וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועה מימן חושפת את ההטרדות בהוליווד: "דרשו סקס תמורת תפקיד"

17.10.2017 / 10:11

מימן, במאית ויוצרת ישראלית, התגוררה בלוס אנג'לס במשך שלוש שנים. בפוסט שהעלתה לפייסבוק היא מספרת על שורה של הטרדות מיניות שעברה כשניסתה להשתלב בתעשיית הבידור המקומית: "מפיק שלח ידיים למקומות שהן לא אמורות להיות"

עריכה ניר חן

הבימאית והיוצרת נועה מימן שיתפה פוסט בפייסבוק ובו היא מספרת על שורה של הטרדות מיניות שעברה כשגרה בלוס אנג'לס וניסתה להשתלב בתעשיית הבידור בעיר: "היה לי סוכן מוכר שדרש שאשכב איתו ובתמורה הוא יעזור לי". כתבה. "כשסרבתי, הוא לא הבין מה הבעיה שלי. מפיק אחר שלח ידיים למקומות שהן לא אמורות להיות. מפיק גדול אחר היה מוכן לתת לי תפקיד רק אם אשכב איתו. לאחר מכן הוזמנתי למסיבת יום ההולדת שלו, אבל רק בתנאי שאגיע לבד. בחרתי להישאר בבית. הרבה פעמים התייחסו אלי כסחורה טריה חמה ואלה רק הפעמים שאני מצליחה להיזכר בהם. שרדתי בעיר המלאכים פחות משלוש שנים, וזה עוד לפני שהזכרתי את האונס שעברתי או את התקיפה המינית לפני התקופה שלי בלוס אנגלס".

שמה של מימן עלה לכותרות לאחרונה סביב פרשיית אלון קסטיאל, נגדו הוגש כתב אישום בגין אונס ושורה של ניסיונות אונס. מימן שהייתה בקשרי ידידות עם קסטיאל, כתבה לו מכתב פתוח ובו התוודתה שידעה שזה רק עניין של זמן עד שמישהי תתלונן עליו. אחרי פרסום הדברים מימן ספגה ביקורת קשה, בטענה שידעה ולא עשתה דבר לעצור את קסטיאל. מימן, בעצמה קורבן אונס, פיתחה בשנים האחרונות סדרת רשת בשם "ערכת כלים להחלמה מאונס".

נועה מימן. ניר פקין, ניר פקין
"בחרתי להישאר בבית". מימן/ניר פקין, ניר פקין

הפוסט שהעלתה מימן פורסם במסגרת קמפיין הזדהות עם נפגעות תקיפה מינית שתופס תאוצה ברשתות החברתיות בימים אלה. במסגרת הקמפיין נשים מרחבי העולם מספרות על תקיפות מיניות שעברו תחת ההאשטג "Me too". כך למשל אמש העלתה הדוגמנית מעיין קרת פוסט ובו סיפרה על תקיפות מיניות ומעשי אונס שעברה: "גם אני הוטרדתי מינית, גם אני נאנסתי. לא פעם אחת, לא שתיים, לא שלוש. הפסקתי לספור. פעם אחת בגיל 6 בגינה ציבורית הוטרדתי קשות. פעם אחרת בגיל 12 נאנסתי, כלומר נקלעתי לסוג של יחסי מין כשאני אומרת "לא, לא, לא" ובאיזשהו שלב משתתקת כי מבינה שאין בזה טעם". הפוסט של קרת זכה לשיתופים רבים ותגובות.

היוזמה להאשטג נולדה בעקבות התפוצצות פרשת הארווי ויינשטיין, מפיק העל ההוליוודי שלכאורה תקף מינית עשרות נשים. הסיפור פורסם לפני כשבוע בעיתון הניו יורק טיימס, שחשף שויינשטיין הטריד שמונה נשים לאורך השנים. התחקיר תיאר דפוס סדרתי של הטרדות והפעלת כוח נגד נשים. בעקבות הפרסום עוד ועוד נשים בהוליווד חשפו שהוטרדו על ידי המפיק, בהן מריל סטריפ, קייט ווינסלט, ג'ניפר לורנס, קווין סמית, ג'וליאן מור, מארק רופאלו, מייקל קיטון, לינה דנהאם, ברי לארסון, גווינת' פאלטרו, אנג'לינה ג'ולי ורבים נוספים.

עוד באותו נושא

קארה דלווין חושפת: גם אני הוטרדת מינית על ידי הארווי ויינשטיין

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם אני נאנסתי" קרת/מערכת וואלה!, צילום מסך
הארווי ויינשטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully