וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד בכרי בביקור בלבנון: "נורמליזציה עם האויב הציוני - בגידה"

23.9.2017 / 9:53

השחקן והבמאי הערבי-ישראלי נמצא בלבנון לרגל אירועי שבוע "ימי פלסטין". במהלך מסיבת עיתונאים אמר: "מעשה הנורמליזציה עם האויב הציוני הוא בגידה והדיון סביבו מביש ובלתי מקובל לחלוטין". בכרי לוואלה! תרבות: "התכוונתי ליוצרים מהעולם הערבי"

מוחמד בכרי בבית המשפט בדיון בערעור של התובעים אותו, מרץ 2011. מגד גוזני
"סוגיה מבישה ובלתי מקובלת". בכרי/מגד גוזני

בכרי נגד ישראל: השחקן והבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי אמר במסיבת עיתונאים בלבנון כי "מעשה הנורמליזציה עם האויב הציוני הוא בגידה והדיון סביבו מביש ובלתי מקובל לחלוטין". דבריו של בכרי צוטטו בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה. עמוד השער של העיתון הוקדש כולו לבכרי.

בכרי, אשר נמצא בלבנון לרגל אירועי שבוע "ימי פלסטין", הוגדר בעיתון הלבנוני כ"אחד האמנים הפלסטינים הבולטים במישור המקומי והעולמי". לפי הדיווח בעיתון, הוא סיפר במסיבת העיתונאים על המצור התרבותי המוטל על ערביי ישראל. עוד אמר: "נוכחותי בלבנון, הנחשבת בישראל מדינת אויב, היא ניצחון על החוקים הגזעניים".

בכרי אמר לוואלה! תרבות בתגובה: "אמרתי הרבה מאוד דברים יותר חשובים ויותר עמוקים, ועניתי בשיא הכנות על כל השאלות והנושאים השונים, במיוחד בכל הקשור לעבודותיי בתיאטרון ובקולנוע, ולא על פוליטיקה שהיא לא בדיוק התחום שלי. בסוף מסיבת העיתונאים נשאלתי מה דעתי על הנורמליזציה של יוצרים ערבים מהעולם הערבי עם ישראל, ועניתי שאסור ליוצרים ערבים מחוץ לישראל לשתף פעולה עם ישראל, כל עוד היא כובשת עם אחר ומנשלת את הפלסטינים מזכויותיהם. זה היה ברור שאני לא מכליל את עצמי כי אני חי בישראל ולא מחוצה לה. אילו הייתי חי במחנה פליטים בלבנון כמובן שלא הייתי משתף פעולה עם מדינה, שבגללה הייתי חסר בית ומשולל מזכויותיי הבסיסיות".

מוחמד בכרי בבית המשפט בדיון בערעור של התובעים אותו, מרץ 2011. מגד גוזני
מוחמד בכרי/מגד גוזני

בריאיון שהעניק לוואלה! תרבות ב-2010 אמר בכרי: "ממשלת ישראל מתכחשת לסבל של העם הפלסטיני. ממשלות ישראל לדורותיהן, כמעט ללא יוצא מן הכלל, מדכאות את הפלסטינים ומניחות לקומץ של מתנחלים להתעלל בהן. הן מתכחשות לכך וגם מסתירות מהעם את מה שקורה, אבל יום יבוא ועם ישראל יתפכח ויבין שרימו אותו, אני בטוח שזה יקרה".

בתשובה לשאלה האם בצד הפלסטיני יש פרטנר, ענה בכרי: "אנשי השמאל חושבים כך כי זה מה שהתקשורת גורמת להם להאמין בו. יש אנשים שיש להם אינטרס לשכנע את העם שאין פרטנר בצד השני, והם משתמשים בתקשורת כדי להעביר את המסר הזה. התקשורת בישראל נהפכת מיום ליום לדוברות של הממשלה הקיימת. כמעט וכבר אין כאן עיתונות חופשית. עיתונאים מעטים כותבים את מה שהם רוצים וכלי תקשורת מעטים מכבדים את חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully