וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שהיה הוא לא מה שיהיה": מירי רגב במסר מאיים לתעשיית הקולנוע הישראלי

19.9.2017 / 19:55

לאחר שהוחלט באופן סופי כי לא תוזמן לפרסי אופיר, נשאה מירי רגב נאום חריף במיוחד בעמוד הפייסבוק שלה לפני פתיחת הערב החגיגי של הקולנוע הישראלי והבהירה כי תוביל מהפכה בתעשייה המקומית ותבחן את המשך מימון הטקס בשנים הבאות

יח"צ - חד פעמי

שעה לפני פתיחת פרס אופיר, אליו כזכור לא הוזמנה השנה, נשאה שרת התרבות והספורט מירי רגב נאום ארוך ותקיף במיוחד, אותו העבירה בעמוד הפייסבוק שלה.

"הצעת השלום היתה הסכם כניעה", התייחסה רגב למגעים שהתנהלו עמה כדי לאפשר בכל זאת את בואה ונאומה בטקס. "ויתרתי על התענוג ואני כאן בלי צנזורה ובלי עריכה".

"הקולנוע הישראלי הוא סיפור הצלחה ואני גאה בו – אבל לא בכל מחיר", אמרה בפתח דבריה, ואז עברה להתייחס לסצנה השנויה במחלוקת ב"פוקסטרוט", בה מתואר פשע מלחמה של צה"ל. "אתם מכירים את ישראל ואת הצבא, אתם יודעים כמה מוסריים החיילים שלנו ואיזה גן עדן הקמנו. איך אתם מעזים להציג את חיילי צה"ל הורגים במחסום ערבים וקוברים את הגופות שלהם? זה שקר מזוויע ועלילת דם".

בהמשך, רגב התייחסה לדבריו של ליאור אשכנזי, כוכב הסרט, לפיהם היתה מבינה כי הסצנה היא מטאפורה, לו רק קראה צ'כוב. "מה זו ההיתממות הזו", אמרה, "הקולנוע הוא כולו מטאפורה אחת גדולה, אבל אנחנו לא עיוורים, לא חרשים ולא טיפשים, ואנחנו מבינים מה אומרת המטאפורה כאן על צבא העם שלנו".

רגב הודתה שוב כי לא טרחה לצפות בסרט, אך אמרה שבכל זאת יש בכוחה לקבוע כי הוא מצטרף ל"מסע דה לגיטימציה שקרי נגד מדינת ישראל". לפיכך, הוסיפה – "אל תצפו ממני לכפיים. הביקורת שלי על הסרט היא נגד החופש לסלף ולעוות את דמותו של צה"ל ולעשות זאת במימון הציבור הישראלי. העובדה שסרטים כאלו זוכים למחיאות כפיים בעולם, אינה צריכה לרגש אף אחד. כל יוצר קולנוע מתחיל יודע שאם יפיק סרטים שמכפישים את ישראל, יעטפו אותו באהבה. אני מוכנה לוותר על האהבה הזו ולספוג בוז והכפשות למען הנאמנות לעם שלי ולמדינה שלי".

מירי רגב. אלי סבתי,
מירי רגב בנאום הערב/אלי סבתי

רגב התייחסה גם לפוסט פייסבוק של במאי "פוקסטרוט" שמוליק מעוז, בו האשים אותה באחריות לאיומים שקיבל ליאור אשכנזי בימים האחרונים על חייו ועל חיי ילדתו. "תראו לאן הידרדרתם! התחלתם בהדרה שלי מהטקס וזה לא עבר חלק, אז עברתם לשיח של הסתה ושל דם. זה עוד ניסיון זול ושקרי להסית את הדיון מהאחריות שלכם לדרך הפוגענית והמסיתה שאתם מציגים בה את צבא ההגנה לישראל. תלמדו להקשיב לדעה שונה משלכם. אין לגיטימי מכך שהציבור הישראלי לא יממן סרטים שמכפישים את המדינה שלו. אם מישהו משרת אג'נדה או חוטא בפוליטיקה – זה אתם, כבר עשרות שנים, קומץ יוצרים שמשתמש בכספי הציבור כדי לשרת אג'נדה מסוימת. המצב הזה לא יימשך וההתבטאויות המסיתות לא יעזרו לכם".

לסיום, רגב התייחסה גם לדבריו של יו"ר האקדמיה מוש דנון, לפיה לא הזמין אותה לטקס, כשם שלא מזמינים לחתונה אדם שיעליב את החתן ואת הכלה. "החתונה הזו היא לא שלך, היא לא מכספך הפרטי. בחרתם לא להזמין את הכלה – והכלה היא מדינת ישראל, שמממנת את החתונה שלכם ב-400 אלף שקל. איפה נשמע דבר כזה, לעשות את החתונה בלי להזמין את הכלה? הכלה מבחינתם תמיד היתה רק קישוט בחתונה שלכם, אבל העידן הזה נגמר. אתם לא בעלי הבית של התקציב הציבורי. אין חתונה במעמד של צד אחד".

את הנאום סיימה רגב בשני איומים. אחד, הסכם הקולנוע החדש שייחתם בשנה הבאה יהיה שונה מקודמו. כמו כן, אמרה שתבחן מחדש בכמה, אם בכלל, צריך המשרד לתמוך בטקס פרסי אופיר ובטקס פרסי התיאטרון.

בינתיים, טקס פרסי אופיר לשנת 2017 ייפתח הערב (שלישי) ב-20:45 באשדוד ויועבר בשידור ישיר בערוץ 10.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פרסי אופיר 2017. לירון מולדובן
מפגינים נגד "פוקסטרוט" הערב באשדוד/לירון מולדובן
פרסי אופיר 2017. לירון מולדובן
ליאור אשכנזי בלב הסערה הערב/לירון מולדובן
פרסי אופיר 2017. לירון מולדובן
יו"ר האקדמיה מוש דנון הערב/לירון מולדובן
פוקסטרוט. גיורא ביח,
מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח
  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully