זכתה לאותה שיחה ממנו? הרי ראינו שהיא קשורה אליו, שהיא מקנאת לו ורואה בו בן זוגה. כך הוא גם התייחס אליה לאורך הפרק הראשון, כולל ממש לפני שהתפרץ עליה באלימות - "למה שלא נלך לאנשהו שנוכל לדבר, רק שנינו?". בסצנה הבאה בין סי-סי ללורי בפרק החדש הוא לוקח אותה לבית קולנוע של סרטים כחולים, ומראה לה באיום מה עולה בגורלה של מי שבוגדת בסרסור שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגש "דרוש גיבור". דומיניק פישבק ונטלי פול כדרלין וסנדרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולי סי-סי באמת עובד קשה במטרה הזו של להתיישב בסופו של דבר, אבל יש כאלה שכבר עושים את זה. בערך, כי הם לא באמת חיים את חיי המשפחה. שני כוכבי "הצמד", וינס ואיילין, נמצאים ב"דוס" כדי לפרנס את משפחותיהם. שניהם גם שולחים בפרק הזה זרועות מהוססות אל מיזמים חדשים. שניהם פיקחים ומחושבים. "אני המנהל", וינס אומר לרודי פיפילו. "זה מה שאני עושה". כך גם גם קנדי, ששוב דוחה הצעה של סרסור לנהל אותה, ופעם נוספת מהווה את הפנים הממולחות בתחום שלה. אחרי שבפרק הקודם הסבירה לתיכוניסט את מהות המקצוע שלה והבהירה לרודני ש"אף אחד לא ירוויח מהכוס שלי חוץ ממני", הפעם היא מסבירה לבנות מדוע סרטים הם לא חשיבה עסקית נכונה: "בכל פעם שמישהו משלשל מטבע אל אחת המכונות האלה, מישהו עושה כסף ממה שעשית. את לא מרוויחה עוד פני".

אף על פי כן, משהו בדבר הזה מסקרן אותה כנראה, כי היא נעתרת לבקשתה של לורטה ותופסת את מקומה ביום צילומים. וכשהיא שם, אפשר ממש לראות שהיא מתבוננת וסופגת ולומדת - זה אפילו קצת מקסים למראה. עומדת שם בחורה בבגדיה ומהווה חלק מהתהליך, מההפקה. למה שאיילין לא תגיע לעמדה כזו, ואף רמה יותר? אחרי הכל, יש לה אופי ניהולי. ועכשיו, אחרי שביססנו שהכל כאן הוא אחיזת עיניים, בואו נעשה פורנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד ממולחת. קנדי/איילין/מערכת וואלה!, צילום מסך

קטנות:

אחרי שהפרק הראשון של "הצמד" הראה לנו את העולם הזה ואת פניו השונים, רק בפרק השני מתפנים דיוויד סיימון וג'ורג' פלקנוס להציג לראשונה את הנושא של הסדרה בכללותה. סבלנים כתמיד. בתוך כך אנחנו נחשפים לדמויות נוספות, ולשני שחקנים נוספים מ"הסמויה" (מייקל קוסטרוף בתפקיד סמל המשטרה וכמובן כריס באוור בתפקיד גיסם של האחים מרטינו. הסצנות שלו עם הקסדה באתר הבנייה הרעידו בוודאי את מיתרי "הסמויה" בלבו של כל מעריץ). נוסף להם הגיעו גם חברים נוספים מסדרות קודמות של דיוויד סיימון: כריס קוי מ"טרמיי" בתפקיד הברמן הגיי פול הנדריקסון, ונטלי פול מ"דרוש גיבור" בתפקיד ה"אנתרופולוגית" שביקשה לדבר עם דרלין.

בסצנה קטנה דרלין מגיעה לספריה במטרה לשאול ספר. יש לשער שמדובר ב"בין שתי ערים" של צ'ארלס דיקנס, בעקבות הסרט שצפתה בו יחד עם הלקוח שלה והותיר בה חותם עז.

מה אמה של איילין יודעת על הג'וב של בתה? היא מספרת לנכד שלה שלאמו יש עבודה סודית בוושינגטון, בבירור מחפה על אמת מפוקפקת, אבל האם היא באמת ערה לגמרי לתחום העיסוק של בתה? קצת מוזר אם כן.

"סקס ארה"ב" אינו הסרט היחיד שמוזכר בפרק, קודם לו גם ברמז "נערת הטלפון והבלש", "Klute" במקור, סרטו של אלן ג'יי פקולה מ-1971. סי-סי אמנם מביע מורת רוח מחוסר הסבירות בפרוצה שמסתדרת בלי סרסור, אבל זה לא ימנע מג'יין פונדה לזכות על התפקיד הזה באוסקר.

סי-סי מזהה את הזיוף של השוטר על פי הנעליים היקרות שלו - המשך ישיר לשיחה בינו לבין השוטר אלסטון בעמדת צחצוח הנעליים בפרק הקודם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד מנהל. וינסנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הצמד" משודרת בצמוד לארה"ב ב-yes, HOT ובסלקום TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully