וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החירשים נגד קשת: מפרסמת את הלוגו החדש על בועת התרגום

27.9.2017 / 12:30

קהילת החירשים וכבדי השמיעה זועמת: "קשת" פרסמה כמה פעמים את הלוגו החדש שלה על גבי בועת התרגום לשפת הסימנים. "מדובר בפגיעה קשה, שחזרה על עצמה כמה פעמים", אמרו בקהילה. "קשת" בתגובה: "טעות אנוש, פועלים לתיקונה"

יח"צ - חד פעמי

"קשת" נגד קהילת החירשים וכבדי השמיעה: לקראת המעבר לערוץ 12, פתחה "קשת" בקמפיין פרסומי והשיקה לוגו חדש, אולם פרסום הלוגו הסתיר את בועת התרגום לשפת הסימנים פעמים רבות. כך למשל, אתמול שודרה התכנית "בקריאה שלישית" ולכל אורך התכנית הסתיר הלוגו את המתורגמן.

מייסדת עמותת "המרכז הישראלי ללימודי חירשות" שירלי פינטו, דוברת שפת הסימנים ופעילה חברתית, ביקשה לצפות בתכנית אך לא הצליחה להבין דבר. "הרגשתי מודרת ומופלת", אמרה לוואלה! תרבות. "כואב לי לראות את האטימות הקשה ואת חוסר ההבנה. אסור לנו לעבור על זה בשתיקה, במיוחד כשמדובר בזכות כל כך בסיסית".

פינטו, חירשת מלידה, בת לאמא חירשת עיוורת ואבא חירש מוסיפה שלא רק שהבועה מאוד קטנה, "בעיה קשה בפני עצמה", כלשונה, היא נאלצה לפספס תכניות אהובות עליה בגלל פרסום הלוגו. "מדובר בפגיעה קשה באוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה. הסתרת הבועה מונעת מהם להבין את התוכנית ופוגעת באופן בוטה בתכליתו של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות וחוק הכתוביות ושפת הסימנים". לפני כשבוע פנתה פינטו לזכיינית קשת בתלונה. במחלקה המשפטית של הזכיינית הודו שקיימת בעיה כזו והתחייבו להגביר את הפיקוח.

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר בטעות אנוש, פועלים לתיקונה במלוא תשומת הלב".

קשת מפרסמת לוגו על הבועה. צילום מסך, צילום מסך
"קריאה שלישית". איפה הבועה? הלוגו מסתיר את המתורגמן לשפת סימנים/צילום מסך, צילום מסך
קשת מפרסמת לוגו על הבועה. צילום מסך, צילום מסך
הלוגו מסתיר את המתורגמן לשפת סימנים/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully