וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכרי זועם על קריאת רגב לחקור אותו: "בושה שהיא שרת תרבות"

24.9.2017 / 12:23

בתגובה לדרישת השרה לפתוח נגדו בחקירה אמר השחקן לוואלה! תרבות שאינו מתחרט על דבריו: "גם במחיר של חקירה נגדי, אני לא מפחד. אני מפחד רק מאלוהים, לא אמרתי שום דבר שלא אמרתי קודם"

עריכת וידאו: ניר חן
מוחמד בכרי, כרמיאל מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
עומד מאחורי הדברים. בכרי/אדריאן הרבשטיין

השחקן והבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי השוהה בימים אלה בלבנון במסגרת פסטיבל 'ימי פלסטין' מגיב לראשונה לדרישת שרת התרבות מירי רגב לפתוח נגדו בחקירה בשל מה שהיא מגדירה "ביקור במדינת אויב והסתה נגד המדינה". "בושה שאישה כזאת היא שרת תרבות", אמר הבוקר (ראשון) בשיחה עם וואלה! תרבות. "ממש לא מתורבת שהיא שרת תרבות".

יכול להיות שיש צדק בדרישה שלה?

"אין צדק בדרישה שלה, לא דיברתי על ישראל, דיברתי על הישות הציונית שהיא מגמתית והיא הסיבה העיקרית לטרגדיה של העם הפלסטיני. לא הגיוני שאדם שגר בלבנון או בכל מדינה ערבית אחרת יעשה נורמליזציה עם הישות הציונית. זה מה שאמרתי".

אתה עומד מאחורי הדברים?

"עומד בכל מילה, בכל פסיק, בכל נקודה".

גם במחיר של חקירה נגדך?

"גם במחיר של חקירה נגדי. אני לא מפחד, אני מפחד רק מאלוהים, לא אמרתי שום דבר שלא אמרתי קודם, אמרתי את הדברים שאמרתי כאן, אמרתי אותם בתל אביב, בירושלים, בניו-יורק וברמאללה וכאן".

ח"כ מירי רגב מצביעה בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
דורשת נגדו חקירה. מירי רגב/ראובן קסטרו

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, רגב פנתה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד השחקן והבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי: "מוחמד בכרי הינו אזרח ישראלי. על פי הפרסומים השונים בכלי התקשורת מתברר כי בכרי שוהה בעיצומם של ימים אלו בלבנון לטובת השתתפות בפסטיבל תרבות העונה לשם 'ימי פלסטין'. בכרי, הידוע בעמדותיו הלעומתיות כלפי מדינת ישראל (מדינתו), הרהיב עוז וקרא למדינות ערביות המקיימות עם ישראל קשרים "בוגדות" - לטענתו ישראל היא לא יותר מאשר אויב ציוני שכל קשר עימה הוא בבחינת בגידה", כתבה רגב.

"מדובר בחציית גבול תרתי משמע", הוסיפה השרה וכתבה. "אבקש לפתוח בחקירה ולזמנו מייד עם נחיתתו בישראל. היעדר תגובה נחרצת מצד רשויות אכיפת החוק הינה מתן לגיטימציה לפעילות מסוג זה שאסור לנו לאפשרה".

"מוחמד בכרי הינו אזרח ישראלי. על פי הפרסומים השונים בכלי התקשורת מתברר כי בכרי שוהה בעיצומם של ימים אלו בלבנון לטובת השתתפות בפסטיבל תרבות העונה לשם "ימי פלסטין". בכרי, הידוע בעמדותיו הלעומתיות כלפי מדינת ישראל (מדינתו), הרהיב עוז וקרא למדינות ערביות המקיימות עם ישראל קשרים "בוגדות" - לטענתו ישראל היא לא יותר מאשר אויב ציוני שכל קשר עימה הוא בבחינת בגידה", כתבה רגב.

"מדובר בחציית גבול תרתי משמע", הוסיפה השרה וכתבה. "אבקש לפתוח בחקירה ולזמנו מייד עם נחיתתו בישראל. היעדר תגובה נחרצת מצד רשויות אכיפת החוק הינה מתן לגיטימציה לפעילות מסוג זה שאסור לנו לאפשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully