וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק והאמרגן שמואל צמח הלך לעולמו בגיל 85

15.10.2017 / 14:11

שמואל צמח, מוותיקי המפיקים והאמרגנים בארץ, הלך לעולמו היום, בגיל 85. צמח הפיק את הופעותיהם בישראל של אמנים רבים, בהם פרנק סינטרה, ליאונרד כהן וסיימון וגרפונקל. "אבא תרם רבות למדינה ולחילופי התרבות, ופתח לכולם פה את החלון אל העולם", ספד בנו, יואב צמח

המפיק והאמרגן שמואל צמח. באדיבות המשפחה
שמואל צמח/באדיבות המשפחה

שמואל צמח, מוותיקי המפיקים והאמרגנים בישראל ונשיא איגוד המפיקים, הלך לעולמו היום (ראשון) בבית חולים איכילוב. בן 85 היה במותו. הלוויתו תתקיים מחר (שני) ב-15:00 בקרית שאול. קודם לכן, ב-12:30, יתקיים טקס אשכבה בתיאטרון הקאמרי בתל אביב.

"זו אבידה גדולה, לא רק לנו אלא לכל עם ישראל, לכולם", ספד בנו, יואב צמח, בשיחה עם וואלה! תרבות. "אבא עשה רבות למען המדינה, תרם לחילופי תרבות ולהבאת האמנים הכי גדולים למדינת ישראל, לפני שמפיקים אחרים ידעו מה זה אמרגן, ומה זה להביא אמן מחו"ל. הוא פתח לכולם פה את החלון אל העולם, בתקופה שעוד לא היתה לכולם אפשרות לטוס לחו"ל. הוא משאיר אחריו מורשת אדירה, ונעליים ענקיות. איש יקר והחבר הכי טוב שלי".

צמח נולד בפתח תקווה במאי 1932. דרכו המקצועית החלה בשנות החמישים, כמארגן פסטיבלי ריקודים ופסטיבל באר שבע. לאחר מכן עבר לארצות הברית וארגן שם את חגיגות העשור למדינה. הוא היה מנהל הפקה של להקת כרמון, והפיק מחזות זמר בתיאטרון גיורא גודיק.

לאורך השנים, צמח הפיק את הופעותיהם בישראל של אמנים בינלאומיים גדולים רבים, בהם פרנק סינטרה, ליאונרד כהן, פול סיימון, סיימון וגרפונקל, אלטון ג'ון, המחזמר "מאמא מיה", פול אנקה, רוד סטיוארט, חוליוס אגלסיוס, אנריקו מסיאס, מרסדס סוסה והבולשוי הרוסי.

צמח היה נשיא איגוד המפיקים, חבר ועדת פרס התיאטרון, יקירי העיר תל אביב וחבר הנהלת וראייטי. הוא זכה בפרס אמ"י למפעל חיים לשנת תשס"ט, ובטקס פרסי אקו"ם שנערך השנה, קיבל פרס מפעל חיים על תרומתו להעשרת התרבות בישראל.

שמואל צמח הותיר אחריו אשה, ד"ר ברכה צמח, שלושה ילדים - טלי, הילה ויואב, ו-10 נכדים.

  • עוד באותו נושא:
  • שמואל צמח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully