וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 נשים טוענות: הבמאי ג'יימס טובאק הטריד אותנו

22.10.2017 / 23:27

על רקע סערת הארווי ויינשטיין, פורסם תחקיר של לוס אנג'לס טיימס בו עשרות נשים טוענות כי במאי הקולנוע ג'יימס טובאק בן ה-72 הטריד אותן מינית. במהלך פגישות איתן התפאר בכיבושיו המיניים, ואז הפנה אליהן שאלות כמו "אחת לכמה זמן את מאוננת?" ו"כמה שיער ערווה יש לך?

הבמאי ג'יימס טובאק. Creative Commons
הבמאי ג'יימס טובאק/Creative Commons

על רקע סערת הארווי ויינשטיין, פורסם תחקיר חדש של לוס אנג'לס טיימס שבו עשרות נשים טוענות כי במאי הקולנוע ג'יימס טובאק בן ה-72 הטריד אותן מינית. בתחקיר, שפורסם בשבת, 38 נשים העידו כי הוטרדו מטובאק, ביניהן שחקניות, נשים עמן עבד ונשים זרות לו לחלוטין, בהן פגע לכאורה בין השאר בחדרי מלון ובפארקים.

במהלך פגישות עם נשים, טענו נשים בתחקיר, טובאק התפאר בכך בכיבושיו המיניים, ואז הפנה אליהן שאלות כמו "אחת לכמה זמן את מאוננת?", "כמה שיער ערווה יש לך?". בנוסף, הוא אמר להן כי אינו יכול לתפקד כראוי אלא אם כן יאונן כמה פעמים ביום. ואז, הן העידו, הבמאי אונן מולן. צויין כי אף אחת מהנשים לא הגישה תלונה למשטרה.

טובאק, בתגובתו, הכחיש את הטענות. הוא אמר כי זה "לא אפשרי מבחינה ביולוגית" שהמקרים האלה יתרחשו בשל תרופות שהוא נוטל ומצבו הרפואי.

ג'יימס טואבק, יליד 1944, נחשב אחד היוצרים הבולטים בקולנוע האמריקאי העצמאי של העשורים האחרונים. בין השאר, ביים את סרט הפולחן "אצבעות" (1978) ואת הדוקו "טייסון" (2008) והיה מועמד לאוסקר על התסריט שכתב ל"באגסי" של וורן בייטי. סרטו האחרון,"The Private Life of a Modern Woman", הוצג בהקרנת בכורה עולמית לפני חודשיים בפסטיבל ונציה ואמור לערוך את הבכורה הישראלית שלו בחודש הבא במסגרת פסטיבל סרטים בערבה.

הארווי ויינשטיין. GettyImages
המפולת שהתחילה איתו נמשכת. הארווי ויינשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully