וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריס וויתרספון חושפת: הותקפתי מינית על ידי במאי בגיל 16

17.10.2017 / 17:13

השחקנית זוכת האוסקר סיפרה בריאיון כי היא מרגישה גועל כלפי הבמאי שתקף אותה בתחילת דרכה, וכלפי התעשייה שעודדה אותה לשתוק. "הלוואי וזאת הייתה התקרית היחידה בקריירה שלי, אבל לצערי זה לא נכון", סיפרה וויתרספון

ריס וויתרספון על השטיח האדום של טקס האמי ספטמבר 2017. GettyImages
"הלוואי וזו הייתה הפעם היחידה". ריס וויתרספון/GettyImages

פרשת הארווי ויינשטיין ממשיכה להכות גלים בהוליווד, כשעוד ועוד עדויות של שחקניות יוצאות לאור ומאירות על החלקים האפלים ביותר בתעשיית הקולנוע. השחקנית זוכת האוסקר התראיינה אמש (שני) למגזין Elle וסיפרה על אירוע שהתרחש כשהייתה בת 16. "אני מרגישה גועל כלפי הבמאי שתקף אותי אז, וכעס כלפי הסוכנים והמפיקים שגרמו לי להרגיש ששתיקה הייתה תנאי להמשך ההעסקה שלי. הלוואי והייתי יכול לומר שזאת הייתה תקרית יחידה בקריירה שלי, אבל לצערי זה לא יהיה נכון. חוויתי מספר מקרים של הטרדות ותקיפות מיניות, שעליהם אני לא מדברת לעתים קרובות".

כמו נשים אחרות בתעשייה, שאזרו אומץ בעקבות אירועי השבועות האחרונים, גם וויתרספון ביקשה להתייחס למצב החדש בתעשייה. "זה היה שבוע רע מאוד לנשים בהוליווד, לנשים בכל רחבי העולם ועבור הרבה תעשיות שנדרשות לזכור ולהעלות מחדש אמיתות מכוערות. היו לי התנסויות שחזרו אליי באופן מאוד מוחשי, ומצאתי את עצמי מתקשה לישון, לחשוב ולתקשר את התחושות הללו. התקשיתי להיות כנה, הרגשתי אשמה על כך שלא דיברתי מוקדם יותר, ושלא נקטתי בפעולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעקבות החשיפות, העתיד יהיה ורוד יותר עבור נשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

וויתרספון העידה כי חשה צורך לדבר בעקבות סיפוריהן של הנשים שחשפו את ההטרדות שחוו. "אני מרגישה מעודדת מאוד שהמצב הזה יהפוך לסטנדרט החדש עבור כל הנשים הצעירות כיום. החיים עומדים להיות שונים מכיוון שאנחנו עומדות מאחוריכן, וזה גורם לי להרגיש טוב יותר כי, אלוהים, הגיע הזמן".

מאז החשיפה הראשונית של הניו יורק טיימס על שמונה הנשים שהוטרדו על ידי הארווי ויינשטיין, נחשפו יותר מ-40 נשים שהעידו על תקיפות מיניות והטרדות שחוו מצד המפיק המאיים. במקביל, נחשפו גם עדויות נגד בן אפלק, אוליבר סטון ובכיר באמזון, שהושעה בעקבות זאת מהחברה. השחקנית אליסה מילנו קראה לנשים לספר על הטרדות שחוו בצירוף ההאשטאג "Me Too" בטוויטר, ובעקבות הצעד הובילה לחשיפה של מקרים רבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully