וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדינגב והזבובים: 5 דברים שאסור לכם לפספס השבוע

19.10.2017 / 9:23

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד – ועוד אזהרה ממה כדאי דווקא להתרחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל אינדינגב

"ריקים ריקים/ אנשים יוצאים במחולות/ ריקים ריקים/ אנשים טובעים בחולות", שרה להקת נקמת הטרקטור בשיר "חולות", ואנחנו מקדישים אותו להיפסטרים שמרגישים שההמונים גנבו להם את פסטיבל אינדינגב, אבל לצד תחושת הטביעה בחולות המדבר - עדיין יוצאים במחולות. הפסטיבל יפריח שוב את הדממה, זו השנה ה-11, ולאורך שני לילות ושלושה ימים הוא יכלול מעל ל-100 הופעות של אמני והרכבי אינדי ישראליים מגוונים, שיתופי פעולה חד פעמיים, הפקות מקור ואירוח של אמני אינדי בינלאומיים. בין האמנים שיופיעו השנה: ג'ירפות, אסתר רדא, לוסיל קרו, קותימאן, ערוץ הכיבוד, שאנן סטריט, יהוא ירון, ערן צור ולונא אבו נאסר.

מתי? 19-21 באוקטובר

איפה? במצפה גבולות שבמועצה האזורית אשכול.

למה? כי למרות הפיכתו של הפסטיבל לאירוע המוני הוא עדיין שמר על ייחודו, קסמו וחשיבותו במוזיקה הישראלית

לרכישת כרטיסים

גם אסתר רדא תפריח את הדממה באינדינגב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המירוץ למיליון

אם תשאלו עשרה אנשים שונים לאיזו תכנית ריאליטי הם היו מסכימים ללכת, אפשר להמר ששמונה מתוכם היו עונים ללא היסוס: "המרוץ למיליון". מבין תכניות הריאליטי, היא נחשבת לתכנית עם כמה שפחות לכלוכים ומניפולציות, ועם כמה שיותר עניין, מתח ונופים יפים. ביום שבת תעלה העונה השישית של "המרוץ למיליון" וגורמים המקורבים להפקה כבר דאגו ללחוש באוזני וואלה! תרבות שהמלהקים השנה שיחקו אותה בגדול. והרי מן הידועות היא ש"המרוץ למיליון" קמה ונופלת על ליהוק טוב. אין שם שופטים, אין מנחה שתופס את כל הזרקור לעצמו (מישהו אמר אסי עזר?), אלא אך ורק מועמדים שרצים למיליון תוך כדי שהם רבים, מתפייסים, צוחקים, צועקים וצולחים משימות. איכשהו, זה עדיין מגניב אותנו.

מתי? החל מ-21 באוקטובר ומדי יום רביעי ושבת

איפה? ערוץ 2, רשת, והחל מנובמבר בערוץ 13

למה? כי זה כל כך ממכר שתוך שבועיים תזכרו בעל פה לא ללחוץ בשלט על 22 אלא על 13

אמנם ריאליטי, אבל בקלאס. המירוץ למיליון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזבובים

ומי שלא מתעניין באינדינגב עמוס החיפושיות, מוזמן לבחור בזבובים. הכוונה להופעת איחוד של הזבובים, המתקיימת במקביל, רגע לפני שימלאו 20 שנה לצאת אלבומם היחיד, בעל השם המשובח "בזזז". הם נחשבו לסופר גרופ בניינטיז, עם מוזיקאים נפלאים כמו דן תורן, מאור כהן, פיטר רוט ורע מוכיח. הם עשו גרסת כיסוי מלבבת לשיר "למה לא אמרת לי" של אריק לביא, שיחררו את הלהיט "קרול" ואפילו חיממו את האיחוד של כוורת בפארק הירקון ב-1999. ועכשיו הם מתאחדים בעצמם. אז ספרו לנו על תכנית בוקר שהטרידה אתכם, וקבלו כרטיס להופעה. טוב, לא באמת.

מתי? 20 באוקטובר

איפה? מועדון הבארבי

למה? "אני לא מתגעגעת לאריק", אמרה שושיק שני בריאיון לוואלה! תרבות. אנחנו דווקא כן מתגעגעים ללהקה שעשתה את הקאבר ההוא לאריק. יש 3,000 מינים של זבובים, אבל יש רק סופר גרופ אחת שווה כזאת.


לרכישת כרטיסים

הזבובים. יהיה רוק וגם קצת נוסטלגיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית קולנוע דוקומנטרי

גם בסתיו הזה, תרבות הדוקו ממשיכה לפרוח אצלנו: בסוף החודש יתקיים הטקס של פורום היוצרים/ות הדוקומנטריים/ות, אליו מועמדים שלל סרטים תיעודיים משובחים תוצרת הארץ מן השנה האחרונה; במוזיאון תל אביב מוקרן כעת, באופן מסחרי, "אנשים ומקומות" התיעודי-אמנותי של אנייס ורדה; בסלקום TV הודיעו שהתחמשו גם כן בערוץ דוקו משלהם, והדובדבן שעל הקצפת: מועדון חדש להקרנות קולנוע דוקומנטרי, שייצא לדרך ביום ראשון הקרוב ב-20:30.

את המסגרת הטרייה, בהנחיית קובי פרג', יחנוך ספיישל ספורטיבי, שלא צריך להיות חובבי ספורט כדי להתעניין בו. בתחילה יוקרן במלואו "טהורה לעד", סרטה המצוין של מאיה זינשטיין על בית"ר ירושלים, ולאחר מכן יוצגו קטעים מ"בית שאן סרט מלחמה" הקלאסי של דורון צברי, שבעצם הוליד את הז'אנר דוקו הכדורגל הישראלי. היוצר והיוצרת גם ישוחחו על הבמה לאחר מכן, ובונוס נוסף: הבירה בעשרה שקלים בלבד. בקיצור – עסקה משתלמת לכולם, חוץ מלאוהדי הפועל.

מתי? 22 באוקטובר

איפה? צוותא 2 בלונדון מיניסטור, תל אביב

למה? כי דוקו, לא נטפליקס, זה הקולנוע החדש.

"טהורה לעד". מתחילים גבוה ומשם מגבירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתיחת אולם צוקר עם סגירת סבב ההופעות של חנן בן ארי

60 שנה לאחר שנחנך היכל התרבות בתל אביב, הושק בו אולם מופעים חדש, ששמו אולם צוקר. לאחר שהפילהרמונית שחזרה בשבוע שעבר את הקונצרט הראשון שביצעה, האולם מלווה את חניכתו בשלל אירועים. הערב (חמישי) יתקיים בו מופע סיום הקיץ החגיגי של מר המיינסטרים חנן בן ארי, המקום הכי רחוק מאינדינגב שתוכלו להגיע אליו. בן ארי השתחרר מכבלי ההגדרה "זמר של להיט אחד", הבהיר שהמוזיקה שלו היא לא רק תותים עם קצפת, השתחרר מסטיגמות של דתי מחמד, ובלא מעט רגעים במוזיקה שלו עורר עניין עם סול גרובי מגנובי יהודי. ועכשיו, מומלץ להכיר אותו לא רק דרך ויקיפדיה ולשמוע אותו שר ש"קצת קשה בתל אביב" בסוף הסבב שלו, בהופעה קצת קלילה בתל אביב בפתיחת האולם החדש.

מתי? 19 באוקטובר, 20:00

איפה? אולם צוקר החדש, היכל התרבות תל אביב

למה? כי בעוד הרבה שנים אולי תוכלו לספר לנינים שהייתם באולם צוקר כבר בחודש שבו חנכו אותו.

לרכישת כרטיסים

חנן בן ארי ואליעד מבצעים במאש אפ את "תותים כשמרלי" באולפן השקוף של וואלה! NEWS

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השכלה גבוהה היא כמובן דיס-המלצה אחת גדולה, אבל אם כבר אתם מתעקשים לשלם סכומים מופרכים תמורת הזכות לעבוד במשמרות בזמן שאתם מחרטטים עבודות סמינריוניות בשביל תארים במקצועות לא נזקקים, קבלו המלצה שתרכך את המכה: רבים מכם יתפתו להירשם לכל מיני קורסים עם שמות קורצים כמו "מהארי פוטר עד משחקי הכס: פילוסופיה בתרבות", גם כי הם נשמעים מעניינים וגם כי הם נשמעים כמו משהו שקל לקבל בו מאה. ובכן, מניסיון: בסוף אלה מתגלים כשיעורים הכי משעממים, והמרצים שלהם עושים הפוך על הפוך ומעניקים ציונים נמוכים במופגן למבחנים המופרכים ששירבטו. אז אין מה לעשות, תצמדו לבייסיק ותירשמו ל"מבוא למחשבה עתיקה".

למה לא? כי הרצאות על HBO אפשר לקבל בחינם בפייסבוק.

אל תתפתו לדרקונים בסילבוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully