וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע פרשת וינשטיין: סרטונים ישראלים נגד הטרדה זוכים להצלחה עולמית

17.10.2017 / 0:21

סרטוני "זה מטריד", שיצרה סיגל אבין ונאבקים בהטרדות מיניות, מעוררים הדים נוספים בעולם: חברת אפל תשתמש בהם להכשרה פנימית של עובדיה, וגם בדרום אפריקה נוצרה להם גרסה חדשה. אבין: "קוד השתיקה סביב ההטרדות המיניות נפרץ. זה צעד ראשון למהפך"

דיוויד שווימר וסיגל אבין. רותם ירון,
השחקן דיוויד שווימר והיוצרת סיגל אבין/רותם ירון

על רקע פרשת התקיפות וההטרדות המיניות של המפיק הארווי ויינשטיין, סדרת סרטוני "זה מטריד", שנאבקת בתופעת ההטרדות המיניות שיצרה הישראלית סיגל אבין, זוכה להצלחה עולמית נוספת. לוואלה! תרבות נודע כי חברת אפל העולמית ביקשה וקיבלה רישיון להשתמש בשניים מהסרטונים בגרסתם האמריקאית ששמה "That's Harassment" לצורך הכשרה פנימית של החברה, שיקבלו עובדים שייכנסו לעבודה בה. עוד נודע כי בדרום אפריקה, קבוצת הנשים SWIFT העוסקת בטלוויזיה וקולנוע, ביקשה וקיבלה אישור ליצירת גרסה משלהם לסרטונים, וסרטון אחד כבר עלה לרשת.

בדצמבר עלה לרשת פרוייקט "זה מטריד", במסגרתו נוצרו חמישה סרטים המבוססים על מקרים אמיתיים, המתארים סיטואציות של הטרדות ותקיפות מיניות. שיחקו בו בין השאר ליאור אשכנזי, יעל שרוני, מולי שולמן, שני קליין, והדס ירון ונעה קולר. אבין, החתומה על הפרויקט כיוצרת, תסריטאית ובמאית, השתתפה בעבר בין השאר ביצירת הסדרות "משחק החיים" "טלנובלה בע"מ", "בלתי הפיך" ו"האקס המיתולוגי". בסרטונים מתוארים סיטואציות של הטרדה והתקפה, בין השאר על ידי שחקן בחדר הלבשה שחושף את איבר מינו בפני המלבישה ומבקש ממנה לגעת בו; בוס שכופה נשיקה על עובדת שלו; ומקרי תקיפה מינית מצד חבר כנסת כלפי עיתונאית, רופא כלפי חולה שלו, ומפקד כלפי פקידה שלו.

הסרטון "הבוס" בהשתתפות דייויד שווימר, מתוך פרוייקט "זה מטריד" שיצרה סיגל אבין

סדרת הסרטונים זכתה השנה לגרסה אמריקאית, שנקראה "That's Harassment" ועלתה באפריל לרשת. גם אותה ביימה אבין וצילם רותם ירון. מככבים בה דיוויד שווימר ("חברים"), סינתיה ניקסון (סקס והעיר הגדולה"), מייקל קלי ("בית הקלפים"), אמי רוסום (שיימלס") ועוד. שווימר גם סייע בהפקת הגרסה האמריקאית יחד עם חברת ההפקה "מילק". בתקשורת פורסם כי הכוכבים האמריקאיים הסכימו להשתתף בפרוייקט תמורת סכום נמוך, והסרטונים זכו לצפיות רבות וסוקרו בכלי תקשורת גדולים ברחבי העולם.

"סרטוני 'זה מטריד' האמריקאיים ('that's harassment') הגיעו לכל העולם", אמרה אבין לוואלה! תרבות. "קיבלנו בקשות לתרגום שלהם מהודו, אינדונזיה, סין, יפן ועוד. בדרום אפריקה, קבוצת נשים אקטיביסטיות שעוסקות בטלוויזיה וקולנוע ביקשו להשתמש בסרטונים כהשראה להכנת סרטונים משלהם על מנת להילחם בתופעת ההטרדה המינית שקיימת שם. הם קיבלו אישור והכינו כבר סרטון אחד. כעת חברת אפל העולמית קיבלה רישיון להשתמש בשניים מהסרטונים - 'הבוס' שבגרסתו בחו"ל שיחק דיוויד שווימר, ו-'co-worker', לצורך הכשרה פנימית של החברה, שיקבל כל עובד שנכנס לעבודה בחברת אפל בכל העולם. זה גורם להרבה מאד סיפוק".

עוד באותו נושא

בכנסת, בצבא, בתיאטרון ובעבודה: הסרטונים שמזכירים שההטרדות המיניות בכל מקום

לכתבה המלאה

הסרטון "co-worker" מתוך פרוייקט "זה מטריד"

בהתייחס לסערת הארווי ויינשטיין אמרה אבין: "הסרטונים נוצרו לאחר שהתמלאתי זעם מתופעת ההטרדות המיניות הבלתי נגמרת ומניצול הכוח והציניות. הרצון היה לתת לדבר הזה פנים. יש תחושה שזה מה שקורה כעת. הדבר מקבל פנים וגם רגליים וגוף וכבר אי אפשר להתכחש אליו. קוד השתיקה נפרץ. אם עד כה היה קוד ש'ככה זה עובד', ש'זאת הנורמה' וש'גם אם נדבר לא יקרה שום דבר', אז עכשיו זה צעד ראשון למהפך. זהו רגע מכונן. נקודת אל חזור. וזה מדהים".

גרסה דרום אפריקאית לסרטון לאחד מסרטוני "זה מטריד" שיצרה סיגל אבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully